KOLIKO SE RES STOJI

Zastoji pri Logatcu, dlaka v jajcu za menjavo uprave Darsa?

Objavljeno 29. september 2014 09.02 | Posodobljeno 29. september 2014 09.06 | Piše: Jadran Vatovec

Dars: Zaradi narave obnovitvenih del teh žal ni mogoče izvajati ponoči! Bodo zastoji pri Logatcu dlaka v jajcu za odstavitev uprave Darsa?

Z nujno obnovo avtocestnega odseka med Logatcem in Postojno naj bi vsem, tudi ta hip zaradi zastojev nejevoljnim voznikom zagotovili večjo varnost. Foto: S.N.

LJUBLJANA – »Na odseku primorske avtoceste med Logatcem in Postojno proti Kopru (ter pri izvozu Unec v smeri proti Ljubljani) nastajajo daljši zastoji zaradi obnovitvenih del. Kolona vozil je dolga približno šest kilometrov.« »Na primorski avtocesti je zastoj med Logatcem in Postojno proti Kopru dolg približno štiri kilometre, čakalna doba pa je približno 30 minut. Tudi na regionalni cesti Vrhnika–Logatec–Kalce sta daljši zastoj in daljše čakanje.« Takšna ali zelo podobna so bila v zadnjih dnevih vsa obvestila o nedvomno zoprni zagati na odseku primorske avtoceste, kjer naj bi (zaradi nujnih obnovitvenih del) promet potekal »dvosmerno le po eni polovici avtoceste« vse do konca oktobra.

Med 42.000 vozili je 6500 težkih tovornjakov

Gre, kajpak, za odsek, ki ga je Slovenija gradila oziroma uredila tako, kot ga je, že pred 40 leti. Posledice pa so zdaj tu in jih je treba sanirati. In biti tudi potrpežljivi? Natanko tako. Saj si ni mogoče kar zatiskati oči pred tem, da gre za enega najbolj obremenjenih (avto)cestnih odsekov, kjer povprečna obremenjenost znaša najmanj 42.000 vozil v obe smeri na dan, med temi pa je tudi zares veliko (skoraj 6500) težkih tovornih vozil. Iz Družbe za avtoceste Republike Slovenije (Dars) dokazujejo, da so pred začetkom del z izvajalcem uskladili terminski plan njihove izvedbe tako, da bi zagotovili optimizacijo dokončanja del, da pa si hkrati tudi prizadevajo, da bi bila dela končana »še pred prazničnim vikendom konec oktobra«.

Kaj pa očitek najglasnejših kritikov – jasno, predvsem tistih, ki v zadnjem času iščejo kakršno koli dodatno dlako v jajcu za to, da bi po zamenjavi nadzornega sveta ter na željo novega infrastrukturnega ministra dr. Petra Gašperšiča in z blagoslovom premierja dr. Mira Cerarja mlajšega čim prej lahko obračunali tudi z upravo Darsa –, češ da bi obnovitvena dela na koncu koncev lahko opravljali samo ponoči ali vsaj tudi ponoči? Dars takšen očitek zavrača kot neutemeljen in nestrokoven, saj zaradi narave del nočno delo ni vedno mogoče oziroma ni najprimernejša izbira: »Naša prizadevanja gredo izrecno v smeri, da bi bila obnovitvena dela opravljena tako, da bodo slovenske avtoceste čim varnejše, da bodo dela opravljena čim hitreje, vendar tudi strokovno in čim kakovostneje. To je za nas ključna prioriteta.«

Dars poskuša avtocestni odsek sicer nekoliko razbremeniti s tem, da dvakrat na dan vzpostavlja po dva tako imenovana zožena prometna pasova v smeri povečanega prometa (zjutraj oziroma dopoldan praviloma dva proti Ljubljani, zgolj popoldan pa dva proti Kopru). Kljub temu pa se očitno ni mogoče izogniti zgostitvam prometa in občasno niti zastojem.

Ja, precej večja težava od premikanja po polžje v predolgih kolonah (te so resda le začasna, vendar kljub temu za vse, ki potujejo skozi Logatec oziroma Unec, nadvse moteča realnost na omenjenem odseku) je, kot kaže, to, da se v Sloveniji na takšne in podobne zagate še najpogosteje odzivamo z jezo, sebičnostjo, zlonamernostjo in iskanjem krivcev, ki bi jih bilo menda treba kar linčati. Žal gre v Sloveniji prevečkrat za to. Tako nekateri vozniki tovornjakov in osebnih vozil s svojo nestrpno in neprimerno vožnjo celo še podaljšujejo kolone, v isti sapi pa vpijejo, da kolon ne bi smelo biti. Tisti, ki nas prepričujejo, da so gradbeni baroni že pred desetimi leti (ko so slavnostno odpirali zadnji del avtoceste proti Kopru) vedeli, da bo treba v kratkem začeti graditi tretji pas primorske avtoceste, se, skratka, sprenevedajo in so zlonamerni. Ker ni res, da je minilo komaj deset let, pa so naše avtoceste že postale preozke za ves promet, ki se steka po njih. Na nekaterih odsekih, denimo na odseku Vrhnika–Postojna, jih je namreč minilo kar štirideset, preden smo si morali priznati, da so bile preozke že, ko smo jih gradili. Bil bi skrajni čas, da tudi vsi dežurni kritiki končno že začnejo razmišljati bolj pozitivno.

Knez: Cilja sta varnost in pretočnost!

Službo Darsa za komuniciranje z javnostmi smo prosili za komentar predsednika uprave mag. Matjaža Kneza o težavah na avtocestnem odseku Vrhnika–Postojna in ga tudi dočakali. Takole nam je pojasnil: »Dars je želel in še vedno želi z gradnjo in obnovo avtocestnega omrežja omogočiti hitrejšo, varnejšo in do okolja prijaznejšo vožnjo po vseh avtocestnih odsekih. Naša naloga danes je, da odgovorno poskrbimo za prometno povezovanje različnih delov Slovenije, saj upravljamo več kot 600 kilometrov avtocest. Naš cilj je ohranjati varno in pretočno omrežje, temu pa so prilagojena tudi nujna obnovitvena dela na nekaterih odsekih, ki jih dosledno izvajamo v skladu s strokovno-tehničnimi merili. Uporabnike avtocestnega omrežja pa ob tem prosimo, naj upoštevajo, da vsa dela (tudi zdajšnja med Logatcem in Postojno) izvajamo zato, da bi bila varnost v prometu še bolje zagotovljena.« 

Deli s prijatelji