BOŽIČNICE

Veseli december v slovenskih podjetjih

Objavljeno 04. december 2016 12.40 | Posodobljeno 04. december 2016 12.42 | Piše: Primož Hieng

Mercatorjevi zaposleni vsako leto dobijo paket dobrot za na praznično mizo. Božičnice so, vendar ne prav pogoste.

Dedek Mraz je večinoma tisti, ki razveseljuje otroke zaposlenih v slovenskih podjetjih. Foto: Leon Vidic

Novo leto že trka na vrata. To je tudi čas za srečanja zaposlenih, morda skupno večerjo ali prednovoletno zabavo. Med letom ni pravega časa za taka druženja, konec leta pa je tudi čas, ko ob izbrani hrani in primernih količinah pijače popustijo zavore. Sodeč po zasedenosti gostinskih lokalov ob koncu novembra in vse tja bo božičnih praznikov vlada v podjetjih dobra ali vsaj ugodna klima. Če k temu prištejemo še primerne poslovne rezultate, potem je razlogov za skupno srečanje zunaj delovnega okolja več kot dovolj. Tu so še otroci zaposlenih in njihova pričakovanja, kaj jim bo prinesel eden od treh decembrskih dobrih mož.

Darila otrokom namesto partnerjem

Najprej smo povprašali v dveh velikih trgovskih sistemih, pri Sparu Slovenija in v Mercatorju. Zaradi velikega števila poslovalnic v obeh družbah in števila zaposlenih bi bilo skorajda nemogoče organizirati prednovoletno zabavo na enem mestu. V podjetju Spar Slovenija otroke zaposlenih vsako leto obdaruje Miklavž. In nagrajevanje zaposlenih ob koncu leta? V podjetju Spar Slovenija so kratki in jedrnati: »Politika nagrajevanja je odvisna tako od rezultatov podjetja kot tudi od uspešnosti posameznika pri njegovem delu.«

Kaj pa Mercator? Tudi njihovo sporočilo je kratko: »Mercatorjevi zaposleni tradicionalno vsako leto dobijo paket dobrot za na praznično mizo. Posebnega obdarovanja otrok zaposlenih ali zabav pred koncem leta pa letos ne organiziramo.«

Zanima nas, kako v drugih velikih sistemih urejajo prednovoletne zadeve. Izbrali smo Skupino Tuš, kjer je na naša vprašanja odgovorila Anja Marjetič, vodja korporativnega komuniciranja v podjetju Engrotuš: »V Skupini Tuš vsako leto poskrbimo za novoletno druženje, seveda pa si vsak posamezen kolektiv zaželi praznovati po svoje. Vsi zaposleni v skupini so kot vsako leto deležni božičnice, za njihove otroke do 10. leta pa pripravimo prav posebno praznično obdarovanje. Trije dobri možje, ki nas obiščejo decembra, posebno iskro v očeh prinesejo predvsem našim najmlajšim. Tako smo se v Tušu že pred leti odločili, da ne sprejemamo in ne dajemo poslovnih daril ter vsa sredstva namenimo za obdarovanje več kot 18.000 otrok po naših centrih. Vsako leto jim skupaj z Miklavžem in Božičkom polepšamo praznične dni, hkrati pa nismo pozabili na otroke iz socialno ogroženih družin. Letos smo že drugo leto zaporedoma odprli Božičkovo tovarno daril v Planetu Tuš Celje. Prek nje smo lani obdarili 278 otrok, letos pa smo z društvom Enostavno pomagam projekt razširili na kar 30 osnovnih šol in vrtcev v širši celjski regiji.«

Otroci podarjajo otrokom

Kako so organizirani pri slovenskem letalskem prevozniku Adrii Airways? Špela Mivšek iz službe za korporativno komuniciranje pravi, da v družbi vsako leto skupaj s sodelovanjem reprezentativnih sindikatov pripravijo Božička za otroke zaposlenih. In njihovi starši? »Zaposlenih se v podjetju ne obdaruje, izjema so občasne malenkosti, kot je pisarniški koledar Adrie Airways ali podobno,« pojasni Mivškova. »Božičnic v podjetju ne izplačujemo. Običajno vsako leto organiziramo novoletno zabavo za zaposlene (brez večerje), ki je le delno financirana s strani družbe. Za tovrstne zadeve so v družbi namenjeni minimalni zneski.«

Zanima nas, kako na temo gledajo bankirji. »Za otroke zaposlenih v Unicredit Banki Slovenija, stare od enega do osem let, vsako leto pripravimo krajši novoletni program,« so odgovorili v njihovi službi Korporativna identiteta in komunikacije. »Letos si bodo lahko ogledali predstavo v lutkovnem gledališču, kjer jih bo obiskal dedek Mraz. Namesto daril prejmejo darilne bone manjših vrednosti. Nekaj otrok se vsako leto odloči tudi za to, da bone podarijo otrokom z manj priložnostmi. V njihovem imenu jih predamo Zvezi prijateljev mladine Slovenije, s katero nas veže dolgoletno partnerstvo.« Za zaposlene krajše večerno novoletno druženje organizira športno društvo, ki ga vodijo prostovoljci, zaposleni v banki. »Udeleženci delno sami krijejo strošek izvedbe srečanja,« še dodajajo v omenjeni službi banke.

Jelka Novak Katona, svetovalka za odnose z javnostmi in vodja oddelka korporativne komunikacije v SKB, je povedala, da si prizadevajo vzpostavljati in ohranjati dobre odnose med zaposlenimi tudi tako, da za vse zaposlene v Skupini SKB organizirajo eno do dve druženji na leto. Eno je v obliki druženja ob športnih aktivnostih na pikniku, drugo pa bolj slovesno ob praznovanju zaključka leta.

Ker so zaposleni v SKB tudi športno zelo aktivni, ob podpori banke vsako leto tudi Športno društvo SKB posebej organizira prednovoletno srečanje za svoje člane. Tudi upokojeni sodelavci ob podpori banke pred iztekom leta organizirajo svoje prednovoletno srečanje.

In otroci zaposlenih? »V prazničnem decembrskem vzdušju jih vsako leto obišče dedek Mraz in jih obdari z darili, ki jih prispeva SKB,« pravi Jelka Novak Katona. Višina stroškov, ki so povezani s pozornostmi, ki jih namenjamo v SKB zaposlenim, so poslovna skrivnost.

Pozornost je najpomembnejša

Petrol bo tudi letos organiziral skupno novoletno srečanje za vse zaposlene. »Uradni del programa bomo izkoristili tudi za podelitev priznanj zaposlenim za zvestobo podjetju in posebne dosežke,« je na naše vprašanje odgovoril mag. Aleksander Salkič iz službe za korporativno komuniciranje. Dodaja, da obdarovanje otrok zaposlenih poteka v sodelovanju s sindikatom: »Družba Petrol pokrije stroške organizacije novoletne predstave za otroke, sindikat pa poskrbi še za dodatno obdarovanje naših najmlajših.«

Kot kaže, v uspešnih podjetjih ohranjajo tradicijo. Tako je tudi v Medexu, kjer Petra Kalan Lubajnšek, vodja poslovnega razvoja, pravi: »Z različnimi dogodki in aktivnostmi skrbimo za to, da se zaposleni na delovnem mestu karseda dobro počutijo. Ob koncu vsakega leta organiziramo praznično druženje in obdarovanje vseh zaposlenih.« Obdarovanje otrok zaposlenih v Medexu je zdaj že tradicionalno. In koliko denarja namenjajo za vse to? Odgovor je kratek in jedrnat: »Držimo se načela, da je pomembnejša pozornost kot vrednost daril.«

Kaj pa manjša podjetja? Boštjan Kralj iz službe za marketing in odnose z javnostmi v podjetju Lumar iz Maribora pravi, da vsako leto pripravijo ob zaključku leta srečanje za vse zaposlene, kjer se pogovorijo o iztekajočem se letu, predvsem pa se družijo in poveselijo: »Ob tej priložnosti vsakemu zaposlenemu podarimo majhno pozornost. Zaposlenim tudi izplačujemo božičnico. Mislimo tudi na otroke zaposlenih, saj že nekaj let ob koncu leta pripravimo gledališko predstavo, ob koncu pa jih obišče Božiček in jih obdari. Za božično-novoletne aktivnosti za naše zaposlene in otroke zaposlenih namenimo približno 3000 evrov.«

In kako bodo zaposleni v Zavarovalnici Triglav in njihov podmladek pričakali leto 2017? »Kot odgovoren delodajalec in kot do družine prijazno podjetje si vse leto prizadevamo za negovanje odnosov z zaposlenimi ter za njihovo dobro počutje in varnost,« odgovarja Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje. »Zato smo uvedli tudi program Triglav.smo, v katerem smo združili aktivnosti za varovanje zdravja, krepitev zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih na delovnem mestu. Tako vse leto skrbimo za zadovoljstvo zaposlenih in izvajamo raznolike aktivnosti ter prirejamo dogodke, ob zaključku leta pa ne načrtujemo posebnega obdarovanja zaposlenih.« Prednovoletna druženja zaposlenih potekajo po posameznih območnih enotah in v organizaciji sindikata. Kaj pa obdarovanje otrok zaposlenih? »V sklopu programa Triglav.smo ob koncu leta s prihodom dedka Mraza poskrbimo tudi za simbolično obdarovanje otrok zaposlenih,« dodaja Pušnik.

Trajnostno naravnana darila

V družbi Aerodrom Ljubljana skrbno načrtujejo prednovoletne aktivnosti. Brigita Zorec, vodja korporativnega komuniciranja, je povedala, da vsako leto priredijo zabavo za vse zaposlene in novoletno rajanje za njihove otroke, stare do 10 let: »Oba dogodka organiziramo na letališču, v terminalu oziroma v enem od hangarjev. Pri otroški zabavi skrbimo za to, da v program vedno vključujemo svoje vsebine oziroma svoje posebnosti. Srečanja se udeleži skoraj 200 otrok. Obdarovanje v celoti financira podjetje, vsak otrok prejme darilo v vrednosti 10 evrov, prilagojeno njegovi starosti. Aerodrom Ljubljana je trajnostno naravnano in okoljsko zavedno podjetje, kar vsako leto bolj vključujemo med merila za izbiro daril. Letos bo vsak otrok prejel leseno ptičjo hišico in knjigo.« Zabavo za zaposlene že nekaj let pripravljajo v potniškem terminalu, za glasbeni nastop pa najamejo kakovostne izvajalce. Sestavni del zabave je tudi pogostitev. Oba dogodka jim uspe uresničiti za približno 15.000 evrov.

Zaposleni v novomeški tovarni zdravil Krka se zagotovo veselijo konca letošnjega leta. »V Krki se zavedamo, da so zaposleni ključ za doseganje zastavljenih ciljev,« sporočajo iz službe za odnose z javnostmi Krke, tovarne zdravil, d. d., Novo mesto. »Zato s sodelavci gradimo kulturo medsebojnega zaupanja, spoštovanja, sodelovanja in timskega duha vse leto, ne le ob njegovem zaključku. Redno zaposleni sodelavci družbe Krka v Sloveniji in sodelavci, zaposleni v družbi Krka v Sloveniji prek zaposlitvenih agencij, bodo prejeli božičnico v višini 1281,93 evra bruto. Višina bruto izplačila je za vse sodelavce enaka. V podjetju že nekaj let ne organizirajo skupne novoletne zabave za zaposlene.«

Tako partnerje kot zaposlene v prazničnem času obdarijo še z manjšimi, simbolnimi darili, ki nimajo visoke materialne, temveč sporočilno vrednost. »Zaposleni bodo prejeli še pesmarico, zbirko popularnih, narodno-zabavnih in ljudskih pesmi, ki smo jo pripravili v lastni izdaji,« so še povedali v službi za odnose z javnostmi v Krki. »Otroci zaposlenih v starosti od enega do šest let prejmejo novoletna darila prek Društva prijateljev mladine Mojca iz Novega mesta, ki mu Krka s finančno podporo že vrsto let omogoča nakup daril.«

In drugi slovenski farmacevtski gigant? V Leku, članu skupine Sandoz, bodo prehod v novo leto primerno zaznamovali. »Pri tem ne gre za razkošno srečanje, ampak za prijetno druženje lekovcev iz vseh delov Slovenije,« pravi Nevenka Glamočak iz službe za korporativno komuniciranje. »Tako je prednovoletno srečanje priložnost za ustvarjanje in ohranjanje pristnih medčloveških odnosov med nami zaposlenimi. Kot družini prijazno podjetje si želimo, da tudi družinski člani čutijo del naših prizadevanj za dobro počutje zaposlenih. Konec leta bomo otrokom zaposlenih tako kot že vrsto let polepšali z obiskom dedka Mraza in manjšimi darili. Pri tem sta za nas tako kakovost podarjenega kakor samega dogodka zelo pomembna.«

Ker ima Lek, član skupine Sandoz, svoje razvojne in proizvodne centre na različnih koncih Slovenije, obisk dedka Mraza organizirajo na treh različnih lokacijah, in sicer za zaposlene iz Ljubljane in Mengša skupaj ter posebej za zaposlene na Prevaljah in v Lendavi. »Skupno obdarimo skoraj 1600 otrok naših zaposlenih. Darila skrbno izberemo za štiri različne starostne skupine (1–2, 3–4, 5–6, 7–8 let),« je še povedala Glamočakova. Na vprašanje, koliko denarja namenjajo za vse to, odgovarja: »Ne gre za visoke stroške, predvsem se trudimo zagotoviti kakovostne vsebine.«

Poštarji podarjajo znamke

Za konec pa še tisti, ki v decembru v naše domove prinašajo dobre želje s številnimi voščilnicami, slovenski poštarji torej. Jasmina Roškar, direktorica službe korporativnega komuniciranja v Pošti Slovenije, pravi, da novoletne zabave za zaposlene ne prirejajo, zato pa toliko večjo skrb namenjajo otrokom zaposlenih: »V Pošti Slovenije bomo tudi letos, kot že vsa leta doslej, za otroke pripravili božično-novoletno presenečenje. Za otroke smo pripravili praznične predstave s prihodom Božička in obdarovanjem. V darilnih paketih otroci prejmejo igrače. Vrednost darilnega paketa v letošnjem letu znaša okoli 17 evrov (brez DDV). V letu 2016 bo obdarjenih predvidoma 1824 mlajših in starejših otrok, od tega 155 otrok zaposlenih v hčerinskih družbah Pošte Slovenije.«

Zanima nas, koliko denarja namenjajo na Pošti Slovenije za obdarovanje otrok. Odgovor Jasmine Roškar je kratek in jedrnat: »Za obdaritev otrok in organizacijo predstav namenjamo okoli 35.000 evrov (brez DDV).«

Kaj pa poslovna darila Pošte Slovenije? Roškarjeva pravi, da se Pošta Slovenije sicer v zadnjih letih pri obdarovanju odloča predvsem za darila v obliki lastnih produktov: »Slovenske poštne znamke so občudovane tako doma kot tudi zunaj naših meja, zato znamke s ponosom poklonimo kot darilo poslovnim partnerjem. Ker vključujemo v svoje poslanstvo tudi družbeno odgovornost in si poleg strogih ekonomskih zastavljamo tudi nefinančne in družbene cilje, večinoma nakup klasičnih poslovnih daril nadomeščamo z dobrodelnimi darili širši javnosti. Tako namenjamo oziroma dodeljujemo donacije zdravstvu, kulturi, izobraževanju in lokalnim skupnostim. Strategija doniranja je tesno vpeta v naše poslovanje, zato finančno pomagamo pri izvedbi različnih projektov. Kot družbenoodgovorno podjetje podpiramo društva, institucije, zavode ter številne humanitarne, izobraževalne in razvojne projekte ter tudi dejavnosti s področja kulture, izobraževanja, športa... Pošta Slovenije v dobrodelne namene z donacijami raznim organizacijam in društvom prispeva vsako leto skoraj 190.000 evrov.« 

Deli s prijatelji