Na slovenski in svetovni trg bo predvidoma konec maja prišla nova miselna igra Twist ball. Koncept spominja na nekoč popularno rubikovo kocko in kasneje kroglico, vendar Twist ball deluje brez notranjega mehanizma, žogica je ob normalni uporabi tako rekoč neuničljiva.
Ideja je pred dobrim desetletjem nastala v Bosni
Porodila se je Josipu Matijeku, ki pa žogice ni izdelal. Zatem je projekt v roke dobil celjski podjetnik Mustafa Nadžaković, ki je idejo ob pomoči Sarajevčana Želimirja Pajića razvijal naprej in jo v svojem podjetju MOL naposled tudi dokončal.
»Žogica je sestavljena iz osmih trikotnikov in dvanajstih listkov, vsak se prilega vsakemu. Glede na število barv in vzorcev se žogice ločijo po težavnosti, trenutno je najzahtevnejša tista z motivom nogometne žoge. Igra se začne s sestavljanjem razdrte žogice. Ko nam uspe oblikovati kroglo, jo moramo z vrtenjem še urediti po vzorcih in podobah.« Igra ima 3,142 milijarde kombinacij, kar je približno petkrat manj od rubikove kocke, vendar je Twist ball mogoče še dodatno zaplesti. Prednost nove žogice s premerom 9,5 centimetra je tudi v tem, da jo je mogoče uporabljati v promocijske namene, saj nanjo lahko natisnejo kateri koli motiv (logotip podjetja, klubski grb, maskoto, znak prireditve in drugo). Tako so poskusno natisnili žogice z znaki Google, Nike, Red bull, Euro 2012 in podobno.
»Proizvodnja bo v Trnovljah pri Celju, plastiko nam bodo vbrizgavali v družbi AHA Secaplast iz Laškega. Kitajci so me snubili, da bi proizvodnjo preselil k njim, a sem jih zavrnil. Izdelek je v Evropi in Aziji patentno zaščiten, nihče ne more brez nas začeti proizvodnje. Težave pa imamo v ZDA,« pojasnjuje Nadžaković. Twist ball ima certifikat EN 71, s katerim dokazuje zdravstveno neoporečnost plastike in barvil.
Cena: pod 10 evrov
»Igrača je primerna za otroke od devetega leta starosti, verjamem pa, da bodo po žogici segali tudi odrasli. Serijsko proizvodnjo bomo pognali v maju, naročila prihajajo z vseh koncev sveta – očitno so tujci bolj zainteresirani od slovenskih kupcev. Računamo, da nam bo na domačem trgu uspelo prodati okoli 80.000 kosov, pri čemer merimo na velike maloprodajne sisteme. Ceno želimo zadržati pod deset evrov.«
Nadžaković še pravi, da bodo kar najhitreje poskrbeli tudi za promocijske aktivnosti te najpopolnejše in najzahtevnejše okrogle puzzle na svetu. Za zdaj so se omejili na spletno predstavitev in promocijske stojnice, promofilmčki so še v pripravi.