IGRA

Vzpon mafije je požrl vse njune prihranke

Objavljeno 27. januar 2017 21.52 | Posodobljeno 27. januar 2017 21.54 | Piše: Ajda Janovsky

Zaljubljenca Aida Sadiković in Rok Čamernik sta izumila posebno družabno igro.

Ideja, da bi ustvarila igro, se jima je porodila mimogrede, po naključju.

LJUBLJANA – Na kickstarterju, platformi, kjer zbirajo sredstva za zagon novih projektov, je ugledala luč sveta namizna družabna igra Vzpon mafije, po angleško The Rise of Mafia. Ličen komplet, na voljo v navadnem, kartonskem pakiranju ali prestižni orehovini, igralce za dobro uro popelje v mafijsko podzemlje 30. let prejšnjega stoletja. Vse informacije, ki jih dobivajo igralci, pa so plod temeljite raziskave resničnih zgodovinskih dejstev. Več mesecev sta jih skrbno proučevala avtorja igre, ki sta, kot ste najbrž že uganili, iz Slovenije.

Aida Sadiković je 23-letna oblikovalka, sveža diplomantka na fakulteti za dizajn, smer notranja oprema, Rok Čamernik pa 27-letni ekonomist tik pred diplomo. Ljubljančana sta se spoznala na srednji ekonomski šoli v Ljubljani, čez nekaj let sta se znova srečala in zaljubila. Na polovici ljubezenske zgodbe sta se lotila še skupnega poslovnega projekta, ki jima bo, upata, postavil temelje za prihodnost.

Zaradi Pacina in De Nira

»Družabne igre sva pogosto igrala s prijatelji, ki so nad njimi prav tako navdušeni. Sčasoma smo ugotovili, da se igralec večino iger lahko nauči, zaradi česar ima potem, če igro pozna, prednost pred drugimi. Ko sva se nekoč pogovarjala na to temo, sva se vprašala, zakaj ne bi naredila igre, pri kateri nihče nima prednosti, torej takšne, ki je malce bolj nepredvidljiva. Ker je obema všeč mafijska tematika, saj obožujeva filme z Alom Pacinom in Robertom De Nirom, sva se odločila, da bo to postala tema igre,« razlaga Rok. 
»Najprej sva morala uskladiti vse zamisli, nato sva ogromno časa posvetila obliki. Želela sva narediti nekaj, česar še ni bilo, zato sva izbrala za temo v zadnjih letih znova priljubljeni art deco. Prepričana sva, da imava produkt, ki bi bil lahko zelo uspešen,« dodaja Aida.

Od ideje do zamisli je trajalo dobro leto in pol, nemara še več, meni Aida. »Največ dela sva imela z vsebino kart, saj sva želela, da bi bila čim bolj raznolika. To nama je vzelo največ časa. V igri nastopa 191 kart, ki imajo povsem različno vsebino,« razloži Rok. Pri določanju pomena so jima bili v pomoč filmi o mafijcih, ki sta jih že poznala, iz različnih virov sta znanje še dopolnjevala. »Med drugim sva preverila, kakšne so bile v tridesetih letih resnične cene različnih reči. Želela sva se čim bolj približati resnici,« pove Rok. »Prav to je bil zelo velik izziv. V letu 1930 so bile cene drugače, plače so bile drugačne. Ljudje niso imeli mobitelov, interneta. Prav ta, popolnoma drugačen življenjski slog, naju je pritegnil,« doda Aida.

Mafijski don

Ustvarjalca, ki sta Vzpon mafije igrala že med ustvarjanjem, pravita, da ima igranje iger v živo prednost pred računalniškimi igricami. »Midva sva privrženca iger, ob katerih se družimo. Ljudje smo že tako preveč na računalnikih,« pravi Rok. Lahko jo igra od štiri do osem igralcev, ki si na začetku razdelijo osebe oziroma vloge. Vsaka oseba ima določeno posebnost – ena je v poslu s tobakom, druga s farmacijo, tretja z alkoholom. Igralci trgujejo in vlagajo v svoj posel v vsakem krogu posebej, saj jim le tako ta lahko prinese dobiček. Zmaga tisti, ki mu uspe skleniti pet poslov in postaviti dve rezidenci, s čimer postane mafijski don.

V izdelavo prototipa igre in reklamo sta vložila okoli 10.000 evrov prihrankov. Z objavo na kickstarterju jih želita zbrati 25.000, s tem bi pokrila vse stroške, vključno s stroškom dela. »Na začetku je vse to hudičevo drago. Tiskanje je, če tiskaš majhne količine, drago. Na kickstarter je treba poslati posnetek – najeti sva morala snemalca, plačati pravice za glasbo, ki se vrti v ozadju. Ko se pojaviš na kickstarterju, je dobro že imeti reference, zato sva igro že prej poslala v preizkus blogerjem, ki se ukvarjajo z družabnimi igrami. Kar nekaj stroškov je, ki se jih sploh ne zavedaš, dokler se v to ne spustiš,« pravi Rok. 
»Veliko je bilo treba investirati v material, saj smo želeli, da je igra videti estetsko. Tako sva v omejeni količini izdelala verzijo v škatli iz evropskega oreha,« dodaja Aida. Največji izziv ju, pravita, še čaka – to bo zbiranje denarja na spletni platformi. Vesela bosta vseh, ki jima bodo tam priskočili na pomoč in si po ceni 25 dolarjev za kartonasto ali 150 dolarjev za leseno verzijo igre zagotovili ure odlične zabave zase in svoje bližnje.

Deli s prijatelji