LJUBLJANA – Agencija za civilno letalstvo je danes na svojih spletnih straneh in v uradnem listu objavila operativno-tehnični zahtevi za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandemskim padalom in za opravljanje zračnega prevoza potnikov z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji.
Zahteve usklajene
Obe operativno-tehnični zahtevi je agencija uskladila s predstavniki jadralnih padalcev in jadralnih zmajarjev na sestanku na agenciji v začetku tega tedna, so sporočili z agencije. Operativno-tehnična zahteva za opravljanje zračnega prevoza potnikov z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji določa odgovornost pilotov in operativne postopke, usposabljanja, preverjanja, dovoljenja, vzdrževanje, operativne omejitve, vozovnice in zavarovanje za opravljanje zračnega prevoza potnikov z jadralnimi padali in jadralnimi zmaji.
Operativno-tehnična zahteva za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom določa odgovornost pilotov tandem padal in izvajalca skokov, vzdrževanje in opremo tandem pilota, operativne omejitve, dovoljenje za izvajanje zračnega prevoza potnikov s tandem padalom, operativni priročnik, vozovnice in zavarovanje za opravljanje zračnega prevoza potnikov s tandemskim padalom.
Prosilci prednostno do dovoljenja
Izvajalci skokov ter jadralni padalci in jadralni zmajarji lahko vložijo vlogo za izdajo dovoljenj od danes naprej. Agencija bo vloge obravnavala prednostno in bo v najkrajšem možnem času prosilcem, ki bodo oddali popolne vloge, izdala ustrezna dovoljenja, so zatrdili na agenciji.
Kot so poudarili v sporočilu za javnost, se je agencija z novim vodstvom prednostno lotila reševanja problematike dovoljenj za jadralne padalce, jadralne zmajarje in tandemske padalce. Vlada je namreč z mesta direktorja pred tednom dni razrešila Žigo Kotnika in za v. d. direktorja imenovala Mirka Komaca.
Že sredi meseca je agencija objavila tudi operativno-tehnično zahtevo, na podlagi katere je mogoče izdajati dovoljenja za komercialne lete balonarjem. Tako balonarje kot zmajarje in padalce je agencija 'prizemljila' po hudi balonarski nesreči, ki se je 23. avgusta zgodila na Ljubljanskem barju. Izkazalo se je namreč, da za komercialne polete prav nobeden od izvajalcev nima dovoljenj, ki jih predvideva zakonodaja.