LJUBEZEN DO AVTOMOBILOV

Vsakih deset let si kupi cadillaca

Objavljeno 30. april 2017 20.18 | Posodobljeno 30. april 2017 20.18 | Piše: Primož Hieng

Lastniki starodobnikov v Ljubljani predstavili več kot 40 avtov in čez 15 motociklov. Veliko pozornosti vzbujala ogromna ameriška ladja, ki jo je z Viča pripeljal Igor Pirnat.

Stari motorji so bili zanimivejši kot kopalke. Foto: Primož Hieng

LJUBLJANA – Stritarjevo ulico v Ljubljani so pred dnevi do zadnjega kotička zasedli starodobniki, ki so jih njihovi lastniki pripeljali na prireditev Cvetje in vozila 2017. Ta je nekaj posebnega, ker ne gre zgolj za srečanje lastnikov starodobnih vozil, temveč je bilo nadvse pomembno ocenjevanje razstavljenih oldtajmerjev.

Tokrat so zagnani lastniki vozil, ki ure in ure prostega časa namenjajo za obnovo starih lepotcev, pripeljali kar dolgo kolono zloščenih starodobnih vozil. Kljub hladnemu vremenu si jih je ogledalo veliko ljudi, med njimi so bili številni turisti, zanje pa je bila to popestritev sicer vedno živahnega glavnega mesta.

Premična dediščina

Nataša Grom Jerina, vodja pravne službe pri Slovenski veteranski avtomoto zvezi, je povedala, da je namen prireditve Cvetje in vozila popularizacija premične dediščine in ozaveščanje o pomembnosti ohranjanja starih vozil: »Poleg tega se nam zdi pomembno, da pritegnemo čim več mladih, ki jim lahko pokažemo, s čim vse se ljudje ukvarjajo, in da širimo zavest o tem.«

Lastniki starodobnih vozil so tokrat razstavili več kot 40 osebnih vozil in nekaj več kot 15 motociklov, tudi take s prikolicami. Ker ne gre zgolj za razstavo ter za druženje in izmenjavo izkušenj lastnikov oldtajmerjev, so se organizatorji odločili za nekakšno lepotno tekmovanje. Zato so iz tujine povabili predstavnika in strokovnjaka za starodobna vozila pri nemškem ADAC Jochena Thomo ter predstavnika in predsednika avto komisije pri italijanskem ASI inž. Marca Mottinija, ki sta vozila ocenjevala in pregledovala.
 

Rezultati ocenjevanja

Strokovnjaka iz Nemčije in Italije ter obiskovalci prireditve Cvetje in vozila so izbrali naj starodobnike: best of show po izboru publike za motorna kolesa je postal BMW 67/2, letnik 1952. Naziv naj avto best of show je
prejel triumph TR4, letnik 1962. Nagrado za eleganco in harmonijo barv je dobil mercedes benz 170 S, 1950, za urejenost motornega prostora pontiac le mans, 1973, za eleganco notranjosti in instrumentov zastava 750 fuoriserie, 1968. Med motorji je pokal za povojno eleganco dobil royal enfield meteor 700, 1955, za moderni in igrivi dizajn BSA A10 golden flesh, 1959, med hitrimi in drznimi pa ducati 450 corse, letnik 1969. 


»S strokovnjakoma smo se odločili, da ocenita dizajn, barvo, kakovost obnove vozila in originalnost, tako da sta vsako vozilo pregledala do najmanjše podrobnosti,« je povedala Grom Jerinova. »Za tuja strokovnjaka smo se odločili zaradi korektnosti, tako da je bilo njuno delo zelo nevtralno. Slovenska oldtajmerska scena je v bistvu majhna, zbiratelji se dobro poznamo, prav tako strokovnjaki, in prav zato smo se odločili, naj naša vozila ocenita tujca. Upamo še, da sta Jochen Thoma in inž. Marco Mottini prinesla svež veter v to ocenjevalno noto našega srečanja v Ljubljani.«

Organizatorji so pripravili štiri pokale za avtomobile in štiri za motorna kolesa. V vsaki skupini so pokale razdelili prvim trem, četrtega pa so podelili po oceni oziroma mnenju obiskovalcev, ki so lahko glasovali za naj starodobno vozilo nedeljskega srečanja.

Ameriške ladje

Zagotovo je veliko pozornosti vzbujal roza cadillac, ogromna ameriška ladja iz 60. let prejšnjega stoletja, ki ga je z Viča v središče Ljubljane pripeljal Igor Pirnat. V svojih garažah ima imenitno zbirko starodobnikov, saj je v njej šest cadillacov in dva lincolna, med vrhunci pa je rolls-royce silver shadow, letnik 1974. »Danes sem precej utrujen,« je ob srečanju povedal Pirnat. »Kar nekaj časa sem potreboval, da sem tega legendarnega pink cadillaca sedan de ville, letnik 1959, pripravil za vožnjo od doma do Stritarjeve ulice.«

Zbirka Pirnatovih avtomobilov temelji na spominu na njegovo mladost ter na ljubezni do Amerike in vsega ameriškega: »Takrat nam je bila Amerika predstavljena kot čudovita dežela. Ko se je začela tekma, kdo bo prej na Luni, so nagnjenje do raket vključili tudi v avtomobilsko industrijo. Cadillac je pobral repe na zadku avtomobila in so bili modeli od leta 1959 od zadaj videti kot raketa. Repi so ostali, vendar so se iz leta v leto manjšali. Tam okrog leta 1975 so bili že skoraj v liniji z blatnikom. To je bil zame svojevrsten izziv, hkrati sem spremljal zgodovino razvoja avtomobilizma v Ameriki.«

S cadillaci si je uresničil otroške sanje. Za vsako desetletje si je privoščil enega, tako da se jih je nabralo že šest. »Pink cadillac je velikan s šestimi metri karoserijske dolžine, poganja ga motor s prostornino 6600 ccm in z osmimi valji,« pove Pirnat. »Ima tristopenjski samodejni menjalnik in 235 kilovatov oziroma 320 konjskih moči. Ta je tudi najstarejši med cadillaci, hkrati je pinki limuzina eden izmed najlepših cadillacov pri nas. To je bil prvi cadillac z največjimi repi, nastal pa je v obdobju Kennedyjeve tekme za osvajanje Lune. Obnova je bila dolga in zahtevna, saj je avto sestavljen iz približno 45.000 delov.«

Izjemno velik, a zelo privlačen in žejen je tudi pontiac silver streak Zvoneta Dolenca s Prevoj, ki so ga obiskovalci prireditve Cvetje in vozila fotografirali od spredaj in zadaj, povrhu pa so temeljito pregledali motorno drobovje. Tudi Dolenc ima imenitno zbirko starodobnikov, med katerimi je največ fičkov. K srcu so mu prirasli, ko je nekaj časa delal kot inštruktor vožnje v avtošoli. Dolenčev pontiac ima zanimivo zgodovino, saj se je lastnik, švicarski zdravnik, bal, da ne bi končal na odpadu: »Prav iskal je nekoga, ki bi ga obnovil in bi vanj vložil kar precej denarja. Šestvaljni pontiac, ki ima motor z močjo 115 konjskih moči in prostornino 3991 ccm, je bil nekoč del voznega parka policije v Salvadorju, zdaj pa je lepo obnovljen v moji garaži. Ima naravnost ogromno porabo goriva, to je liter bencina na kilometer, kar pomeni, da ni slabo, če imamo v prtljažniku kakšno kovinsko posodo z rezervnim gorivom. Dolg je 5,3 metra in tehta skoraj tri tone. Koliko je vreden? Prinesite dovolj denarja in se bomo zmenili...«

Deli s prijatelji