GENIJ

Vsaka da Vincijeva iznajdba z napako

Objavljeno 18. februar 2013 22.35 | Posodobljeno 18. februar 2013 22.35 | Piše: Da. M.

Razstava Da Vinci – Genij dokazuje, kako genialen izumitelj in umetnik je bil Leonardo da Vinci.

Pascal Cotte je ugotovil, kakšne so bile izvirne barve pigmentov na sliki, in dokazal, da je imel portret prvotno zares obrvi in trepalnice, ter izdelal repliko, ki jo je mogoče obhoditi, edino takšno na svetu.

LJUBLJANA – Do 15. maja si lahko na Gospodarskem razstavišču ogledate največjo potujočo razstavo o Leonardu da Vinciju, ki prikazuje dediščino največjega genija v zgodovini človeštva. Na ogled je prek 200 interaktivnih in poučnih eksponatov, ki da Vincija predstavljajo kot izumitelja, znanstvenika, raziskovalca človeške anatomije, inženirja, arhitekta, filozofa in – renesančnega umetnika.

Zgled renesančnega človeka

Če je obiskovalec razstave pred ogledom da Vincija povezoval zgolj z njegovo najslavnejšo sliko Mono Lizo, bo po ogledu zagotovo o vsestranskem geniju dobil povsem novo predstavo. Da Vinci je bil izjemno vsestranski v svojem delovanju, izjemno ploden v svojih idejah in izjemen zgled renesančnega človeka. V svojem življenju (1452–1519) je proučeval, eksperimentiral, odkrival, konceptualiziral in pisal o skoraj nepredstavljivi paleti različnih tem. Umetnik, ki je čas prehitel za najmanj 200 let, si je že v mladosti obljubil, da bo »spoznal vse, kar se da spoznati«, in da bo z eksperimentiranjem ter uporabo trdnih znanstvenih načel kritično preveril vse, kar so spoznali tisti pred njim.

Edini zasebni lastnik da Vincijevega rokopisa je Bill Gates. Ta ima v lasti 16 strani kodeksa.

Na razumljiv način do Leonardove raznolikosti

Zanimivo je tudi to, da je da Vinci v vsaki svoji iznajdbi naredil majhno napako in s tem »patentiral« izum. Sicer pa je kot miroljubnež in bojevnik hkrati vse vojaške izume izdelal z večjim občutkom odgovornosti, kot se to dogaja v sedanjosti. Leonardo je zapustil zelo malo otipljivih primerkov svojih teorij, pa še ti nikoli ne potujejo naokrog – bodisi so varno spravljeni ali pa so del stalnih razstav v peščici uglednih muzejev po svetu. Dediščina genija je shranjena predvsem v njegovih kodeksih, drobnih zvežčičih kategoriziranih risb in zapisov o najrazličnejših temah. Ogled razstave Da Vinci – Genij je odkrivanje skrivnosti teh kodeksov in oživljanje iznajdb, idej in razmišljanja tega velikega moža.

To ni razstava izvirnih artefaktov. Večine svojih načrtov Leonardo namreč ni realiziral, kolikor je bilo skromne zapuščine, pa jo je uničil zob časa. Razstava na oprijemljiv in zlahka razumljiv način raziskuje raznolikost idej, ki so prevzemale enega največjih umov v človeški zgodovini.

Deli s prijatelji