SLOGA

Vipavci se združujejo

Objavljeno 21. april 2016 11.41 | Posodobljeno 21. april 2016 11.40 | Piše: Drago Bulc

Župani in turistični delavci iz šestih občin iz Vipavske doline so lani sprejeli zgodovinsko odločitev: pri razvoju in promociji turizma bodo delovali enotno.

Prva skupna promocija vipavskega turizma v tujini, na sejmu Expomego v Gorici. Foto: Drago Bulc

Čeprav je ideja o skupnem turističnem razvoju in promociji ter vzpostavitvi enotne blagovne znamke za vso turistično ponudbo vzdolž reke Vipave že dolgo tlela, se je zdelo, da še dolgo ne bo uresničena. Očitno je bila za premik potrebna sprememba na županskem mestu v Ajdovščini, saj je prav novi ajdovski župan Tadej Beočanin 15. decembra sklical sejo, na kateri so županom vseh šestih občin, ki ležijo ob reki Vipavi, predstavili projekt nove blagovne znamke Vipavska dolina. Župani občin Vipava, Ajdovščina, Renče - Vogrsko, Šempeter - Vrtojba, Miren - Kostanjevica in Mestne občine Nova Gorica so se strinjali, da je za večjo prepoznavnost in pospešen turistični razvoj potreben enoten nastop.

Da bi ta enotna volja zaživela tudi v praksi, je razvojna agencija ROD za lažjo koordinacijo in skupno vodenje aktivnosti blagovne znamke Vipavska dolina ustanovila projektno skupino, v kateri so predstavniki vseh občin. Zadali so si nalogo v čim krajšem času ustanoviti enotno organizacijo destinacijskega menedžmenta. Promocijski programi že potekajo, pod skupnim imenom Vipavska dolina so se občine ob reki Vipavi predstavile na sejmu Natour Alpe-Adria v Ljubljani in Expomego v Gorici v Italiji.

Nad enotnim delovanjem so najbolj navdušeni nekateri turistični delavci. »Vipavsko dolino si politično in upravno deli šest občin, z vidika turistične ponudbe pa je to enotna destinacija. Zato nas zelo veseli, da nam je uspelo vzpostaviti blagovno znamko Vipavska dolina. Takšen pristop je nujen za večjo prepoznavnost Vipavske doline kot drugačne turistične destinacije, ki je za obiskovalce zanimiva in privlačna vse leto. S sodelovanjem vseh, ki delamo v turizmu, nam bo uspelo razviti prepoznavno, privlačno in drugačno turistično destinacijo,« je optimistična Urška Grmek z Zavoda za turizem TRG Vipava.

Kulinarika, šport, dediščina

Po mnenju snovalcev projekta lahko Vipavska dolina gradi prihodnost na avtohtonih vinskih sortah in sadjarstvu ter izvirni kulinariki, kolesarjenju, pohodništvu, plezanju in ribolovu, kulturni dediščini in prireditvah.

Paradni konji turistične ponudbe Vipavske doline so zagotovo nekateri svetovno prepoznavni vinogradniki in redki gostinci ter turistične kmetije. Predvsem turizem na kmetiji je v začetnem obdobju ena najbolj obetavnih oblik turističnega razvoja.

Zagotovo je eden najboljših primerov zasebnega turističnega podjetništva v sodelovanju s kmetijstvom Turistična kmetija Arkade, ki v svoji ponudbi združuje vse, kar nudi Vipavska dolina. Kmetija premore celo svojo klavnico, v kratkem pa bodo odprli še prodajalno lastnih kmetijskih izdelkov. Ker je povpraševanje po vrhunskih suhomesnih izdelkih vse večje, bodo morali zgraditi novo sušilnico. Gospodar Jordan Cigoj z ženo Silvo si je po vsej Sloveniji ustvaril ugled vrhunske turistične kmetije, že dolgo pa je Turistična kmetija Arkade iz Črnič dobro poznana tudi zunaj, pri Cigojevih imajo namreč vsako leto več gostov z vseh koncev sveta. Če bi bilo takšnih in podobnih turističnih kmetij denimo 100, bi lahko postala Vipavska dolina prepoznavna tako dobro kot Goriška brda.

Seveda pa bi bilo treba postopoma izkoristiti vse druge naravne in kulturne možnosti in priložnosti, ki jih je v dolini v izobilju. Predvsem bi morali oživiti vinske ceste, poti za pohodništvo in kolesarjenje, nove možnosti prinaša tudi obnova gradu Lanthieri v Vipavi. Vsekakor pa bi morali v Vipavski dolini izkoristiti odlično povezanost z avtocesto. Seveda pa se bodo morali iz dolgoletnega spanja prebuditi Vipavci. Upajmo, da se je z zavestjo, da mora vsa dolina enotno razvijati in promovirati turizem, prebujanje končno začelo.

Deli s prijatelji