NA KOŽO

Velika 
slaba banka

Objavljeno 05. oktober 2015 00.20 | Posodobljeno 05. oktober 2015 00.21 | Piše: Matej Lahovnik

Preglednost poslovanja je najboljši način preprečevanja klientelizma in korupcije.

Mnogi si verjetno mislijo, da je slaba banka v teh dneh dokončno upravičila svoje ime. Predsednik upravnega odbora te državne institucije je pri pojasnjevanju vsebine menedžerskih pogodb z vsakim pojasnilom odprl dodatna vprašanja. Navadnim državljanom se zdi skoraj nemogoče, da je državna institucija izvršnemu direktorju iz Švedske za opravljeno delo v Sloveniji plačevala socialne prispevke na Švedsko. Tuj menedžer, ki od ponedeljka do petka opravlja dobro plačano delo v Sloveniji in ima sklenjeno zaposlitev za poln delovni čas, je načeloma slovenski davčni rezident in bi moral davke in prispevke plačevati tudi v Sloveniji. Saj se še spominjate zapletov s slovenskimi delavci v Avstriji, ki morajo svoje dajatve plačati najprej v Avstriji in nato razliko še v Sloveniji? Najmanj, kar pričakujemo, je, da bo finančna uprava tudi v primeru slabe banke natančno pogledala, ali je plačevanje prispevkov na Švedsko skladno s slovenskim davčnim redom. Pri vsem skupaj pa višina plač v slabi banki še zdaleč ni glavni problem. Bistveno bolj pomembno je, da v tej državni instituciji vztrajno niso želeli razkrivati svojega poslovanja. Slaba banka je institucija, ki ima izjemno moč, saj upravlja prek milijardo evrov vredno državno premoženje ter v postopkih prestrukturiranja odloča o usodi na tisoče delovnih mest v Sloveniji. Zato mora biti njihovo poslovanje transparentno. To pomeni, da morajo jasno in nedvoumno odgovarjati na vsa vprašanja javnosti. Največja nevarnost je, da bi vladajoča politika zaplete s plačami izkoristila za imenovanje svojih politično »preverjenih« kadrov, slabe prakse nepreglednega poslovanja pa ohranila. Slaba banka s svojim premoženjem in vplivom predstavlja luč, ki močno privlači različen mrčes oziroma domača klientelna omrežja. Zato bo treba skrbno spremljati, ali se je z zamenjavami spremenila tudi praksa upravljanja. Popolna preglednost poslovanja te stoodstotno državne institucije je najboljši način preprečevanja klientelizma in korupcije. Kdor tega ne razume, ne more biti upravljavec državnega premoženja.

Deli s prijatelji