SPOMENIK

Velikanska marela in harmonike za Avsenike

Objavljeno: 13.10.2013 06:56Posodobljeno: 13.10.2013 06:57

Radovljiška občina se bo s spomenikom v leškem krožišču poklonila Slavku Avseniku.

»Skulptura znotraj 70-metrskega krožiščnega otoka v Lescah bo ponujala zgodbo. Dogajala se bo simbioza med arhitekturo in Avsenikovo glasbo, ki ji je spomenik, s tremi štirimetrskimi harmonikami in 16-metrskim zaprtim dežnikom v sredini ter klaviaturo in z napisoma, tudi namenjen,« začne z žarom pripovedovati 53-letni Klemen Rodman z Rodin.

Industrijski oblikovalec in oblikovalec vizualnih komunikacij je zmagal na razpisu občine Radovljica, pobudo zanj je dal župan Ciril Globočnik. Tako se bo občina, v kateri živi in ustvarja Slavko Avsenik, tudi njen častni občan, z veličastnim spomenikom poklonila glasbeniku in njegovi fantastični pogruntavščini – narodno-zabavni glasbi.

Odprtje so načrtovali poleti, ob 60-letnici Avsenikovega ustvarjanja, a se je zapletlo z dovoljenji. No, kot kaže, je bil razplet ugoden, gradbena dela bodo končana še ta mesec in do 26. novembra, ko bo Slavko praznoval rojstni dan, bo vse nared za odkritje.

Obseden s Triglavom

»Izhodišče mi je bil Robbov vodnjak, arhitekturno simboliko sem prevedel v poklon Avsenikovi glasbi. V krožišču, kjer bo betonska klaviatura z zamaknjeno osjo, deluje speti dežnik, poveznjen med tremi harmonikami iz kroma, kot zagon kvišku. Dinamika bo dosežena s kroženjem. Vozniku se bo slika spomenika vedno enkrat pokrila s Triglavom v kulisi Julijcev na zahodu. Okrog skulpture bo le travna ruša, ki bo le še poudarila spomenik,« razlaga Rodman. Za odprtje je zasnoval tudi priložnostne kovance, desetevrske bankovce, plakete in certifikate.

»Bil sem zraven, ko smo leta 1988 delali z Bogdanom Oblakom Hamurabijem prvi slovenski denar, lipo. Tam sem odkrival kulturo oblikovanja, prežeto z nacionalnim duhom in ponosom. Zdaj sem že 13. leto obseden s projektom Triglav v tisoč in eni podobi. Delam ga za svojo dušo in tam, kjer se ne morem poigravati s simbolom Triglava, to nadomestim s številom tri. Ustvarjam aplikacije, igralne karte, šah, horoskope, zastave in vse drugo. Imam izjemen navdih,« pripoveduje ustvarjalec, ki je začel oblikovalsko zoreti že v osnovni šoli, ko ga je odkrila ena od učiteljic in mu omogočila, da se je udeleževal likovnih kolonij. Pot je nadaljeval na ljubljanski šoli za oblikovanje in nato na fakulteti za arhitekturo. Leta 1991 je na razpisu prejel drugo nagrado za slovensko zastavo, za izvirno zibko pa je na pohištvenem sejmu pred 19 leti osvojil prvo nagrado. Patentiral je izpeljanke za 16 zibk, vse do recesijske iz kartona, ki, denimo, lahko po uporabi konča tudi v peči.

Dvorni oblikovalec

Stric slovenskih hokejistov Marcela in Davida Rodmana se je podpisal pod opus 24 stolov, povezanih z Radovljico. Njegovi so koši za odpadke, klopce v parkih, tipizirani napisi v krajevnih skupnostih občine, uspelo pa mu je tudi s tako imenovano radovljiško pisavo, izpeljanko iz satovja. Lahko bi zapisali, da je Klemen Rodman dvorni oblikovalec radovljiške občine. Spomenik kralju narodno-zabavne glasbe, legendarnemu Slavku Avseniku, bo kot krona Rodmanovega ustvarjanja.

»Prepričan sem, da se je bilo vredno potruditi za spomenik Avsenikovi glasbi. Z ekscentrično postavitvijo spomenika bosta doseženi dotikanje in odmikanje kulise klaviature in harmonik v leškem krožišču. V lepem vremenu se bo spomenik dotikal Triglava, Golice, Robleka. Kot je zapisal že France Prešeren v Krstu pri Savici: 'Dežela Kranjska nima lepšga kraja, ko je z okolšno ta, podoba raja'.«