RIM – Dolgo izgubljena mojstrovina Leonarda da Vincija, ki naj bi bila vredna kar 90 milijonov evrov in so jo potegnili iz švicarskega bančnega trezorja v Luganu blizu italijanske meje, se bo vendarle vrnila v domovino, saj italijanski preiskovalci pravijo, da je šla nezakonito v tujino.
Portret slika dame iz višjih krogov Isabelle d’Este, ki jo strokovnjaki pripisujejo da Vinciju so pogrešali stoletja, leta 2013 pa so ga našli med 400 umetniškimi deli v trezorju v Švici. A potem se je zapletlo: ko so preiskovalci sklenili, da je bilo delo nezakonito izvoženo, in so šli v trezor, da bi ga zasegli, ga niso našli. Izginilo je. Spet.
Slika nedvomno delo da Vincija
Skoraj neverjetno je, da se je znova pojavilo, in sicer lani, ko je italijanska policija prišla do odvetnika, ki se je dogovarjal za prodajo umetnine za vsaj 90 milijonov evrov. Tožilec Manfredi Palumbo pravi: »Med preiskavo zavarovalniške goljufije in davčne utaje smo izvedeli, da italijanski odvetnik iz Pessara posreduje pri prodaji slike, ki naj bi jo naslikal da Vinci, in sicer za nič manj kot 95 milijonov evrov. Preden smo jo zasegli, smo ugotovili, da jo je poskušal za 120 milijonov evrov prodati nekemu skladu v Združenem kraljestvu. Ko bo slika prišla v Italijo, bomo nadaljevali preiskavo, da bi ugotovili, kdo je njen pravi lastnik.« Zasegli so jo v ponedeljek, njena lastnica naj bi bila bogata italijanska družina, ki živi v Švici. Preiskovalci niso povedali, koliko ljudi preiskujejo v zvezi s prodajo umetnine in zavarovalniške goljufije, prav tako niso povedali, ali so koga prijeli, dodali pa so, da je nekaj ljudi osumljenih vpletenosti v oba zločina.
Strokovnjaki sliko pripisujejo da Vinciju, in to ne le zaradi ogljikovega datiranja, pač pa tudi zaradi skice dame iz leta 1499, ki visi v muzeju Louvre v Parizu. Pigmenti so isti, tudi platno je pripravljeno po njegovem receptu.
Carlo Pedretti, strokovnjak za Leonarda s kalifornijske univerze, pravi, da so s testi potrdili, da je slika nedvomno delo da Vincija. Drugi strokovnjaki so bolj zadržani in dvomijo o avtentičnosti ter pravijo, da je delo morda res narejeno v njegovem slogu, in sicer na podlagi skice, ki je razstavljena v pariškem muzeju, ali pa jo je začel da Vinci, dokončali pa pozneje njegovi učenci.