VELIKA LADJA

Angleški križarski ponos praznoval 10. rojstni dan

Objavljeno 25. maj 2014 16.31 | Posodobljeno 25. maj 2014 16.33 | Piše: A. G.

Kar tri potniške velikanke so sredi tedna skupaj pozirale v Lizboni.

V Lizboni so sredi prejšnjega tedna nastali zgodovinski posnetki: prvič so tri največje angleške potniške velikanke – Queen Elizabeth, Queen Mary 2 in Queen Victoria – pozirale in zaplule v formaciji. Ladje klasičnega dizajna so poimenovane po treh angleških kraljicah, vse so imele istoimenske predhodnice, doslej pa so se v pristaniščih srečale le malokrat, nazadnje junija 2012 v Southamptonu za diamantni jubilej kraljice Elizabete II., januarja pred tem pa pred newyorškim kipom svobode. Iz Lizbone, kjer je uradne fotografije s helikopterja, ladje in kopnega posnel James D. Morgan, so skupaj odplule na svečanost v Anglijo, kjer so v petek, ob prisotnosti članov kraljevske hiše (uradni predstavnik kraljeve hiše na slovesnosti je bil vojvoda Edinburški) in mnogih znanih Otočanov in gostov z različnih koncev sveta zaznamovale 10-letnico največje med njimi, 350-metrske Queen Mary 2.

V kolonialni tradiciji linijskih velikank

Jubilantka, največja linijska potniška ladja sveta Queen Mary 2 (QM2), se je na slavje vrnila s skoraj štirimesečne poti okoli sveta. Na krov sprejme 3090 potnikov, za Cunard Line je zaplula leta 2004. Je pet let starejša od Queen Victorie (QV z 2014 potnikov), najmlajša sestra trojke je Queen Elizabeth (QE – 2620 potnikov), ki je leta 2010 nadomestila dve leti prej upokojeno legendarno Queen Elizabeth 2. V Lizbono so priplule z Majorke oziroma Rima in Kanarskih otokov. Vse tri so oblikovane v klasičnem slogu linijskih velikank iz prejšnjega stoletja, ki so še tekmovale za znameniti modri trak ob najhitrejšem prečkanju Atlantika: značilen črn trup, bele palube in rdeči dimniki. Ker so seveda redni linijski promet prek luže že davno prevzela letala, so potniške velikanke danes v dvojni vlogi, večkrat na leto še prečkajo ocean med Londonom in New Yorkom, sicer so na voljo kot razkošne križarke po vseh svetovnih morjih, simbolično pa povezujejo stari britanski kolonialni imperij.

Kraljica in vojvodinja Camilla

Manjši sestri so zgradili Italijani v ladjedelnici družbe Fincantieri v sosednjem Tržiču in Margheri, največjo pa Francozi v Saint Nazairu. QE je 11. oktobra 2010 v Southamptonu krstila kraljica osebno, krstna vožnja je vodila na Madeiro in Kanarske otoke. Ima utečen urnik: maja in avgusta obišče Norveško in Severno morje ter Baltik, jeseni Sredozemlje, tudi na novoletno križarjenje se poda v Sredozemlje, spomladi je v Karibskem otočju in se skozi Panamski kanal poda v južna morja. Zanimivo je, da ima podobno strukturno zasnovo kot ladje Eurodam ter Costa Luminosa in Costa Delizosa.

QV je že poleti 2007 preskusila cornwallska vojvodinja Camilla Mountbatten-Windsor in jo nato 7. decembra krstila v domači luki, z njo so Angleži prvič v zgodovini imeli tri aktivne ladje, poimenovane po treh zgodovinskih kraljicah. Prva pot je bila na adventne božične sejme na evropski sever, za božič je bila v Lizboni, od tam je krenila na 106-dnevno pot okoli sveta.

Četrta najdaljša

Danes prva ladja Cunarda, hčerinske družbe ameriškega ladjarskega koncerna Carnival, je ob trojčku Oasis, Allure in Quantum of the Seas s 345 metri četrta najdaljša potniška ladja in s skoraj 150.000 BRZ spada tudi med največje potniške ladje sveta. Na krov sprejme 3090 potnikov in 1253 članov posadke, ladjo je krstila angleška kraljica, januarja 2004 se je na prvi plovbi podala na Kanarske otoke, Barbados, Deviške otoke in Florido. Med poletnimi olimpijskimi igrami je bila plavajoč hotel v Pireju, na njej so prenočili takratni angleški premier Tony Blair, ameriški predsednik George W. Bush in prvi mož Francije Jacques Chirac ter ameriška košarkarska reprezentanca. Dve leti pozneje je v kalifornijskem Long Beachu obiskala predhodnico Queen Mary, ki privezana služi kot luksuzni hotel, po upokojitvi QE2 novembra 2008 pa je QM2 zadnja aktivna linijska atlantska čezoceanka.

Deli s prijatelji