LJUBLJANA – Kot vsako leto se tudi letos potrošniki lahko nadejajo nižjih in dostopnejših cen tekstilnega blaga in obutve. V ponedeljek, 8. julija, se namreč začnejo poletne sezonske razprodaje. Kot določa Trgovinska zbornica Slovenije (TZS), je začetek poletne sezonske razprodaje drugi delovni ponedeljek v juliju, letos torej 8. julija. Trajanje sezonske razprodaje določi vsak trgovec sam, če se za razprodajo odloči, vendar lahko razprodaje trajajo največ do 60 dni. Blago, ki je na razprodaji, mora biti kljub znižani ceni brezhibno.
Trgovec mora razprodajo objaviti na krajevno običajen način. V objavi mora navesti podatke o vrsti blaga, odstotek znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z novo, torej znižano ceno. Kot so zapisali v TZS bodo nekateri trgovci v prvih dneh razprodaj za kupce prilagodili tudi obratovalni čas prodajaln. To pomeni, da se bodo trgovci tudi tokrat na razprodaje pripravili z namenom, da se čim bolj približajo željam potrošnikov.
V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) poudarjajo, da mora biti blago na razprodaji brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. Če se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo. Torej ima take pravice, kot če bi kupil blago v redni prodaji.
Trgovec brezhibnega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj
Če potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želi obdržati, trgovec izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca je odvisno, kako bo obravnaval potrošnikovo zahtevo, poudarjajo v ZPS. Če trgovec tak izdelek zamenja ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.
In če gre kljub vsemu kaj narobe?
Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje, so pristojne lokalne izpostave tržnega inšpektorata po Sloveniji.
Nepoštena poslovna praksa
Največ pritožb potrošnikov v pravni pisarni ZPS se sicer vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oziroma na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Taka poslovna praksa je nepoštena in jo tržni inšpektorat lahko kaznuje.
Nasvet ZPS
Kljub temu da so v času razprodaj številni izdelki na voljo po ugodnejši ceni, naj pri odločitvi za nakup ne prevlada cena, ampak dejstvo, da potrošnik izdelek dejansko potrebuje.