LUFTHANSA

ZPS ob letališki stavki: Potniki, uveljavite svoje pravice

Objavljeno 22. april 2013 16.12 | Posodobljeno 22. april 2013 15.17 | Piše: STA, S. U.

Posebno opozorilo je namenjeno potnikom, ki potujejo iz Frankfurta v Ljubljano.

Ob današnji stavki osebja letalskega prevoznika Lufthansa Zveza potrošnikov Slovenije opozarja na pravice potnikov.

LJUBLJANA – Ob današnji stavki osebja letalskega prevoznika Lufthansa Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarja na pravice potnikov do primerne oskrbe in vseh potrebnih informacij. Če je let odpovedan ali zamuda daljša od pet ur, lahko potnik potovanje prekine in zahteva vrnitev na odhodno letališče ter vračilo kupnine za neizkoriščene dele poti.

Kljub temu da je prevoznik napovedal, da bodo daljše lete skušali izvesti po predvidenem urniku, bo lahko prihajalo do zamud ali celo odpovedi. V ZPS ob tem poudarjajo, naj potniki redno spremljajo podatke na spletni strani Lufthanse, informacije o svojem letu pa lahko pridobijo tudi prek SMS- ali e-sporočil. Seznam odpovedanih letov je objavljen na Lufthansini spletni strani.

Nekateri potniki upravičeni do oskrbe

Potniki, katerih leti bi bili zaradi stavke odpovedani ali bi prišlo do večjih zamud (več kot dve, tri, ali štiri ure glede na dolžino poleta) pri odhodih, so upravičeni do oskrbe. Letalski prevoznik mora potnikom ponuditi obroke in napitke ter jim omogočiti dva brezplačna telefonska klica ali dve e-sporočili. Poleg tega mora potnikom, katerih let bo izveden šele naslednjega dne, omogočiti prenočitev.

Če je let odpovedan ali zamuda daljša od pet ur, lahko potnik potovanje prekine in zahteva vrnitev na odhodno letališče ter vračilo kupnine za neizkoriščene dele poti oz. tudi za del poti, ki je že bil opravljen, če ta ne služi več svojemu namenu. Potnik se s prevoznikom lahko dogovori tudi za drugačno pot.

ZPS potnikom svetuje, da naj, če jim navedenega ne zagotovi sam prevoznik, najprej od prevoznika zahtevajo primerno oskrbo (kupon za kosilo, dostop do računalnika ipd.). Če prevoznik kljub temu ne zagotovi oskrbe, naj si potniki sami organizirajo vse potrebno in kasneje na podlagi računov zahtevajo povračilo stroškov od prevoznika. Pritožbo z vsemi dokazili je treba prevozniku poslati čim prej. Poleg tega lahko potniki zaradi kršitev uredbe vložijo prijavo na pristojno letalsko inšpekcijo.

Zaradi stavke odpovedani vsi poleti

Lufthansa bo zaradi stavke zaposlenih danes prisiljena odpovedati skoraj vse načrtovane polete. Od 1720 poletov, ki so sicer na voznem redu, naj bi jih opravili le 32. Zaradi stavke bo moten tudi promet slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways z Nemčijo.

Odpadli bodo poleti na relaciji Ljubljana–München, Ljubljana–Frankfurt, Priština–Frankfurt in Priština–München. Dva poleta na relaciji Ljubljana–Frankfurt bosta opravljena, nanju pa so že prenesli rezervacije potnikov sicer načrtovanih letov v Frankfurt. Potnike, ki imajo vozovnice za pot v München ali nadaljujejo pot iz Münchna, pri Adrii pozivajo, naj se obrnejo na njihov klicni center.

Sicer pa velja še posebno opozorilo potnikom, ki potujejo iz Frankfurta v Ljubljano. Ti se bodo na let lahko prijavili le prek spleta ali na samopostrežnih avtomatih. Ob tem bodo lahko potovali samo tisti z ročno prtljago, saj zaradi stavke prtljage ne bo mogoče oddati. Zaradi stavke lahko prihaja tudi do zamud drugih letov, še opozarjajo.

Deli s prijatelji