MNOŽIČNO

ZPS: Nepoštena praksa Telekoma, Si.mobila, Tušmobila, Izimobila in Debitela

Objavljeno 05. oktober 2012 21.50 | Posodobljeno 05. oktober 2012 21.51 | Piše: A. L.

Če splošnih pogojev ne spremenijo, jih bo ZPS prijavil na tržni inšpektorat.

»Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek,« je poudarila Breda Kutin, predsednica ZPS.

LJUBLJANA – Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je pozvala Telekom Slovenije, Si.mobil, Tušmobil, Izimobil in Debitel k spremembam pogodbenih pogojev glede dobroimetja na predplačniškem računu. V primeru, da v osmih dneh ponudniki ne bodo spremenili teh pogojev, bo ZPS vložil prijavo na Tržni inšpektorat Republike Slovenije.

Izguba denarja

»Zgoraj omenjeni ponudniki imajo v splošnih pogojih, ki jih uporabljajo za predplačniške pogodbe, določeno, da potrošnik po določenem času (270 dni) od zadnjega polnjenja izgubi vse dobroimetje na predplačniškem računu, ne glede na višino zneska. Prav tako imajo za primer prehoda iz predplačniškega razmerja v naročniško razmerje določen najvišji znesek prenosa. Prenese se lahko le dobroimetje do višine 20 evrov, kar se upošteva kot popust na mesečnem računu,« pojasnjujejo. Dodajajo, da se omenjeni pogodbeni pogoji po 24. členu zakona o varstvu potrošnikov štejejo za nepoštene, ker nasprotujejo načelu poštenja in vestnosti ter v škodo potrošnika povzročajo znatno neravnotežje v pogodbenih pravicah in obveznostih strank.

Takšno početje je prepovedano

»Uporaba nepoštenih pogodbenih pogojev pa je po zakonu prepovedana in sankcionirana kot prekršek,« je poudarila Breda Kutin, predsednica ZPS, »ker je nepoštena praksa v izvajanju predplačniških pogodb na slovenskem trgu žal uveljavljena kot pravilo, je ZPS kot nacionalna potrošniška organizacija vse ponudnike tovrstnih storitev pozvala k takojšnji prekinitvi nepoštene prakse in k spremembi splošnih pogojev poslovanja.« 

Nemško sodišče razsodilo v korist potrošnika

Podobno težavo z dobroimetjem so obravnavali tudi v Nemčiji, kjer se je primer končal na sodišču. »Nemško sodišče je razsodilo, da so takšna določila do potrošnika nepoštena, in je prepovedalo njihovo uporabo, saj lahko potrošniki zgolj zaradi svoje neaktivnosti v kratkem času izgubijo visoke denarne zneske. Stroški, ki jih ima mobilni operater le z vodenjem mobilne številke, takega nesorazmernega prikrajšanja potrošnikov ne upravičujejo,« še dodajajo.

Deli s prijatelji