COSTA CLASSICA

Za uvod mavrica križarske ponudbe

Objavljeno 13. april 2014 20.35 | Posodobljeno 13. april 2014 20.35 | Piše: Adrian Grizold

S prihodom Coste Classice se je začela nova križarska sezona tudi pri nas.

V Kopru bo tudi letos največja Celebrity Silhouette. Foto: Adrian Grizold

Vremenska napoved za Jadran ni bila obetavna, ko je v sredo zjutraj v Koper priplula prva letošnja bela lastovka – križarka. Ponoči je deževalo, proti jutru še zapihalo, obetalo se je torej podobno vreme, kakršno je lani novembra pospremilo zadnje križarje, kljub temu so ti, po odzivih na družabnih omrežjih sodeč, Koper in našo deželo ohranili v lepem spominu.

Costa Classica iz bele flote naših zahodnih sosedov je v Koper priplula prvič, v minulih sezonah je v poletnih mesecih vsak teden križarila iz Trsta po Jadranu do Jonskih otokov, letos pa povezuje vzhodno iz zahodno Sredozemlje. Za uvod je odrinila iz francoskega Marseilla, v Koper je priplula iz Splita, obiskala bo še Benetke, Raveno, Korčulo in Sicilijo ter se vrnila v Marseille.

Tudi večina potnikov je Slovenijo obiskala prvič, mnogi so se odločili za obisk notranjosti, Postojnske jame in drugih znamenitosti. Dvestodvajsetmetrsko klasično križarko Costo Classico so zgradili leta 1991 v italijanskem Tržiču, leta 2000 so jo podaljšali in pozneje popolnoma prenovili. Ladja sprejme 1680 potnikov (tokrat jih je bilo na krovu nekaj več kot 1300), zaznamoval pa jo je niz nezgod: 24. avgusta 2005 je na njej blizu Pireja izbruhnil požar, čez tri leta je 6. junija pred Dubrovnikom ob močnem vetru trčila z MSC Poesio, 18. oktobra 2010 pa ob vplutju v Šanghaj trčila z belgijsko tovorno ladjo, ta ji je nad vodo v dolžini 20 metrov razparala trup.

Naročil Gadafi, krstila pa Sofia Loren

Seveda se je križarska sezona začela tudi v Benetkah, kjer je minulo soboto za uvod največja evropska potniška ladja MSC Preziosa pred Markovim trgom povzročila potop lesenega mostovža. Nedavno je beneško upravno sodišče razveljavilo vladni sklep o prepovedi plovbe velikih križark (nad 40.000 ton) skozi Markov bazen in kanal Giudecca, ki bi ladijski promet v lagunah zmanjšal za dobrih dvanajst odstotkov, zato pripravljajo nasprotniki »belih pošasti« iz pobude No grandi navi nove ostre proteste.

Bele lepotice pripeljejo v Benetke, v enajsto najpomembnejše potniško pristanišče sveta, skoraj dva milijona turistov na leto, ki pa zaradi ponudbe all inclusive na plavajočih hotelih prinašajo manj denarja. V novih protestih aktivisti znova dokazujejo, da prav drobni valovi, vrtinčenje mulja in vibracije ladijskih motorjev ter izpušni plini krušijo zgodovinska beneška obrežja in temelje hiš in palač ter ogrožajo zdravje prebivalcev. V tolažbo italijanski prometni minister Maurizio Lupi napoveduje prepoved pasaže ladjam, večjih od 96.000 BRZ, od januarja 2015, kar pa so protestniki sprejeli kot norčevanje. Po vladnih dokumentih naj bi do začetka leta 2016 začrtali novo alternativno plovno pot do potniškega pristanišča, ki bi povsem obšla staro mestno jedro Benetk.

Incident s premičnim mostovžem je povzročila orjaška, 333 metrov dolga križarka, ki v 97 luksuznih suitah in 1751 kabinah tovori 4345 potnikov in okoli dva tisoč članov posadke. Njeno gradnjo je naročil pokojni libijski samodržec Moamer Gadafi, ki je na ladji želel imeti živalski vrt z divjimi zvermi in 60-metrski bazen, po dolgih pogajanjih je nedokončano ladjo prevzela družba MSC, lani jo je v Genovi krstila filmska ikona Sofia Loren.

Luksuz in sladokusci

Aprila bosta Koper obiskali še dve ladji, prvič prestižna in velika Seven Seas Mariner (SSM) ladjarja Regent Seven Seas Cruises, dvakrat bo privezana drobna, leta 1982 na Poljskem zgrajena sovjetska križarka Konstantin Simonov, pozneje po svetovnih morjih znana kot finska Kristina Katarina, ki prihaja v Koper že tretjo sezono.

SSM spada v najvišji razred, bila je prva luksuzna potniška ladja, opremljena le s suitami in apartmaji z balkoni. Leta 2002 je prejela naslov križarke leta, leta 2009 je zahodno od Nove Zelandije rešila posadko jadrnice, ki je poskušala obpluti svet. Zgradili so jo leta 2000 v Saint-Nazairu na francoski atlantski obali, izmerjena je na 48.000 ton, z dolžino 220 metrov spada med večje križarke, a sprejme le 700 potnikov, zanje skrbi 450-članska posadka. SSM je 7. aprila izplula iz mondenega Monte Carla na desetdnevno križarjenje, zanj je treba odšteti najmanj 5000 evrov, obiskala je Livorno (izleti v Piso in Firence), Civitavecchio (ogled Rima), Neapelj (obisk Amalfija, Positana in Caprija), Taormino (Sicilija), Agristoli (Grčija), Drač z obiskom Tirane, Split in Koper ter Benetke.

Deli s prijatelji