COSTA CONCORDIA

Bodo strahopetnega kapitana oprostili?

Objavljeno 05. maj 2016 19.35 | Posodobljeno 05. maj 2016 19.36 | Piše: M .R.

Odvetniki za Francesca Schettina, ki ga je sodišče na prvi stopnji zaradi brodoloma Coste Concordie obsodilo na 16 let zapora, predlagajo oprostilno sodbo.

Velikanka se poslavlja od toskanske obale.

Medtem ko se je na sodišču v Firencah konec tedna začel prizivni postopek za Francesca Schettina, kapitana Coste Concordie, v genovskem pristanišču že dobro leto režejo nekoč razkošno križarko. Kapitana so februarja lani na sodišču v Grossetu spoznali za krivega za brodolom in smrt 32 potnikov ter ga obsodili na 16 let zapora. Na sodbo sta se pritožila tako on kot tožilstvo.

Napake med sojenjem

Odvetniki za 55-letnega kapitana strahopetca, kot so ga poimenovali mediji, ker je ladjo zapustil, ko so na njej bili še otroci in invalidi, predlagajo oprostilno sodbo, tožilstvo pa zahteva višjo kazen. Ker obsodba na prvi stopnji še ni pravnomočna, je Schettino na prostosti, v četrtek pa se v sodni dvorani zaradi bolezni ni pokazal. Odvetniki se sklicujejo na napake med sojenjem, odgovornost za nesrečo pa pripisujejo tako organizaciji križarjenja, lastnici ladje družbi Costa Crociere, indonezijskemu krmarju in italijanski obalni straži.

Dobra štiri leta po brodolomu ob otoku Giglio je nekdaj bela križarka Costa Concordia zdaj že skoraj leto dni na razrezu v genovskem pristanišču. Izpraznjeno 300-metrsko lupino tu reže približno tisoč delavcev. Bolj ali manj razkošne kabine za 4200 potnikov se spreminjajo v neprepoznavne dele.

Sto milijonov za razrez

Ta 114.000-tonska ladja je bila sprva poseben izziv za inženirje, saj so potrebovali več mesecev, da so jo počasi dvignili in pripravili za zadnjo plovbo. Julija 2014 so jo štirje vlačilci odvlekli do 350 kilometrov oddaljenega pristanišča v Genovi. V prvi fazi so z ladje odstranili okoli 5700 ton pohištva in raznega materiala, ki je bil še uporaben. Nekaj časa so celo razmišljali, da bi ogrodje velikanke spremenili v muzej, vendar jih je ustavilo ogorčenje svojcev umrlih, zato so se odločili, da jo bodo povsem razrezali. Stroški dvigovanja, prevoza in razgradnje bodo na koncu presegli vrednost ladje, za katero so pri Costa Crociere odšteli približno pol milijarde evrov. Samo razrez, trajal bo vsaj dve leti, bo stal okoli 100 milijonov evrov.

Preživeli nesreče, ki so zavrnili prvotno ponudbo odškodnine Costa Crociere, so kot civilni tožniki nato dobili v povprečju po 30.000 evrov. Odškodninski postopki, ki so jih posamezniki vložili proti ladjarju in kapitanu, pa bodo povsem druga zgodba, ki se še zlepa ne bo končala, vendar bodo odškodnine nedvomno višje in bodo še dodatno obremenile lastnico ladje Costa Crociere.

Nesrečni manever

Po le nekaj urah plovbe je Costa Concordia 13. januarja 2012 trčila v skale pred otokom Giglio v toskanskem arhipelagu in nato deloma potonila. Na krovu ladje je bilo 4229 ljudi. Zaradi velike odprtine na boku, ki je nastala kot posledica udarca, je del ladje potonil, križarka pa je prevrnjena na bok obležala na podvodni polici. V nesreči je življenje izgubilo 32 ljudi, več kot 150 potnikov in članov posadke pa je bilo poškodovanih.

 

 

Deli s prijatelji