ŠOKIRANA

V enem mesecu dobila šest položnic za elektriko

Objavljeno 25. april 2015 09.38 | Posodobljeno 25. april 2015 09.38 | Piše: Primož Škerl

Anico in Ivana Kramerja so za februar dobesedno zasuli s položnicami.

Šest položnic. Foto: Primož Škerl

CELJE – Zakonca Kramer iz Zagrada pri Celju sta najbrž slovenska rekorderja po številu prejetih položnic za električno energijo. V enem mesecu sta jih prejela kar šest, štiri sta tudi poravnala. Distributer električne energije Elektro Celje Energija (ECE) jima je marca položnice izstavil za februarsko obračunsko obdobje. Razburjenje Anice in Ivana Kramerja je bilo, razumljivo, precejšnje, saj težko razumeta, zakaj tako veliko podjetje ni zmožno urediti poslovanja z občani, z vsako posodobitvijo in izboljšavo je težav kvečjemu še več. Dodajata, da sta lojalna državljana in svoje obveznosti sproti poravnavata, čeravno morata z nizkima pokojninama vsak evro dvakrat obrniti.

Za začetek poračun

»Najprej sva dobila poračun za dobrih 58 evrov, nato je v približno enakem znesku prišla položnica za redno dobavo. Sledil je vnovični poračun za slabih 30 evrov, ko pa je mož odkorakal na ECE in povprašal, kaj se vendar dogaja, so mu dejali, da bodo vse uredili, nakar so mu v žep potisnili še četrto položnico v znesku 35,48 evra z obrazložitvijo, da bo s tem poravnal vse obveznosti. Kmalu sva prejela še peto položnico za 28 centov neke izravnave, naposled pa še prazno položnico, v rubriki »za plačilo« so bile same ničle,« pojasni Anica.

Ko jo vprašamo, kaj si je pri tem mislila in kje bi po njenem lahko bile težave, odgovori, da pri ECE najbrž ne znajo računati in da je zdaj nastala tolikšna zmešnjava, da z možem ne vesta več, kaj sploh hočejo od njiju. Domnevata, da so problemi nastali zaradi prehoda na neakontacijski način obračuna porabljene elektrike, kjer se odjemalec obveže, da bo distributerju v določenem obdobju v začetku meseca sporočil stanje števca, na podlagi česar bo dobil račun. »Sem jim sporočila stanje števca, a se jim je očitno zelo mudilo poslati svoj pavšal. Možu so se izgovorili na pomoto, ko pa sem jim dejala, da je poračun malce visok, mi je uslužbenka odvrnila, da tako pač je in da ni vse odvisno od njih.«

Zakonca pravita, da v hiši ni večjih porabnikov elektrike. Sta pa malo povprašala naokoli in ugotovila, da nista osamljen primer. »Ne vem, zakaj ne uredijo zadev. Ne gre za to, da ne bi hotel plačevati, a način javljanja porabe so sami spremenili. Po starem, ko so imeli še popisovalce števcev, je bilo bolje, zdaj, ko delajo na daljavo, je vse zmešano,« se razburi Ivan. Za primerjavo – ta mesec sta Kramerjeva dobila samo eno položnico. »Saj so rekli na ECE, da je zdaj vse v redu, ampak tiste položnice za 28 centov pa ne bom plačala. Že stroški nakazila so bistveno višji. So mi svetovali, naj te cente prištejem h kateri drugi položnici. Zakaj sami ne storijo tega? Verjetno zato, ker izdajo vsake dodatne položnice tudi zaračunajo. Naj se že enkrat naučijo delati pravilno, da takšnih, kot sva midva, po nepotrebnem ne bi vznemirjali,« sklene Kramerjeva.

Priznavajo le manjšo napako

Direktor ECE Mitja Terče priznava manjšo napako, a le pri prvem obračunu, kjer niso upoštevali že izstavljenega obroka za november. To so popravili in kupcu poslali nižji račun. »Odjemalec bo stanje števca odslej moral sporočati redno, česar v preteklosti ni počel, zato je nastala zmešnjava. V nasprotnem bo znova dobival položnice po predvideni porabi.« V ECE dodajajo, da je skrbnik omrežja marca spremenil pravila, in če kupec ne sporoči stanja števca, k temu se je pa zavezal, sledi izdelava akontacije po predvideni porabi za mesec, ko niso dobili podatkov. Ker je določitev skrbnika omrežja nerealna tako za kupce kakor dobavitelje, še razpravljajo o možnih rešitvah, rezultatov pogajanj pa ni mogoče predvideti.

V obrazložitvi, ki smo jo prejeli, tudi piše, da je bil obračun na osnovi dejanske porabe izdelan na osnovi podatkov, ki jih je sporočil kupec. Izdelan je bil isti dan, in sicer za obdobje od 4. novembra 2014 do 2. februarja 2015, a zavoljo napake obračunskega sistema ni bil zajet račun na osnovi predvidene porabe v lanskem novembru. Ko so napako odkrili, so ob izdaji računov za letošnji februar izdelali storno obračuna in izdali novega, ki je upošteval že izdane fakture v navedenem obdobju. Zato se je doplačilo s 53,19 zmanjšalo na 29,94 evra. Popravku je sledila izdaja računa za februar, znova na osnovi predvidene porabe, kupca so uvrstili v tako imenovani letni odjem, kar pomeni, da vsak mesec prejema položnice po predvideni porabi, enkrat na leto pa sledi obračun po popisu števca. Na ECE poudarjajo, da ima odjemalec v vmesnem obdobju še vedno možnost sporočati stanje števca, kar se je pri Kramerjevih tudi dogajalo, nakar se dodatno izdelajo vmesni računi po dejanski porabi in hkrati zaračunajo še stroške dodatnega obračuna. Zakonca so tako poslali položnico za 28 centov, ki pomeni razliko med dejansko in predvideno porabo.

Za marec so jima izstavili še položnico za 67,27 evra po dejanski porabi, računov po predvideni porabi odjemalec ne prejema več, saj je 4. marca podpisal izjavo in se zavezal k sporočanju podatkov. S tem bodo odpadli vsi dodatni stroški in dvojni računi. Po podatkih ECE sta Kramerjeva poravnala vse zapadle obveznosti. 

Deli s prijatelji