ZPS je pri pregledu spletne strani družbe Apple ugotovil, da besedilo, ki je očitno namenjeno slovenskim kupcem, krši pravila slovenske zakonodaje, ker potrošnikom ne daje pravilnih informacij o njihovih zakonskih pravicah glede garancije in stvarne napake.
Zveza je zato družbo Apple opozorila na kršitve in jo pozvala k njihovi odpravi. Če se Apple na poziv ZPS ne bo odzval, bodo pristojnim inštitucijam predlagali inšpekcijski nadzor, so zapisali v današnjem sporočilu za javnost. Dodali so, da lahko ZPS kot potrošniška organizacija na sodišču zahteva tudi opustitev ravnanja, ki škodi potrošnikom.
Nismo edini
Kršitev nacionalne zakonodaje glede garancije oziroma stvarne napake, kot omenjeno, ni bila opažena le v Sloveniji, ampak v večini držav članic EU. Kot pojasnjujejo v ZPS, je 11 potrošniških organizacij, članic evropske potrošniške organizacije (BEUC), med njimi tudi ZPS, pozvalo družbo Apple k takojšnjemu prenehanju uporabe zavajajoče poslovne prakse pri oglaševanju podaljšanja garancije za svoje izdelke.
Od družbe Apple zahtevajo uskladitev poslovnih praks z evropsko in nacionalnimi zakonodajami. V EU so namreč potrošniki upravičeni, da svoje pravice iz naslova stvarne napake uveljavljajo v roku dveh let, v Sloveniji pa zoper proizvajalca ali trgovca uveljavljajo tudi pravice iz obvezne garancije.
Zavajajoča ponudba
Apple medtem zavajajoče navaja, da lahko potrošniki svoje pravice uveljavljajo le v enem letu, hkrati pa ponuja enoletno dodatno garancijo v okviru varnostnega programa AppleCare in s tem z zakonodajo zagotovljene pravice potrošnikov ponuja kot dodatno storitev oziroma kot komercialno ponudbo.
Po zakonu o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami gre za zavajajočo poslovno prakso tudi v tistih primerih, ko podjetje pravice, ki jih imajo potrošniki po zakonu, predstavlja kot posebnost ponudbe, še navajajo v ZPS.