LUKSUZ

Ferrari na tirih je 
najlepši evropski vlak

Objavljeno 28. april 2012 21.18 | Posodobljeno 28. april 2012 21.18 | Piše: A. G.

Rdeči visokohitrostni Italo je projekt Luce di Montezemola.

Krstno vožnjo med Rimom in Neapljem je minuli teden z odliko opravil novi lepotec italijanskih železnic – hitri vlak Italo, prestižni zasebni projekt, ki naj bi sosedom vlil tudi novo samozavest v spopadu s krizo. Ferrari na tirih, kot so ga poimenovali zaradi rdeče barve in dirkaške oblike, doseže največjo hitrost 360 km/h, na krovu je lepo in udobno, potniki lahko izbirajo med pogledom na mimobežečo pokrajino, uporabo interneta, ogledom filmov in branjem elektronskih knjig. Cena je seveda primerna ponudbi, podobno kot potniške križarke pa je vlak dostopen različno globokim žepom. Ni razdeljen na prvi in drugi razred, marveč na oddelke klub, prima in smart, vsekakor pa velja za najlepši evropski vlak. Po tehnologiji je tudi najsodobnejši, od danes, 28. aprila, bo povezoval več italijanskih središč.

Krstna vožnja se je začela na še ne dokončani novi rimski železniški postaji Tibertina, nato pa je po podeželju vodila do Neaplja pod Vezuvom – pot kot simbol, ki naj bi sosedom vlila poguma in dokazala, da so s sodobno tehnologijo kos krizi.

Milijardni projekt

Vlak so v resnici konstruirali v francoskem koncernu Alstom, ki gradi hitre vlake TGV, oblikovali pa so ga Italijani. Da razumejo krizo kot priložnost, predvsem da je to čas za investicije, dokazuje naročilo 25 garnitur v vrednosti 620 milijonov evrov, v promet jih bodo vključili postopoma do konca leta. Italo je zasebna pobuda konzorcija investitorjev pod vodstvom karizmatičnega avtomobilističnega barona Luce Cordera de Montezemola, ki ga mnogi že vidijo kot bodočega premiera, in največji tovrstni projekt v Evropi. Vlak je prestižen, a iz Rima v Milano nas bo popeljal za samo 45 evrov. Razred klub ponuja salon z devetnajstimi usnjenimi sedeži in stevardom, 150 sedežev v razredu prima je iz sivega umetnega usnja, razred smart je udoben, a ne bolj kot na klasičnih vlakih. V celotni kompoziciji je prostora za 450 potnikov, na vseh sedežih je nameščena sodobna elektronska komunikacija z informacijami o pokrajini, skozi katero potujemo, in mestih, kamor smo namenjeni. Na voljo bodo klasični časopisi in revije, kava, pijače in prigrizki, kot v letalih tudi tukaj s stropa visijo monitorji, na katerih je mogoče prebirati obvestila in gledati filme. Predsednik Alstoma Pierre Louise Bertina je ponosen na izjemno tehniko, ki so jo razvili iz konstrukcije, s katero je TGV pred petimi leti postavil nov hitrostni rekord: 575 km/h. Tehnologijo imenujejo razdeljena motorizacija, vlaka ne poganjata dva neodvisna sistema kot TGV, marveč je pogon razdeljen na vse vagone. V projekt so vložili več kot milijardo evrov, v italijanski bazen je združenih pet podjetij, ena banka in zavarovalnica ter francoske železnice SNFC.

Italo spremenil zakone

Pobudnik projekta je bil plemič Montezemolo, ki ga svet pozna kot šefa Ferrarija iz Maranella in trenutno nič kaj uspešne dirkalne legende na tekmah formule ena. Za uvedbo vlaka, ki bi ljudi odvrnil od zatrpanih avtocest in preobremenjenega zračnega prometa, so morali spremeniti celo zakone, preoblikovati državne železnice in zgraditi nove dele prog ter usposobiti nov kader. Italo je resna konkurenca zaspanim državnim železnicam, ki imajo sicer ustrezno infrastrukturo od Padske nižine do Sicilije, a tam zadeva še močno šepa. Ferrari na tračnicah je last prve italijanske zasebne železnice NTV, ki naj bi v tekmi z državno takoj beležila dobiček. Vlak bodo uvedli še med Torinom in Benetkami, že jeseni pa naj bi zapeljal tudi med manj pomembnimi regijami in središči. Z Italom bodo pridobili dva tisoč novih delovnih mest, vlak naj bi spremenil miselnost in vrnil potnike temu udobnemu, hitremu ter naravo manj obremenjujočemu prevozu. Optimistično predvidevajo, da bodo že konec leta na rdečem lepotcu pozdravili petmilijontega potnika, v dveh letih pa naj bi se to število najmanj podvojilo.

Deli s prijatelji