PREVIDNO

Za hitre policiste so kitajske gume nevarne

Objavljeno 29. november 2013 18.45 | Posodobljeno 29. november 2013 18.45 | Piše: Aleksander Brudar

Včerajšnje testiranje pnevmatik Goodride je pokazalo, da niso ustrezne za najhitrejša vozila provida.

Včerajšnje preizkušanje je potekalo na mokrem in suhem terenu. Foto: SPS

LJUBEČNA PRI CELJU – Po razburjenju, ki ga je med policisti povzročil nakup 126 pnevmatik kitajske znamke Goodride, notranje ministrstvo jih je dobavilo pri podjetju Bartog, se je generalni direktor policije Stanislav Veniger odločil, da jih preizkusijo na poligonu na Ljubečni pri Celju. Na nepristranskem testu so se tako znašle pnevmatike znamk Goodride, Sava, Goodyear in Dunlop, ki so jih namestili na provido škoda octavia RS in ugotavljali, kako se obnesejo v primeru zaviranja na suhi in mokri podlagi pri hitrosti več kot 100 kilometrov na uro ter v primeru, ko vozilo zapelje v ovinek.

Kitajske najslabše

Čeprav bodo uradni rezultati testiranja znani šele v ponedeljek, je glede na sporočilo Sindikata policistov Slovenije že zdaj jasno, da cenejše kitajske pnevmatike Goodride res niso najprimernejše za vozila provida. »Goodyear in dunlop priporočajo za dinamično vožnjo, savo za vsakdanjo rabo, goodrida pa ne priporočajo,« so sporočili iz policijskega sindikata in dodali, da so cenene gume v policiji le eden od problemov, s katerimi se soočajo, in da bi morali imeti policisti, ki svoje delo opravljajo na terenu, ne samo dobre pnevmatike, ampak tudi kakovostna vozila in obleko. »Cenene gume so obraz slabe policije, so odsev varnosti v državi – toliko kot bo vlada vlagala v varnost, takšne varnostne razmere bo imela. Upamo, da se zaradi slabih gum ne bo zgodila kakšna nesreča, sicer pričakujemo odgovornost pristojnih,« so nam še povedali v sindikatu. Dušan Lukič iz družbe AM Ljubljana, ki je včeraj po naročilu notranjega ministrstva opravila test primerljivosti štirih kompletov pnevmatik, ob tem pravi, da varnost voznikov v primeru takšnih razmer, kakršne so bile na testu, ni ogrožena. »Vsak pa si lahko sam predstavlja, kaj bi se lahko zgodilo, če hitrost pomnožiš z dva. V takšnem primeru se vse zavorne razdalje pomnožijo s štiri,« pravi sogovornik in dodaja, da je testiranje seveda pokazalo določene razlike glede kakovosti pnevmatik. »Kitajske pnevmatike se v določenih razmerah niso izkazale za najboljše, v določenih razmerah pa so bile primerljive s precej dražjimi. V določenih razmerah se je pri dražjih pnevmatikah izkazalo, zakaj so te drage in precej boljše,« Lukič razlaga ugotovitve testiranja in dodaja, da se bodo morali na notranjem ministrstvu odločiti, ali so te razlike dejansko tako velike, da bodo pnevmatike zamenjali. Najbolj problematična so predvsem vozila provida, s katerimi policisti lahko dosegajo precej višje hitrosti, vožnja pa je velikokrat tudi precej nepredvidljiva. »Če bi bile pnevmatike namenjene za avtomobile za kurirje, ki se vozijo po Ljubljani, ti rezultati ne bi pomenili tragedije. Ker pa govorimo o pnevmatikah za policijske avtomobile, ki se velik del časa uporabljajo pri visokih hitrostih in v zelo napetih situacijah v prometu, pa so te razlike zelo pomembne,« še opozarja Lukič.

Če bi bile pnevmatike namenjene za avtomobile za kurirje, ki se vozijo po Ljubljani, ti rezultati ne bi pomenili tragedije.

 

Se na nalepke lahko zanesemo?

Ravno ta nakup zimskih pnevmatik pa je pokazal tudi, koliko se lahko naročniki in kupci dejansko zanesejo na nalepke na pnevmatikah, s katerih je razvidno, kakšna je njihova kakovost in kakšne so njihove značilnosti pri vožnji v mokrih razmerah in vpliv na porabo goriv. Kot ob tem razloži Lukič, so glede na EU-testiranja in glede na podatke z nalepk vse štiri omenjene pnevmatike enakovredne, saj imajo vse oznako za zaviranje na mokrem cestišču. Vprašanje, ki se pri tem zastavlja, je, kako je proizvajalec pnevmatik to dejansko dosegel. Na to je pri testiranju pnevmatik opozoril tudi generalni sekretar na notranjem ministrstvu Domen Bizjak, ki meni, da bo, če bodo rezultati zelo slabi za vse štiri komplete testiranih pnevmatik, to nekaj pomenilo tudi v svetovnem merilu, sami proizvajalci pa se lahko vprašajo, kakšne certifikate so dali. Po njegovih besedah bo ministrstvo, če se bo pokazalo, da pnevmatike v najbolj ekstremnih razmerah ne ustrezajo vsem parametrom, ukrepalo, jih verjetno vrnilo dobavitelju in kupilo nove.

image

Pnevmatike Goodride se na testu niso najbolj izkazale. Foto: SPS

Za avtomobilsko obutev 358.000 evrov

MNZ je na javnem razpisu kupil 5110 zimskih pnevmatik za zimsko opremo policijskih vozil in za vse skupaj odštel 357.560 evrov. Gume sta dobavila Bartog, s katerim je ministrstvo sklenilo pogodbi za nekaj manj kot 184.000 in nekaj manj kot 135.000 evrov, in Goodyear Dunlop Sava, s katerim je sklenilo pogodbo za nekaj več kot 39.000 evrov. Na tokratnem testu so preizkusili le tiste pnevmatike, ki so primerne za vozila provida, in teh je okoli 40. Lukič ob tem pravi, da bodo na ministrstvu glede na rezultate testiranj zdaj imeli postavljeno merilo, s katerim se bodo odločali, ali je bila izbira pri nakupu pnevmatik za ta varnostno zahtevna vozila dobra ali ne. »Verjamem, da bodo na koncu sprejeli takšno odločitev, ki bo varna,« sklene Lukič.

 

Deli s prijatelji