RAZSTAVA

Z Murterja prinesli sonce in spomin na prijatelja

Objavljeno 07. november 2014 17.11 | Posodobljeno 07. november 2014 17.22 | Piše: Borut Perko

V ljubljanski Galeriji Krka razstava umetnikov, ki so ustvarjali v Dalmaciji.

Slikarji, slikarka, organizatorji in dama na stolu – likovna kritičarka. V Galeriji Krka sta na odprtju manjkala le hrvaška umetnika. Foto: Igor Modic

Te dni je mednarodna slikarska kolonija Adria art Murter 2014 doživela svoj drugi del: odprtje razstave v ljubljanski Galeriji Krka. Prvi je bila slikarska kolonija konec maja v idiličnem dalmatinskem mestecu Jezera na otoku Murter, kjer je nekaj dni ustvarjalo osem likovnih umetnikov: Peter Beus, Borut Beus, ta je Petrov sin, edina likovna dama med slikarskimi kolegi, Milena Gregorčič, Azad Karim, slikar, ki korenine vleče z Bližnjega vzhoda, dolenjski mojster čopiča Jože Kotar, bil je tudi umetniški vodja in spiritus movens spomladanskega druženja slikarjev, še en slikarski mojster, Viktor Šest, živi in ustvarja v Mariboru, iz Hrvaške pa sta bila v Jezerih Rečan Bruno Paladin in Goran Štimac.

Tokratna kolonija, sicer že četrta po vrsti, je bila memorialna, posvečena spominu na Tomaža Visenjaka, pobudnika in organizatorja prve in vseh nadaljnjih. Izbor slikarjev je bil pisan, od slikarske klasike v postimpresionistični maniri do najsodobnejše ekspresivne abstraktne umetnosti večjega in srednjega formata. Avtorji so imeli proste roke pri izbiri tehnike in vsebine ravno toliko, da se je vsak lahko izpovedal v svoji največji individualni izpovedni moči in sporočilnosti. Vsem skupaj je uspelo ustvariti likovno srečanje, ki pomeni nekakšno sozvenenje del likovnikov iz različnih krajev, tokrat soočenih s svojimi deli v skupnem predstavitvenem svetu, ob Jadranskem morju. Seveda se vse to raznoliko ustvarjanje kaže tudi na sijajni razstavi.

Do 17. decembra bo razstavljalo osem umetnikov

Udeležence so letos spomladi v Jezerih prisrčno sprejeli gostitelji, vdova pokojnega Tomaža Maja Visenjak ter gradbeni podjetnik Miran in njegova žena Bojana Srčnik, vsi ti so bili kajpak tudi dragi gostje na odprtju razstave v Krkini galeriji. Miran je bil velik Visenjakov prijatelj, prav prek njega je vzljubil tudi svet slikarstva. V prijetno ozračje delovnega druženja umetnikov, z njimi je bila likovna kritičarka Anamarija Stibilj Šajn, ki je ob odprtju odlično in poznavalsko opisala ustvarjalce in njihova dela (njeno je tudi besedilo v vabilu na razstavo), se je navezovala misel na pokojnega Tomaža Visenjaka. Ta je ob številnih obveznostih in zdravstvenih težavah, ki so ga pestile zadnja leta, vedno našel čas za umetnike in je neutrudno podpiral njihovo ustvarjalno prizadevanje, med svojimi prijatelji pa prebujal ljubezen do likovne lepote.

V Galeriji Krka v Ljubljani, ki jo že vrsto let uspešno vodi Tanja Balantič, bo vse do 17. decembra razstavljalo teh osem umetnikov. Na odprtju je Balantičeva žarela od zadovoljstva, ki jo je prevzemalo ob pogledu na množico obiskovalcev, kakršna sicer ni običajna na tovrstnih kulturnih priredivah. Seveda je bilo med njimi največ prijateljev velikega človeka Tomaža Visenjaka, teh namreč ni imel samo med likovnimi umetniki.


Goce Kalajdžiski in Tomaž Visenjak

Začelo se je 2009., pred petimi leti torej. Idejni oče kolonije na Murterju je, poleg Tomaža Visenjaka, makedonski slikar, ki je nove življenjske korenine pognal pri nas, Goce Kalajdžiski. Akademijo likovnih umetnosti, smer slikarstvo, je končal leta 1964 v Beogradu. Makedonec se je v dobrih štirih desetletjih življenja pri nas skoraj povsem poslovenil, le južnjaškega temperamenta ni nikdar izgubil, v njegovi družbi res nikomur ni bilo dolgčas. Hitro mu je za kolonijo uspelo navdušiti Tomaža Visenjaka, zaljubljenca v likovno umetnost, slikarje in njihove stvaritve, malce mu je pri tem pomagal tudi pod ta članek podpisani, prijatelj obeh. Da ima Tomaž v Jezerih na Murterju hišo kot naročeno za druženje in ustvarjanje bolj ali manj boemskih umetniških duš, je Kalajdžiski kajpak vedel, z Visenjakom sta dolgo prijateljevala. Goce je imel v poslovni stavbi Kompasa, tedaj v Ljubljani na Dunajski, tudi nekaj odmevnih razstav, kajpak je pri vseh niti vodil prav Visenjak, sicer direktor naše nekoč najuglednejše in daleč največje turistične agencije. Goce Kalajdžiski prve kolonije v Jezerih, ki ji je on dal, Tomaž pa takoj sprejel, tudi ime Adria art Murter, ni dočakal. Nekaj mesecev pred kolonijo, ki je bila prvo leto pozno poleti, ga je neozdravljiva bolezen dokončno strla. Letos pozimi je za vedno odšel tudi veliki človek, zaljubljen v slikarje in njihova dela – Tomaž Visenjak.

 

Deli s prijatelji