KAMNIK – Oktobra lani smo v Slovenskih novicah predstavili pretresljivo zgodbo Kamničana Sandija Beline. Oče samohranilec, ki je zaradi hude bolezni invalidsko upokojen, je ob vseh finančnih težavah, ki jih že tako ali tako težko sproti rešuje, dobil še sklep o izvršbi. Terjalo ga je podjetje Consal, upravnik bloka, v katerem živi. »Dve zimi sploh nisem prižgal radiatorja, ker sem se bal ravno tega, da ne bom mogel plačati za kurjavo. Res pa je, da so kljub temu na dom hodile položnice za pet do trinajst evrov. Nisem jih plačal, priznam, ampak nikoli tudi nisem dobil opomina, da jih moram. Če bi vedel, da bodo šli tako na nož, bi jih. Če ne drugače, po obrokih,« nam je pred nekaj meseci pripovedoval Sandi.
Ker se je zbal najhujšega, je prosil za pomoč dobrodelno organizacijo Anina zvezdica, s pomočjo katere je skupni dolg v znesku 74 evrov poravnal: »Podjetju Consal sem nakazal vseh 150 evrov, kolikor so jih zbrali zame. Od tega so jih 128 že porabili – poleg tistih 74 so mi namreč zaračunali še vse stroške izvršbe.« Nekaj čez 30 evrov, kolikor mu jih je ostalo v dobrem, je pustil na Consalovem računu: »Rekel sem jim, naj mi jih ne vračajo, da je to polog za naprej. No, morda bom to zimo le lahko prižgal radiator!« si je takrat oddahnil Sandi.
Po pogovoru z njim smo za komentar poklicali v podjetje Consal, a nismo naleteli na nič kaj prijazen odziv: »To je zadeva, ki se tiče samo nas in naše stranke, ki nam je dolgovala denar. Ne omenjajte nas v časopisu, sicer bomo tožili Anino zvezdico,« je robantil v telefon direktor podjetja Miroslav Mikuš. Zakaj naj bi tožil dobrodelno organizacijo, smo ga začudeno vprašali: »Ker je na facebooku brez dovoljenja objavila ime našega podjetja,« je razložil sogovornik. Kaj je tako hudo sporno, ni znal povedati, ampak je raje odložil telefon.
Kam je šel denar?
Opisana zgodba bi bila najbrž že pozabljena, če ne bi pred nekaj dnevi v naše uredništvo dobili informacije, da isti upravnik, torej podjetje Consal, svojim strankam hkrati, ko jih terja, tudi dolguje denar – pa ne nekaj deset, ampak nekaj tisoč evrov!
»Začelo se je leta 2009,« nam pripoveduje Ivica Rostan, prebivalka bloka Zikova 2 iz Kamnika. »Takrat smo se stanujoči v našem bloku, tako kot še devet drugih blokov iz naše soseske, odločili, da podjetju Consal pošljemo odpoved pogodbe, saj so stroški (predvsem za kurjavo) rasli v nebo. Zneski na položnicah so bili iz meseca v mesec višji, in čeprav smo upravnika na to opozarjali, se ni dal, dokler nam ni počil film in smo se, kot rečeno, odločili, da ga zamenjamo.«
Upravnik se je zavil v molk Za komentar o dolgovih, ki jih ima do svojih – zdaj že nekdanjih – strank, smo se obrnili na podjetje Consal, kjer o zadevi očitno ne želijo razpravljati. »Po telefonu se takih stvari ne pogovarjam, saj sploh ne vem, ali res kličete s Slovenskih novic,« nam je dejal direktor podjetja Miroslav Mikuš. Potem ko smo mu na elektronski naslov poslali press kartico in novinarska vprašanja, kot je to od nas zahteval, pa se nam ni več oglasil – niti po telefonu niti po elektronski pošti. |
Ob odpovedi pogodbe so od bivšega upravnika zahtevali sredstva, ki so jih namenili za velika vzdrževalna dela na kurilnici B2B Perovo in so ostala neporabljena. »Gre za 6980 evrov. Toliko smo za vzdrževalna dela vložili stanovalci bloka Zikova 2, približno enak delež so prispevali stanujoči v drugih blokih, ki so se tudi oskrbovali iz te iste kurilnice.« Večina teh zahteva povračilo sredstev: »Od skupno 16 blokov se nas je odcepilo deset, kar pomeni, da se iz kurilnice, ki je še vedno v lasti Consala, zdaj oskrbuje le še šest blokov.«
Prebivalci Zikove 2 so podjetje več let prosili, naj jim denar, ki je ostal neporabljen, vrne: »V našem imenu je to od njega zahteval naš novi upravnik, podjetje SKG. A Consal se na njihove pobude ni odzval. Zadevo je preprosto ignoriral. Imeli smo dovolj, zato smo proti njemu vložili tožbo.« Ta je trajala nekaj mesecev, konec junija letos pa je sodišče odločilo, da jim mora nekdanji upravnik slabih 7000 evrov sredstev vrniti. »Poleg tega mora plačati zamudne obresti in stroške sojenja, tako da je dolg narasel na približno 13.000 evrov.«
Čeprav je od pravnomočnosti sodbe minilo že več kot 15 dni – toliko ima dolžnik po zakonu časa, da sam od sebe nakaže sredstva –, Consal do danes denarja ni vrnil: »Kot nam je razložila odvetnica, mu bodo sredstva, ker jih ni nakazal v določenem roku, zdaj zasežena. Naš denar bomo po dolgi in trnovi poti, kot kaže, vendarle dobili nazaj. Ni nam jasno, kam je sploh izginil. Stanovalci blokov moramo svojim upravnikom namreč zaupati, da denar, če se ne potrebuje, na skupnem računu ostane nedotaknjen. Pa očitno ni nujno tako!« še ugotavlja Rostanova.