KRŠENJE PRAVIL

Z oglaševanjem na facebooku je »križ«

Objavljeno 09. marec 2012 22.30 | Posodobljeno 09. marec 2012 22.41 | Piše: T. Po.

Podjetja poskusijo kršiti pravila, in ko si naberejo nekaj novih strank, se hitro umaknejo.

Še vedno velja, da je mladoletnim pri uporabi spleta potreben starševski nadzor.

LJUBLJANA – Spamanje ali nadlegovanje uporabnikov spleta z različnimi oglasi in nagradnimi igrami je doseglo že več viškov. Podjetja družabne medije izkoriščajo za nove načine spletnega oglaševanja, ki – čeprav se uporabniki morda tega ne zavedajo – včasih presegajo meje dobrega okusa.

Turistična agencija Kompas je danes na družbeni mreži facebook objavila fotografijo in obvestilo, da deli brezplačne vstopnice za Planico, uporabnike pa pozvala, naj objavo delijo s svojimi prijatelji. S tem so kršili pravila v primeru promocij, ki jih določa to omrežje.

Uporaba osnovnih funkcij je omejena

Podjetjem je pri nekaterih promocijah dovoljeno, da uporabnike pozovejo k všečkaju, se prijavljajo na profil ali registrirajo pri izbranih aplikacijah, ni pa dovoljeno pogojevati registracije z všečkanjem objave ali njenim deljenjem.

Nekaj uporabnikov se je na omenjeno promocijsko akcijo odzvalo, opozorili pa so tudi turistično agencijo Kompas, ki je nagrado igro že umaknila s svojega profila. Za obrazložitev smo prosili tudi Kompas, a nam do zdaj še niso odgovorili.

Naprej prijava, potem sankcije

Svoje mnenje o tovrstnih akcijah nam je predstavil tudi Andrej Volčanšek s Spletne Limete, ki se ukvarja s spletnim marketingom po izbiri podjetnih. Tovrstne promocijske akcije so proti pravilom, je pojasnil, a do sankcij pride samo, če uporabnike to zmoti in družbo prijavijo.

Facebook nato pregleda prijavo in račun prijavljenega uporabnika, ki ga nato lahko za nekaj časa izklopi. A v Sloveniji je takih primerov zelo malo, je še pojasnil.

Na voljo so aplikacije

Družbena mreža sicer omogoča aplikacije za nagradne igre, kjer avtor lahko sam postavi pravila, uporaba osnovnih funkcij pa je omejena.

Volčanšek je še dodal, da imajo uporabniki možnost prijaviti vsak oglas, neprimerno spamanje, nadležne objave, vsako stran, profil ali sliko. Ker je kazni za slovenska podjetja precej malo, pa veliko družb tak način oglaševanja izkorišča oziroma si ga želi, je še dodal.

Deli s prijatelji