KAIRO – Letalo egiptovske letalske družbe EgyptAir s 66 potniki in člani posadke na krovu, ki je letelo iz Pariza v Kairo, je nenadoma izginilo z radarjev silovito se je zavrtelo okoli svoje osi, se nagnilo za 90 stopinj v levo, potem še za 360 stopinj v desno in pri tem z 11.000 padlo na 4500 metrov ter strmoglavilo v Sredozemsko morje 130 navtičnih milj od grškega otoka Karpatos. Nesreča se je zgodila ob 2.45 po krajevnem času, letalo je letelo s hitrostjo 980 km/h. Stolp za nadzor poletov je s pilotom zadnjič komuniciral 25 minut pred tragedijo, po nekaterih drugih podatkih so govorili 10 minut prej, morebitnih težav pilot tistikrat ni omenjal; egiptovska vojska je zanikala, da je letalo izdalo klic v sili, kot pravijo pri družbi EgyptAir: da so klic v sili prejeli ob 4.26, torej dve uri po izginotju. Možno je, da gre za signal črnih skrinjic, ki začne oddajati v nujnih primerih, denimo vodnih nesrečah, da reševalci laže najdejo razbitine in črni skrinjici.
Izkušeni pilot
V času nesreče je bilo vreme dobro, pilot je imel za sabo več kot 6000 ur letenja. Kaj se je dogajalo na krovu, ko je letalo izginilo z radarjev in strmoglavilo, preiskovalci še ugotavljajo, je sporočil egiptovski premier Sherif Ismail in še, da je prezgodaj govoriti o vzrokih. »Za zdaj ničesar ne moremo izključiti in ničesar potrditi. Iskalna akcija še poteka,« je dejal. Toda strokovnjaki menijo, da je najverjetneje kriv terorizem. Francija in Egipt sta bila v zadnjih mesecih tarči islamističnih ekstremistov, pravijo, da je le malo možnosti, da je letalo strmoglavilo zaradi tehnične napake, kot je eksplozija motorja. »Ta ne povzroči takojšnje nesreče, pilot in kopilot imata čas za reagiranje.« Toda slednjega, reakcije torej, tokrat ni bilo: »Nič nista rekla, nič naredila, verjetno je bilo nekaj okrutnega, zagotovo lahko pomislimo na napad,« je dejal Jean-Paul Troadec, predsednik francoskega urada, ki preiskuje letalske nesreče. Njegove besede se ujemajo s sporočilom kapitana trgovske ladje, ki je na nebu nad Sredozemljem videl ognjeno kroglo. Če je letalo zares eksplodiralo v zraku, so razbitine raztresene na širokem območju, pravijo strokovnjaki. Popoldne so v morju pred Egiptom že opazili dva večja predmeta oranžne barve, ki bi lahko pripadala letalu.
Največ potnikov iz Egipta
Na krovu je bilo sedem članov posadke, trije varnostniki in 56 potnikov, med njimi 30 Egipčanov, 15 francoskih državljanov, dva Iračana, po en Britanec, Kanadčan, Savdijec, Kuvajtčan, Sudanec, državljan Čada, Portugalec, Belgijec in Alžirec, med potniki so bili en otrok in dva dojenčka. Njihovi svojci so se zjutraj začeli zbirati na kairskem letališču, letališke oblasti so morale poklicati na pomoč zdravnike, saj se je nekaj ljudi zgrudilo. Zbirali pa so se tudi na pariškem letališču Charles de Gaulle, od koder je letalo poletelo, in čakali na informacije.
Če je za nesrečo res kriv teroristični napad, bodo vse oči uperjene v letališče Charles de Gaulle: tam menda že preverjajo varnostne sisteme. Varnost je na letališču sicer močno poostrena že od terorističnih napadov, katerih žrtev je bila Francija. Oblasti naj bi skrbeli delavci, predvsem tisti, ki oskrbujejo letala, saj jih ogromno prihaja iz predmestij Pariza in so priseljenci ali njihovi potomci. Lani so oblasti preverile 86.000 ljudi, ki lahko dostopajo do vzletnih stez, 60 jih je zaradi povezav z radikalnimi skupinami ostalo brez dovoljenja.
Airbus A320 je pogosto uporabljano letalo po svetu, leti jih skoraj 4000. Strmoglavljeno letalo je EgyptAir dobil leta 2003, opravilo je 48.000 ur letenja. Zadnja nesreča A320 je bila, ko je letalo družbe Germanwings pilot namerno zapeljal v francoske Alpe, umrlo je vseh 150 ljudi na krovu. Zadnjič smo o letalu družbe EgyptAir pisali marca, ko ga je ugrabil moški in zahteval pristanek na Cipru.