NA CESTO

Voznik dobil odpoved kar na avtobusu

Objavljeno 19. avgust 2017 20.45 | Posodobljeno 19. avgust 2017 20.45 | Piše: Moni Černe

Sindikalista Endreja Mesaroša iz Arrive Dolenjska in Primorska vrgli na cesto.

Endrej Mesaroš opozarja na stiske voznikov avtobusov. Foto: Osebni arhiv

KOPER – Dolgoletni voznik avtobusa, ki vozi pri podjetju Arriva Dolenjska in Primorska med Koprom in Piranom, se je kljub temu, da ima samo par let do upokojitve, odločil, da bo opozarjal na hude stiske voznikov avtobusov. »Slednjim se znova in znova nalagajo nove delovne obveznosti, plačilo za opravljeno delo je preslabo, profit ostaja lastnikom tudi na račun varnosti tako voznikov in potnikov kot tudi drugih udeležencev v cestnem potniškem prometu,« je za Novice povedal Endrej Mesaroš, ki bo septembra dopolnil 60 let in ki mu je odvetnica v nedeljo kar na avtobusu poskušala vročiti redno odpoved delovnega razmerja iz krivdnih razlogov.

Sindikalni zaupnik od leta 2015

Mesaroš, ki je leta 2015 sprejel funkcijo sindikalnega zaupnika v reprezentativnem sindikatu Arriva Dolenjska in Primorska pojasnjuje: »Že vse od začetka sem svojo funkcijo vzel zelo odgovorno. Že v letih 2015, 2016 sem delodajalca neprekinjeno opozarjal na stiske, s katerimi se srečujejo vozniki avtobusov.« Mesaroš pove, da je naletel na gluha ušesa odgovornih, zato je na tegobe opozoril tudi v medijih in s prijavami na inšpekcijske službe: »Slednje so ugotovile nepravilnosti. Iz letnih poročil sem skupaj s strokovnimi službami ugotavljal, da naš delodajalec posluje z dobičkom, ter od Arrive pri pogajanjih za podjetniško kolektivno pogodbo zahteval boljše delovne razmere, višje plačilo za opravljeno delo in možnost napredovanja voznikov avtobusov. Delodajalec predlogom ni ugodil.« In nadaljuje: »Ker je zaradi zagrizenosti glas o mojem boju prišel v druga podjetja v cestnem potniškem prometu in ker smo skupaj s strokovno službo sindikatov ugotovili, da so težave podobne v celotni panogi (delovni čas, slabo plačilo, vprašljiva tehnična brezhibnost vozil), smo leta 2016 ustanovili poklicni sindikat voznikov avtobusov Slovenije. Delodajalcem v tej panogi je namreč v preteklosti skoraj z vsemi predlogi na račun izrazite razdrobljenosti sindikatov uspelo popolnoma razvrednotiti poklic voznika avtobusa.«

Delodajalcem je v preteklosti uspelo popolnoma razvrednotiti poklic voznika avtobusa.


Voznik nadaljuje: »V 2017. se je začelo intenzivno včlanjevanje voznikov avtobusov iz vse Slovenije. Vse to je pri delodajalcih najbrž sprožilo strah in aprila 2017 sem prejel opozorilo zaradi kršenja ugleda in dobrega imena delodajalca s tem, ko sem o anomalijah javno spregovoril. Še več, delodajalec je name naslovil tudi odškodninsko tožbo, da naj v dobrodelne namene nakažem 1500 evrov, saj bodo v nasprotnem proti meni sprožili pravne postopke.«
Julija je Mesaroš od delodajalca prejel obvestilo o začetku postopka redne odpovedi iz krivdnega razloga, saj naj bi na seji odbora za infrastrukturo, prostor in okolje, kamor je bil vabljen, kot predsednik SVAS opisal nevzdržne razmere, s katerimi se srečujejo vozniki avtobusov. »Delodajalec mi je očital, da sem podjetje oškodoval za 90 centov s tem, ko naj bi potnici izdal vozovnico za relacijsko vožnjo, vozila se je dlje, kot je plačala.«

Svetilnik delavskega boja

Damjan Volf iz Obalne sindikalne organizacije – KS 90 dodaja: »Prepričani smo, da je Endrej Mesaroš le skrbno in vestno opravljal svoje delo s tem, ko je delodajalca pravočasno opozarjal na situacije, ki lahko povzročijo finančno škodo in ogrožajo varnost, zdravje ali življenje ljudi. Prepričani smo, da bi lastnik podjetja moral kaznovati odgovorne, ki so bili pravočasno opozorjeni na anomalije, pa niso ustrezno odreagirali, ne pa kaznovati voznika avtobusa, ki je svoje delo opravljal ponosno in je in bo svetilnik delavskega boja voznikov avtobusov v Sloveniji.« 



Arriva pojasnjuje

Monika Bukovec, vodja marketinga, komunikacije in projektov pri Arrivi Dolenjska in Primorska, pojasnjuje: »Aprila 2017 sta bili gospodu Mesarošu na podlagi 85. člena zakona o delovnih razmerjih vročeni pisno opozorilo zaradi neizpolnjevanja obveznosti in opozorilo o možnosti odpovedi pogodbe o zaposlitvi v primeru ponovne kršitve zaradi kršenja pogodbene in druge obveznosti iz delovnega razmerja. Ker je konec junija in na začetku julija 2017 ponovno kršil obveznosti po pogodbi o zaposlitvi in zakonu o delovnih razmerjih, je delodajalec dne 20. 7. 2017 začel postopek redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz krivdnega razloga. V torek, 25. 7. 2017, je bil v skladu z določili zakona o delovnih razmerjih izveden zagovor delavca v postopku. V skladu z določili 112. člena ZDR-1 delodajalec ne sme odpovedati pogodbe o zaposlitvi brez soglasja sindikata zgolj v primeru, da delavec ravna v skladu z zakonom, kolektivno pogodbo in pogodbo o zaposlitvi. Očitana ravnanja pa kažejo, da delavec ni ravnal tako, zato je redna odpoved pogodbe o zaposlitvi iz krivdnega razloga mogoča brez soglasja sindikata. Ne glede na navedeno pa smo v skladu s Konvencijo Mednarodne organizacije dela št. 135. o varstvenih olajšavah za predstavnike delavcev v podjetjih in priporočilom Mednarodne organizacije dela št. 143 o uvedbi postopka obvestili Sindikat voznikov avtobusov Slovenije ter jih pozvali k podaji posvetovalnega mnenja. Isti sindikat smo nato o uvedbi postopka na zahtevo delavca obveščali tudi v skladu s 86. členom zakona o delovnih razmerjih in jih pozvali na podajo mnenja v roku šestih dni, kot določa zakon. Na podlagi vseh znanih dejstev je delodajalec 13. 8. 2017 zaposlenemu vročil redno odpoved pogodbe o zaposlitvi iz krivdnega razloga. Še enkrat poudarjamo, da je varnost naših potnikov, zaposlenih in drugih udeležencev v prometu za skupino Arriva na prvem mestu. Vsa vozila, ki jih skupina uporablja, so tehnično brezhibna in varna.«




 

Deli s prijatelji