DOSTOP DO ZEMLJIŠČ

Župan zaprl kmetom železniški prehod

Objavljeno 24. februar 2015 21.10 | Posodobljeno 24. februar 2015 21.10 | Piše: Drago Perko

Zaradi pridobivanja poslovnih gradbenih dovoljenj ukinili prehod v Slovenski vasi.

Župan Rupert Gole priznava slabo komunikacijo z občani. Foto: Drago Perko

SLOVENSKA VAS – Hrbet malega človeka prenese vse. Ne zlomijo ga hudi časi niti slaba letina. Ve, da je obsojen na boj. Danes za jutri. Boli pa ignoranca tistih, ki o njegovi usodi, življu odločajo v toplih pisarnah nekaj kilometrov proč, daleč od zdrave kmečke pameti, vonja po zemlji, gnoju in znoju. Nekaj takega se je zgodilo ogorčenim prebivalcem vasi Straža, Brinje in Slovenska vas pri Mirni na Dolenjskem.

Kako do njive

Ukinili so železniški prehod v Slovenski vasi, ki je kmetom omogočal dostop do zemljišč. Za nameček gre za prehod ob podjetju Šoko. »Župan je podpisal soglasje za ukinitev, da bi dobilo podjetje poleg prehoda gradbeno dovoljenje. A to je javna pot, ki je bila, še preden smo imeli železniško progo,« ogorčenja ne skriva domačin Stanko Jaki. »Kako bom prišel do svoje njive in travnikov, saj nisem ptič!« štafetno palico ogorčenja prevzame še en prizadeti in po domače povedano nategnjeni lastnik zemlje Darko Anderlič iz Straže, ki je eden od devetih podpisnikov pritožbe zoper ravnanje občine Šentrupert. Kmetom tudi ni jasno, zakaj se industrija ne širi v industrijski coni, kot je predvideno v OPN. »Zakaj rastejo tovarne na naših njivah? Čigav interes je to? Naš ali interes koga drugega?« se na glas sprašuje domačin Edi Mikec. Situacija je prizadela tudi 80-letno domačinko Jožefo Anderlič, ki ne ve, kako bo zdaj prišla do zemlje, ki jo kljub starosti tako marljivo obdeluje. Na vsak pridelani kilogram pšenice in koruze je ponosna. Zdaj bo to precej težje. »Pa še vodo naj zaprejo. Iz tovarne ob progi teče vse po naših travnikih. Niti košnja ni mogoča.«

Nesprejemljivi rešitvi

Kmetje so se za pojasnilo najprej obrnili na Slovenske železnice, te so jim dale upanje, želijo si, da ne lažno. »Rekli so nam, da mora župan le umakniti podpis, in prehod bodo vrnili,« pove Jaki, razočaran, ker jih o namerah niso prej obvestili, ampak je v njihova življenja udarilo kot strela z jasnega. »Brez vednosti in predhodnega dogovora so nam to naredili. Lahko bi se povsem po domače pogovorili,« je Jaki jezen na župana, ker ga ni bilo na srečanje pri železniškem prehodu. Bojda so jim ponudili dva prehoda, kjer bi, tako meni druga stran, varno prečkali cesto. Darko Anderlič ni povsem prepričan, ali je to res. »A vi veste, da en ta prehod leži na priključku na cesto, kjer vozijo 90 kilometrov na uro? Naj tam pridem varno na cesto z mojim traktorjem in nakladalko? Ne morem …« Neprimeren je tudi prehod, saj poteka po zemlji, ki je v lasti Zavoda za prestajanje kazni zapora Dob. »Tu je le služnostna pot. Hodimo in vozimo po zadnjem delu njive. Če bi lastnik hotel, bo zoral še meter več in poti ne bo,« Anderlič še enkrat opozori, da prave alternative ni.

Svetnik spomnil na zgodovino

»Pripravljalo se je devet let. A odkar smo dobili na občinski svet, je minilo pol leta. Dve firmi sta podali prošnjo pred devetimi leti, da se ta prehod ukine. Od takrat pa do julija lani se ni naredilo nič, ko smo dobili to na občinski svet, pa je ta sklenil, da nismo proti, ampak predhodno je treba urediti alternativni prehod. Vsi lahko koristijo ustrezno pot,« je občinski svetnik Lojze Gregorčič spomnil, da volja in odločitev le nista od včeraj. Vsi pa so se strinjali, da je župan ravnal napak, ker o potezi ni nikogar obvestil.

Nekaj kmetov je celo vedelo povedati, da je župan s svojim podjetjem neposredno vpleten v posel, zato ima privatni interes, da se uredi gradbeno dovoljenje za širitev industrije, zato je moral prehod proč. Župan občine Šentrupert Rupert Gole ne skriva, da ima v lasti več kot polovico projektantskega podjetja Esplanada in da ravno to podjetje pripravlja projektno dokumentacijo za širitev poslovnih objektov ob spornem železniškem prehodu. »To je eden od projektov, ki jih delamo po vsej Sloveniji, sem lastnik, koordiniram pa ne. Vse skupaj je za lase privlečeno,« odvrne župan in prizna, da je slabo komuniciral z občani. Zato mu je tudi žal.

»Računal sem, da bomo to naredili skupaj s Slovenskimi železnicami. Za vse narejeno se jim bom opravičil in pomagal najti alternativo,« še doda Gole in spomni, da je inšpektor že leta 2006 odredil, da se železniški prehod zapre. Ne nazadnje je nezavarovan, čez dan gre vlak tu mimo 13-krat, za vikende pa šestkrat. »Cesta in prehod sta varna, še posebno zaradi dejstva, da doslej še ni bilo nobene nesreče, promet po železnici pa je sila redek,« kmetje vnovič stopijo sebi v bran. Morda jim bo v pomoč tudi mnenje Zavoda za prestajanje kazni zapora Dob, ki je reden uporabnik omenjene sporne poti in prehoda.

Deli s prijatelji