Če verjamete ali ne, postali smo svetovna velesila. Od nas so boljši le Singapur, Tajvan, Južna Koreja, Japonska in Finska. Vsi ostali so po znanju matematike in naravoslovja slabši od slovenskih osnovnošolcev. Vključno z oh in ah Američani, preostalimi Skandinavci, Evropejci, daleč zadaj Janezom v hrbet gledajo tudi iz lepe njihove. Tako kaže te dni predstavljena mednarodna raziskava, Timms imenovana, ki nas meče med nadpovprečneže, med izbrance tega planeta. Razganja me od ponosa, domoljubja. Živim trenutke, v katerih se po dolgem času znova zavedam, kako lepo je biti Slovenec.
Spominjam se zime pred sedmimi leti. Taista raziskava znanja matematike in naravoslovja nam je še januarja 2005 sporočala, da je računsko znanje naših otrok globoko pod svetovnim povprečjem. Na križ smo pribijali ministra Gabra, učne načrte za matematiko smo primerjali z iranskimi, armenskimi, belizejskimi, ugotavljali, da se naši osnovnošolci v prvih razredih veliko preveč igrajo, malo učijo in še manj naučijo. A lekcija je zalegla, popravni izpit smo opravili z odliko. Če imata pri tem prste vmes ministra Milan Zver in Igor Lukšič, ki sta poveljevala šolskemu resorju v teh sedmih letih, kapo dol. Do znanja pač ni naključne poti. In ne le da so slovenski osmošolci šesti na svetovni naravoslovni lestvici, v kemiji sta bila od naših upov denimo boljša le Singapur in Tajvan, v znanju iz ved o Zemlji pa zgolj Finska. Nasploh sta v zadnjem desetletju bolj od Slovenije napredovala le Singapur in Hongkong.
Imamo mladež, ki obeta. Ki nam riše vedrejši jutri. Prihodnost je manj siva, sporočilna vrednost granitnih kock manj črna. Še vedno pa velja, da pod Alpami najboljše rezultate dosegajo otroci bogatejših družin, bolj izobraženih staršev. Spoznanju primerno so se v raziskavi najbolje odrezali šolarji iz osrednjeslovenske in notranjsko-kraške regije, najslabše pa od Boga in države desetletja pozabljeni Pomurci in Korošci. A to je že snov, ki je ni ne v učbenikih ne v učnih procesih. Zadnji Timms mi vliva upanje, da jo bodo nekoč obvladali vsaj današnji osmošolci.