SEMELJAC – Ali veste, da se mobilniki na naročnino lahko kupijo tudi z ukradeno osebno izkaznico? Prav to se je zgodilo Katarini Grujo iz hrvaškega Semeljaca. Čeprav sta bili mobilni napravi kupljeni že julija, storilcev še niso prijeli. Še več: mobilni operater Tele 2 od Katarine zahteva, da plača njihove račune. Ker zneski seveda niso bili pravočasno poravnani, je dobila še opomin v vrednosti 2221,93 kune (okrog 291 evrov).
»V hišo so nam vlomili 28. julija. Takrat so nam ukradli veliko stvari, med drugim tudi torbico z mojimi osebnimi dokumenti,« je hrvaškemu spletnemu portalu Index zaupala Katarina. Potem ko so policisti zaključili ogled kraja, so Katarini svetovali, naj kraje dokumentov ne prijavlja, saj so jih storilci samo odvrgli.
»Seveda sem nato 11. avgusta doživela šok, ko je prišel račun iz Tele 2 v višini 500 kun za meni neznano številko. Poklicala sem center za pomoč uporabnikom, kjer so mi povedali, da sem 31. julija v Zagrebu vzela dva mobitela Samsung Galaxy Mini z vezavo za dve leti.«
Prepoznala lopova, a ...
Takoj je odšla na policijo prijavit storilca. Tam so ji svetovali, naj raje poravna račun, da ne bodo stroški še višji, a naj se vseeno pozanima, kdaj sta bila mobilnika kupljena. Ob pomoči posnetkov kamer so nato našli storilca. »Čeprav vedo, kdo so storilci, policija ni še nikogar prijela. Mene pa čaka že tretji račun.«
In medtem ko se računi kopičijo, na Tele 2 odgovarjajo kratko in jedrnato: »Do konca preiskave ter dokler ne bo sodba pravnomočna, nimamo nobenih dokazov, da je prišlo do kakršnih koli kaznivih dejanj.«
Do občasnih poskusov zlorab prihaja tudi pri nas
Obrnili smo se tudi na naše operaterje. Iz Debitela nam sporočajo: »Glede na vprašanje, ki ste nam ga zastavili, odgovarjamo, da takega primera pri nas še ne beležimo.«
»Ker do občasnih poskusov zlorab prihaja, smo uvedli dodatne varnostne mehanizme, da jih preprečujemo. Si.mobilovi prodajalci so tako še posebej pozorni na morebitne zlorabe osebnih dokumentov, zato so pri identifikaciji oseb zelo pozorni in natančno preverjajo osebne dokumente in pravilnost podatkov. Že ob sklepanju pogodbe lahko prodajalci preverijo, ali je osebni dokument, s katerim se stranka identificira ob sklepanju naročniške pogodbe, neveljaven (pogrešan, ukraden, izgubljen). To naredijo z vpogledom na stran e-uprava.gov.si/e-uprava/idvdok.euprava. V primeru, da je dokument neveljaven, se pogodba ne sklene. Če do zlorabe kljub preventivnim ukrepom pride, svetujemo, da nas naročnik o tem čim prej obvesti, da lahko začnemo zadevo reševati,« pa nam je zaupal Aleš Mavec, vodja oddelka za izterjavo in preprečevanje zlorab pri Si.mobilu.
Kdaj bo reklamacija odobrena?
Kot še pravijo, je oseba, ki so ji ukradli osebni dokument, ga je izgubila ali ga pogreša, dolžna to sporočiti pristojnim organom. Izgubo, pogrešanje ali krajo osebnih dokumentov je treba prijaviti najkasneje v osmih dneh. Ob upoštevanju, da lahko pride do objave na spletnem portalu dan kasneje, je pri odločanju o zahtevkih glede takih zlorab treba preveriti, ali in kdaj je bil dokument preklican – če je to bilo v devetih dnevih po sklenitvi pogodbe, potem je stranka storila vse, kar je v njeni moči, da prepreči zlorabo svojih osebnih podatkov. V takih primerih bo reklamacija odobrena.
Ste tudi vi doživeli kaj podobnega? Pošljite nam svojo zgodbo.