PO BRODOLOMU

Costo Concordio bodo razrezovali dve leti

Objavljeno 18. maj 2015 18.16 | Posodobljeno 18. maj 2015 18.18 | Piše: A. G.

Križarko, ki se je potopila leta 2012, so odvlekli do posebnega bazena v Genovi.

Na boku ležeča križarka je bila prava turistična atrakcija.

RIM – Več kot tri leta po brodolomu ob toskanskem otoku Giglio je nekdanji ponos italijanskega potniškega ladjevja, velika bela križarka Costa Concordia, končala res zadnjo pot oziroma plovbo. Pred nekaj dnevi so jo štirje vlačilci odvlekli do deset milj oddaljenega posebnega bazena v genovskem pristanišču, kjer bodo dodobra izpraznjeno 300-metrsko lupino nekdanje lepotice popolnoma razrezali. To bodo, po ocenah, opravili v 22 mesecih, pri tem naj bi sodelovalo približno tisoč delavcev.

S tem bo končana odisejada luksuzne križarke, ki je na zadnje in usodno križarjenje krenila iz rimske Civittavecchie, ko je bilo na njej 4200 ljudi. Po nesmiselnem manevru kapetana Francesca Schettina je po nekaj urah plovbe zadela ob skale tik otoka v toskanskem arhipelagu, kjer bi zaradi velike luknje v boku še isto noč potonila, če ne bi obležala na podvodni polici.

Zbrisati materialni spomin na tragedijo

Ladja in otok lilij sta v naravnem rezervatu zaslovela čez noč, več mesecev so tja prihajale stotnije radovednežev. Obenem je ta 114.000-tonska ladja, ki je bila narejena pred desetimi leti, postala poseben izziv za inženirje, saj je bilo reševanje izjemno zahtevno in zapleteno. Nihče namreč nima izkušenj z reševanjem tako velikih ladij. Po več mesecih so jo le zravnali, namestili plavajoče opore, julija lani pa so jo štirje vlačilci končno odvlekli do 350 kilometrov oddaljene Genove, ki je bilo domače pristanišče Coste Concordie. Tam so jo prek jeseni in zime dodobra oskubli. Z nje so odstranili okoli 5700 ton inventarja in pohištva, kablov in drugega materiala. Lastniki so nekaj časa celo razmišljali, da bi ohranili lupino in ogrodje ter jo spremenili v muzej. Toda zaradi glasnih protestov preživelih potnikov in svojcev umrlih – v katastrofi je življenje izgubilo 32 potnikov – jo bodo povsem razrezali in tako zbrisali materialni spomin na tragični dogodek.

Ogromna škoda, verjetno še rekordne odškodnine

Z zadnjim dejanjem bodo stroški reševanja, dvigovanja in razgradnje presegli vrednost ladje, ki jo je ladjar Costa Crociere kupil za okoli pol milijarde evrov. Samo razrez, ki ga bodo poskušali končati v slabih dveh letih, bo stal okoli 100 milijonov evrov. Pri tem bodo pridobili okoli 50.000 ton železa in jekla ter drugih surovin, ki jih bodo predelali, stalili in prodali. Po ocenah bodo do 80 odstotkov odpadnega materiala z ladje reciklirali.

Medtem pa se je v začetku leta končal sodni proces proti kapitanu Francescu Schettinu, ki ga je sodišče v Grossetu obtožilo povzročitve nesreče iz malomarnosti, ogrožanja javne varnosti, povzročitve smrti oziroma nenaklepnega uboja 32 potnikov in poškodb 157 potnikov in članov posadke. Med procesom je poskušal obtožiti krmarja ladje, Indonezijca, da v tistih najbolj kritičnih trenutkih, preden je ladja treščila v skale, ni razumel njegovih ukazov. Sodišče mu je od zagroženih 20 let zapora prisodilo 16 let, pet častnikov so obsodili le na simbolne kazni, nižje od dveh let, še dolgo pa se bodo vlekli odškodninski postopki, ki so jih vložili posamezniki proti ladjarju in kapitanu. 

Deli s prijatelji