MALTRETIRANJE

Učiteljici šestletnika polivali z mrzlo vodo?!

Objavljeno 24. februar 2015 08.49 | Posodobljeno 24. februar 2015 08.50 | Piše: Tanja Jakše Gazvoda

Nevenka in Rowland Barkley o dogodku, ki da je zaznamoval njunega otroka.

Nevenka in Rowland Barkley sta se obrnila na več ustanov, tudi na varuha otrokovih pravic, inšpektorat za šolstvo in šport, policijo, črnomaljsko županjo. Oprijemljivih odgovorov nista dobila. Foto: Tanja Jakše Gazvoda

ČRNOMELJ – Pred dnevi je Osnovna šola Loka Črnomelj praznovala. Četrt stoletja je od njene ustanovitve, a prisrčna prireditev, na kateri ni manjkalo petja in plesa, je imela za nekatere malce grenak priokus. Po Beli krajini se je namreč razširil glas o dogodku, ki meče slabo luč na šolo. O dogodku obstajata dve plati. »Sin je v prejšnjem šolskem letu obiskoval vrtec, igralnico so imeli pravzaprav v šoli in z njim ni bilo nobenih težav. Vzgojiteljice so občudovale njegovo razgledanost, vedoželjnost, ko pa je postal šolar, se je začelo kritiziranje. In to iz dneva v dan. Razredničarka nas je vsak dan klicala domov in govorila, kaj vse je narobe naredil. Da se skriva za omaro, da premika stole in mize, da pretepa druge učence in jim nagaja. In očitno je učiteljica vsako jutro fobično prihajala v šolo z mislimi, kaj se ji bo hudega zgodilo tistega dne,« našteva Nevenka Barkley s Planine pri Mirni gori v občini Semič in pove, da je potem sama začela raziskovati, kaj se dogaja v razredu, in ugotovila, da imajo tudi drugi starši podobne težave. »Nikoli pa ni učiteljica povedala, kako je nastala sporna situacija, da je bil torej običajno sin izzvan. Tako sem izvedela, da je mojega sina sošolec 20 minut pikal, potem pa ga je sin udaril. Iz tega je prišel stavek, da se moj otrok pretepa. Očitno bi moral le mirno sedeti in prenašati trpinčenje,« je pojasnila mamica Nevenka in povedala, da sin ni pozitivno sprejemal nenehnih kritik učiteljice, ki da ga ni nikoli pohvalila, sodu pa je izbil dno dogodek 8. oktobra.

Dveurno maltretiranje

»Tega dne je učiteljica sina zvlekla iz razreda v pisarno podravnateljice, češ da ga ni mogla umiriti. Dve uri sta ga maltretirali. Sesti je moral na stol, pomočnica mu je z roko zatiskala usta in ga dušila, gre za tako imenovani železni prijem, razredničarka pa ga prijela za roke in mu jih dvignila, kolena pa stiskala skupaj. Tudi z mrzlo vodo sta ga polivali,« našteva Nevenka, ki je v tistem dobila tudi klic iz šole, naj pride po otroka. »Ko sem prišla po njega, je imel glavo mokro, prav tako pulover in spodnjo majico, tudi hlače so bile premočene. Potem sem vpričo otroka poslušala očitke, da je moj otrok medicinski in mentalni problem, da je nevzgojen in nevaren za druge in da je takšne treba zdraviti,« je šokirano pripovedovala Nevenka, ki je tudi poskušala izvedeti, kaj je botrovalo vsemu skupaj; eden od sošolcev naj bi skakal po sinovi torbi, kar ga je razjezilo.

»Naslednje jutro sem ga vprašal, ali gre v šolo. Pa mi je rekel, da gre, le naj počakam eno uro, da bo videl, če bodo prijazni do njega. Ko sem se čez eno uro vrnil in postal pred razredom, je bilo mirno kot še nikoli. Sin mi je pozneje rekel, da bo poskušal vse pozabiti,« je povedal njegov oče Rowland Barkley, ki je prišel v Slovenijo iz Avstralije.

»Ne gre le za našega fanta, sama sem videla, kako so štirje učenci drugega sošolca brcali v glavo, pa učiteljica ni ukrepala. Očitno otrok ne zna obvladati,« meni Nevenka, ki se je obrnila na več ustanov, tudi na varuha otrokovih pravic, inšpektorat za šolstvo in šport, policijo, črnomaljsko županjo. A oprijemljivega odgovora ni dobila.

»To ni res!«

Ker je polivanje z mrzlo vodo zagotovo nedopusten ukrep, smo se oglasili tudi pri ravnateljici OŠ Loka Črnomelj Damjani Vraničar: »To se ni zgodilo. Gre za materino videnje dogodka.« Ravnateljica je pojasnila, da se je kot pedagoška vodja šole vključila v neposredno pomoč razredničarki pri pedagoškem delu, pri poteku sodelovanja s starši skupaj s svetovalno službo. »Neposredno sem se prvič vključila, ko mi je razredničarka posredovala mamino pismo, v katerem je mamica spodbujala svojega otroka k snemanju pouka. Šestega oktobra (torej dva dneva pred spornim dogodkom, op. a.) je bil sklican prvi sestanek, na katerem smo oblikovali strokovni tim za delo z učencem in starši,« je pojasnila in dodala, da je dan po dogodku sama klicala Center za socialno delo Črnomelj in predstavila stisko otroka in staršev.

»Starše smo 9. oktobra poklicali, naj pridejo po svojega otroka, ker je postal nevaren zase in za okolico. Sprva so našo pobudo zavrnili, pozneje pa so prišli in vodstvo šole obsodili, da smo učenca trpinčili in izvajali nasilje nad njim,« je povedala ravnateljica in dodala, da so imeli že tri multidisciplinarne time, v katere so vključeni tudi starši in zunanji strokovnjaki, tudi z direktorata za predšolsko vzgojo in osnovno šolstvo ter ministrstva za šolstvo in šport za Dolenjsko in Belo krajino.

»Na drugem sestanku smo želeli očeta prepričati, da v Sloveniji obstajajo zakoni in pravila, zato jih bo otrok moral sprejeti. Oče nas je namreč ves čas učil, kaj lahko delamo in česa ne. Njegovo mnenje je, da delamo po komunističnem in socialističnem sistemu, vzgojni načrt pa ostro kritizira in ga ne sprejema,« je bila kritična ravnateljica, ki je povedala, da šola ni dobila nobenih ukrepov šolske inšpekcije, so pa dobili navodila, kako ravnati in obravnavati otroka: »Naša naloga je opravljena. Vse je v skladu z zakonodajo, učiteljice delajo po učnih načrtih in postopkih, ki so po slovenski šolski zakonodaji, je pa šola prostor, kjer veljajo pravila, in otrok potrebuje pomoč, da bo lahko funkcioniral v tem okolju, pri tem pa mora svojo vlogo odigrati še center za socialno delo.«

Pod budnim očesom inšpekcije

»Inšpektorat RS za šolstvo in šport še vodi inšpekcijski postopek zoper šolo zaradi domnevnih nepravilnosti pri ravnanju ravnateljice in šole do učenca. Ker postopek še ni končan, o ukrepih in podrobnostih ne moremo dajati izjav, lahko pa povemo, da je šola izvedla vrsto predlaganih aktivnosti, podanih tudi s strani inšpektorata, za razrešitev obstoječe problematike. Zaradi zaščite vseh otrok pa s strani inšpektorice poteka sprotna spremljava aktivnosti šole v predmetni zadevi,« so pojasnili na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport.

Za konec še misel ravnateljice: »Vsi skupaj želimo dobro učencu in družini. Družina še ni spoznala vrednosti naših prizadevanj, da smo že v prvem mesecu šolanja otroka v osnovni šoli angažirali pomoč tudi zunanjih strokovnjakov. Po analizi vseh dogajanj še vedno nismo prišli do skupnih dogovorov. Le s sodelovanjem vseh akterjev bomo lahko delali v dobro otroka.«

Deli s prijatelji