ZADNJA POT

Concordia gre na zadnjo pot

Objavljeno 15. julij 2014 19.13 | Posodobljeno 15. julij 2014 19.13 | Piše: R. Š.

Pred dvema letoma in pol nasedla ladijska velikanka se poslavlja od Giglia.

Velikanka se poslavlja od toskanske obale.

Zadnja faza reševanja nasedle luksuzne križarke Coste Concordie se je vendarle začela. Ladjo so pred otokom Giglio v skladu z načrti začeli postavljati pokonci, v prihodnjih dneh pa jo bodo odvlekli na odprto morje, jo zasidrali in pripravili za transport v pristanišče v Genovi, kjer jo bodo dokončno uničili. Ladjo naj bi proti njenemu zadnjemu cilju odvlekli prihodnji ponedeljek, občutljivi prevoz pa naj bi trajal štiri dni. Giglio je sicer 280 kilometrov oddaljen od Genove.

»Nekoliko sem res živčen,« je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP ob začetku operacije dejal vodja reševanja nasedle potniške ladje Nick Sloane. Odstranjevanje ladje se je namreč vnovič zavleklo, zadnjo zeleno luč je šele v nedeljo prižgala regijska okoljevarstvena organizacija, ki bdi nad zahtevnim podvigom, nevarnim tudi za morje ob majhnem italijanskem otoku. Še vedno se namreč mnogi bojijo, da bi iz Concordie v teh dneh lahko izteklo na tisoče litrov okolju nevarnih tekočin, od nafte do kontaminirane vode. Družba Costa Croicere je tudi sporočila, da bo celotno reševanje velikanke stalo okoli 1,5 milijarde evrov, sam razrez v Genovi pa dobrih sto milijonov. Z uničenjem oziroma razrezom ladje se bo namreč od drugega tedna naprej kar eno leto ukvarjalo okoli sto delavcev.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred toskanskim otokom Giglio nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi. Odgovornost za nesrečo so pripisali več uslužbencem družbe Costa Crociere, ki je zato priznala sokrivdo. Kapitan Francesco Schettino se za nesrečo še vedno zagovarja pred sodiščem, sodbo je pričakovati v dveh do treh mesecih, grozi pa mu do 20 let zapora.

 

Deli s prijatelji