SAMO ŠE SLABŠE BO

Veselite se: zapore na avtocestah bodo kmalu stalnica

Objavljeno 27. september 2015 18.45 | Posodobljeno 27. september 2015 18.45 | Piše: Mo. S.

Pri Darsu pravijo, da smo lahko veseli vsake zapore zaradi obnovitvenih del. Ste jih res?

LJUBLJANA – Zdi se, da so zastoji na avtocestah postali naša vsakdanjost. In očitno se tega zavedajo tudi pri Darsu: »Avtocestni sistem je živa stvar, na katerem se dogodki na vseh odsekih dogajajo dnevno. Dogajajo se izredni dogodki, okvare vozil in nesreče, na katere nimamo vpliva. Tako kot na vseh avtocestah po svetu tudi na naših dnevno potekajo vzdrževalna dela …«

Povprašali smo jih namreč po obsegu del na avtocestah in njihovih načrtih za prihodnost, saj se kolone v teh dneh in tednih zaradi del na cesti kar vrstijo, mnogi vozniki pa se pritožujejo nad nepretočnostjo in čakanjem.

Dela se izvajajo glede na dejanske potrebe, včasih pa so tudi nujna in jih je treba opraviti takoj, navajajo pri Darsu. »Delavci družbe Dars, d. d., vzdrževalci avtocest in hitrih cest so torej v različnem številu praktično ves dan na cesti, kjer opravljajo najrazličnejša vzdrževalna dela (urejanje brežin, jarkov za odvodnjavanje, intervencijska popravila, košnja, postavljanje zapor za izvajalce obnovitvenih del ipd.),« pojasnjujejo.


V letošnjem letu se obnavljajo naslednji odseki:

  • gorenjski krak na območju ACB Hrušica: na delih odsekov Hrušica–Lipce, Lipce–Lesce
  • območje ACB Ljubljana na odsekih Grosuplje–Ivančna Gorica, Ljubljana (Dunajska–Celovška)
  • primorski krak na območju ACB Postojna in Kozina na delih odsekov Logatec–Unec, Vipava–Ajdovščina
  • štajerski krak na območju ACB Vransko, Maribor in Slovenske Konjice na delih odsekov Maribor (Ptujska–Slivnica), Slovenska Bistrica–Slovenske Konjice, Celje–Arja vas–Šentrupert
  • na celotnem AC-omrežju se bodo izvajala investicijska vzdrževalna dela vozišč in drenažni asfalti

Redna vzdrževalna dela izvajajo s čim manj motnjami v prometu in v času najmanjših obremenitev. »Dnevna vzdrževalna dela načrtujemo za čas zunaj prometnih konic, ob upoštevanju povprečnega letnega dnevnega prometa na posameznem avtocestnem odseku. Če zaradi delovišča nastane predolga kolona vozil, zaporo odstranimo in dela nadaljujemo kasneje,« so nam še odgovorili.

»Vsake zapore zaradi obnovitvenih del moramo biti veseli«

Obnove vozišč so sicer predvidene na starejših odsekih avtocestnega omrežja, pri Darsu pa pravijo še: »Dejstvo je, da moramo biti (v kolikor se želimo v prihodnje voziti vsaj po voziščih, kakršna imamo trenutno oziroma po boljših, do katerih predemo z rednimi obnovitvenimi deli) vsake zapore zaradi obnovitvenih del veseli, saj nam to daje občutek, da nekdo skrbi za našo varnost. Kajti le z rednim obnavljanjem lahko zagotovimo varne in torej tudi pretočne avtoceste.«


Kako naj ravnajo vozniki?

Dars voznikom svetuje takole: »K večji varnosti in pretočnosti prometa ob postavljeni zapore lahko pripomorejo uporabniki sami, in sicer z upoštevanjem prometnih predpisov, prometne signalizacije, pravilno razvrstitvijo pred zaporo in strpnostjo v primeru zastoja. Ravno tako lahko neupoštevanje prometnih predpisov, prekratka varnostna razdalja, nepotrebno prehitevanje in menjava prometnih pasov pred zaporo in v njej, oviranje prehitevalnega pasu, ki ga povzročajo tovornjaki, neupoštevanje pravila zadrge hitro privedejo do nesreče in velikih zastojev.«
 

Kaj bo šele naslednje leto ...

Tudi za naprej že imajo načrte. Sporočili so nam, da bo treba v prihodnjem letu na vsakem od štirih krakov avtocestnega omrežja izvajati vsaj po eno večjo obnovo in »bodo zapore postale in ostale stalnica, ki se ji ne bo mogoče izogniti«. Želijo pa si, da bi se dolžine obnove znotraj ene zapore približale vsaj 10 kilometrom in istočasni sanaciji vseh elementov infrastrukture na tem odseku.

Deli s prijatelji