Društvo slovenskih založnikov je v sredo v okviru slovenskega knjižnega sejma razglasilo in nagradilo zmagovalce natečaja za najlepšo izložbo Zlato okno. Letošnjo komisijo, ki ji je predsedoval grafični in industrijski oblikovalec Jani Bavčer, je najbolj prepričala knjigarna Nebotičnik – Mladinska knjiga za knjigo Pečat stvarjenja. Podeljena je bila tudi nagrada za najlepšo izložbo po izboru občinstva. Izbor je potekal na spletni strani Slovenskih novic, nagrado pa so podelili knjigarni na Čopovi za fantazijske obleke, ki jim je kot tekstilni vzorec služila naslovnica knjige. »Zamisel, da ustanovimo nagrado za najlepšo knjigarniško izložbo zlato okno, smo dobili na odboru društva založnikov, saj smo menili, da mnogo izložb knjigarn kupca ne pritegne in da bi morale biti tiste, ki se trudijo z izpostavitvijo, nagrajene,« nam je zaupala predsednica društva založnikov Maruša Kmet. »Vemo, da je izložba ogledalo vsake knjigarne ter z estetskim videzom in izvirnostjo lahko prispeva tako k povečanju zavedanja o pomembnosti knjige kot tudi posredno k boljšim prodajnim rezultatom. Strokovna komisija, ki so jo poleg predsednika sestavljali še Darja Horvat, Helena Kraljič, Zdravko Kafol in Irena Razpotnik, je delo opravila odlično. Z njenim izborom smo se strinjali tudi člani odbora Društva slovenskih založnikov, zanimiva pa je še ugotovitev, da so se ocene komisije in obiskovalcev zelo ujemale. Ni bilo velikega odstopanja, in to nas je zelo razveselilo. Mimoidoči in obiskovalci mogoče niso mogli v celoti doumeti sporočila razstave v izložbi z naslovom Pečat stvarjenja, saj bi bilo za popolno razumevanje postavitve treba prebrati knjigo. Vsekakor pa nas je vse, tako komisijo kot obiskovalce, navdušila zelena votlina iz mahu in drevja sredi betonskih in steklenih zidov. Upamo tudi, da je izložba vzpodbudila mimoidoče k vstopu v knjigarno in k nakupu. Podatkov o prodajni uspešnosti nagrajene knjigarne žal nimamo.«
Predsednica društva založnikov je prav tako zadovoljna, ker so slovenske izložbe vedno bolj primerljive s tujimi, saj zanje skrbijo za to usposobljene službe, tako imenovani merchandeiserji. »Manjše knjigarne pa k izvirnosti prisili konkurenčnost, naj bo to s knjigarnami ali izložbami drugih branž. Žal zato v manjših krajih, kjer je konkurenčnost manjša, posvečajo temu veliko manj pozornosti. V prihodnje bi zato radi, da se na natečaj prijavljajo tudi knjigarne iz manjših središč. Nagrada je predvsem vzpodbuda za nagrajence, da bodo še naprej kreativni, ne glede na natečaj, in da so jih za izvirnost nagradili tako strokovnjaki kot obiskovalci.«
S podelitvijo nagrad so bili najbolj zadovoljni pri Mladinski knjigi. »Seveda smo ponosni, da je naša izložba v knjigarni Nebotičnik prejemnica nagrade strokovne žirije, izložba v knjigarni na Čopovi pa nagrade občinstva. Izložbe so naše močno marketinško orodje, zato ob vsaki novi postavitvi s pričakovanjem čakamo odzive kupcev. Sodelavci iz maloprodaje in marketinga se zelo trudijo, da imamo lepe izložbe ne samo v Ljubljani, temveč tudi v drugih slovenskih krajih, kjer imamo prodajne enote. In njim veljajo posebna zahvala in čestitke ob prejeti nagradi. Ključno je, da ne gre samo za trenutni projekt, ampak za stalno aktivnost in kreativnost,« je po prejemu nagrade povedala predstavnica založbe Iva Premerl.
Natečaja so se udeležile knjigarne Mladinske knjige Konzorcij, poslovalnici na Čopovi in v Nebotičniku. Izložbe so uredili tudi v poslovalnicah DZS v Plavi laguni in v Radovljici, v knjigarni Založbe Sanje na Trubarjevi ulici ter v poslovalnicah Založbe Učil Felix na Čopovi in Cankarjevi ulici. »Naši načrti so natečaj časovno podaljšati, tako da bi potekal vse leto in bi lahko izbirali nagrajenca meseca. Vendar moramo o tehnični izvedbi še razmisliti. Prav tako nas zanimajo prodajni rezultati nagrajenih knjigarn, saj je bil konec koncev to cilj natečaja – vzpodbuditi nakup knjige,« je sklenila Maruša Kmet.