NOVA PRAVILA

Za skuterje 25 obvezni registracija in čelada

Objavljeno 26. september 2016 15.15 | Posodobljeno 26. september 2016 15.15 | Piše: V. A.

Skuterje obvezno registrirati do 1. maja 2017, globa 500 evrov.

Po novem koles z motorji ni več, zdaj so le kolesa in mopedi. Foto Jure Eržen

LJUBLJANA – Poslanci so v četrtek zvečer izglasovali novelo zakona o motornih vozilih in novelo zakona o pravilih cestnega pometa. Obe posegata na področje koles z motorjem, ki lahko peljejo največ 25 kilometrov na uro. Po novem bo treba takšna vozila registrirati, za njihovo vožnjo pa uporabljati čelado. Za noveli je glasovalo 32 poslancev, proti jih je bilo 23, 35 pa jih je bilo neznano kje...

Spremembe ureditve odpravljajo doslej znano kategorijo koles z motorji. Odslej so na cestah le še kolesa in mopedi. Med kolesa uradno spadajo tudi vozila z majhnimi motorji do največ 0,25 kilovata, vendar samo če imajo tudi pedale. Druge je treba registrirati, čelada je obvezna. Po novem je obvezna tudi za vse kolesarje do polnoletnosti (doslej je zakon zahteval uporabo čelad do 14. leta). Za kršitelje, pri mladoletnikih so odgovorni starši, je zakon predpisal globo 120 evrov.

Registracija mopedov pa seveda prinese tudi stroške. Pri AMZS (skupaj z registrsko tablico) stane 29 evrov, tehnični pregled je 18 evrov, za zavarovanje pa so cene različne. Denimo pri Zavarovalnici Triglav 39,32 evra. Vse je treba registrirati do 1. maja 2017. Če moped ne bo registriran, globa znaša 500 evrov. Obvezna je tudi homologirana čelada, ta je lahko tudi kolesarska, tako za voznika kot tudi sopotnika. Globa za neuporabo je 120 evrov. Ob nakupu novega vozilca tehnični pregled ni potreben, opraviti ga je treba čez 4 leta.

Seveda bo zdaj kar precej gneče. Po ocenah je na cestah okoli 20.000 tovrstnih »prdulc«, nekateri pa menijo, da jih je tudi trikrat več, saj natančnih podatkov ni. Večina meni, da je obvezna uporaba čelad na mopedih pravilna, saj zagotavlja večjo varnost. Prepričani so tudi, da bo večji nadzor nad lastništvom zmanjšal število kršitev predpisov, omogočil lažjo identifikacijo in sledljivost prekrškarjev ter zmanjšal število kraj.

Kot so pred časom v Delu zapisali, v slovenski kolesarski mreži obveznim čeladam nasprotujejo. Uporaba čelade je zanje smiselna le pri povečanih hitrostih in na nevarnih terenih, torej zlasti pri rekreativnem, športnem in gorskem kolesarjenju. Čelade niso obvezne na Finskem, Madžarskem, Nizozemskem, v Franciji, Nemčiji, Italiji in Švici. Obvezne pa so v Avstriji, in sicer do 12. leta (prav tako v Latviji), in na Hrvaškem do 16. leta. V državah, kjer so uvedli obvezno uporabo čelade, denimo v Avstraliji, Novi Zelandiji in ZDA, je ta celo zmanjšala število kolesarjev na cesti, saj so se mnogi namesto za nakup odločili za opustitev tovrstnega prevoza. 

Deli s prijatelji