BREZ DOPUSTA

Svarijo pred prevaranti na Booking.com: kako jih prepoznati, da ne ostanete brez denarja in brez dopusta?

Če vas želi ponudnik na hitro preusmeriti na katero od aplikacij za hitro komunikacijo, dobro premislite, kaj boste storili. Komunicirajte le prek platforme Booking.com in tudi plačujte le prek nje.
Fotografija: Simbolična fotografija. FOTO: Jure Eržen, Delo
Odpri galerijo
Simbolična fotografija. FOTO: Jure Eržen, Delo

Zlikovci so se infiltrirali na platformo Booking.com, kjer je mogoče rezervirati prenočitve po svetu, opozarja Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost Si-cert. Dodajajo, da gre za napredno obliko phishing napada (slovensko se temu reče ribarjenje), katerega cilj je dobiti podatke o vaši kreditni kartici. 

»Spletni goljufi na strani Booking.com objavijo zelo privlačen, a lažen oglas za oddajo apartmaja. Navadno gre za luksuzen apartma z najnovejšo opremo, v centru mesta, ki se oddaja po izjemno nizki ceni. Ponudba tipa predobro, da bi bilo res, je vedno znak za alarm. Na drugi strani beležimo tudi primere, pri katerih so uporabniki rezervirali nastanitev prek povsem legitimnega oglasa. Spletni goljufi so torej zlorabili uporabniški račun legitimnega ponudnika na bookingu,« ugotavljajo pri Si-cert.

Kako poteka goljufija

»Po rezervaciji nas goljufi kontaktirajo prek WhatsAppa ali katere druge platforme za hipno sporočanje. Obvestijo nas, da je bila rezervacija odpovedana zaradi težav s preverjanjem kreditne kartice na Bookingu, pri čemer lahko tudi sami dejansko odpovejo rezervacijo,« pojasnjujejo. A hkrati ponudnik ponudi, da nastanitev ponovno rezerviramo in plačamo prek povezave v sporočilu: »Spletna povezava, ki jo goljufi posredujejo v sporočilu, vodi na lažno spletno stran, ki uporablja grafično podobo Bookinga. Na strani je treba vnesti podatke o kreditni kartici za izvedbo plačila rezervacije. Gre za napredno obliko phishing napada, saj so podatki, ki jih vnesemo na lažni spletni strani, posredovani goljufom.«

Kaj mi je storiti

Si-cert opozarja, da s ponudnikom namestitve vedno komunicirate prek uradne platforme Booking.com:  »Če vas kontaktirajo prek WhatsAppa, Vibra ali drugega programa za hipno sporočanje, sporočilo ignorirajte. Ne pozabite, da ste do vračila sredstev upravičeni le, če rezervacijo in plačilo opravite prek uradne platforme. Če vas poskušajo prepričati, da plačate kako drugače, ne nakazujte denarja, obrnite se na pomoč uporabnikov platforme in jih prosite za nasvet.«

Imate zgodbo za nas? Pišite nam prek spodnjega obrazca.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije