LJUBLJANA – Tušmobil je prebil mejo 10 odstotkov. Delež aktivnih mobilnih uporabnikov po novem namreč znaša 10,1 odstotka, v zadnjem četrtletnem poročilu za lani ugotavlja Agencija za pošto in elektronske komunikacija (Apek). Največ aktivnih uporabnikov ima Mobitel, 51,8 odstotka (to je za 0,8 odstotne točke manj kot v predhodnem četrtletju), sledi mu Simobil z 29,5 odstotka (+0,3 odstotne točke). Debitelu tržni delež upada, medtem ko se je Izi mobilu zmanjšal za 0,1 odstotne točke. Nekoliko več aktivnih uporabnikov je uspelo nabrati še T-2, in sicer so se z 1,5 odstotka aktivnih uporabnikov mobilne telefonije povzpeli na 1,7 odstotka.
Predplačniki se k Mobitelu vračajo?
Zanimiv je podatek o predplačnikih: družbi Telekom je po petih zaporednih četrtletjih upadanja števila predplačnikov uspelo delež povečati, in sicer za 0,2 odstotne točke, na 49,2 odstotka. Simobilu, Izi mobilu in Debitelu predplačniki uhajajo, medtem ko se je delež Tušmobilu povečal za pol odstotne točke.
Povprečno gospodinjstvo za mobilne storitve zapravi 50,8 evra
»Za storitve mobilne telefonije kar 12 odstotkov gospodinjstev nameni več kot 100 evrov, 56 odstotkov gospodinjstev pa do 50 evrov. Povprečen izdatek gospodinjstev za mobilno telefonijo znaša 50,8 evra. Da je njihov izdatek za mobilno telefonijo previsok, meni skoraj polovica anketiranih (48 odstotkov). 71 odstotkov bi se jih ob ponovni izbiri odločilo za istega mobilnega operaterja, 12 odstotkov pa bi jih izbralo drugega (Raziskave Mesečni izdatki gospodinjstev za storitve elektronskih komunikacij za mesec oktober 2011),« je v poročilu za lani zapisal Apek.
Simobil vodi po SMS in MMS
Na področju mobilne telefonije je imel Simobil med operaterji največji delež odhodnih klicev, posredovanih v druga omrežja, po številu poslanih sporočilih SMS in MMS pa je prevzel vodilno mesto med operaterji.
Po tržnem deležu naročnikov mobilne telefonije Telekom Slovenija kljub zmanjšanju deleža še vedno ostaja na vodilnem položaju. S 30,9-odstotnim tržnim deležem mu sledi Simobil, večji tržni delež pa sta v omenjenem obdobju zabeležila tudi Tušmobil in T-2.
IP-telefonija, IP-televizija
Fiksna telefonija še vedno predstavlja pomemben del trga elektronskih komunikacij, njena rast pa je upočasnjena, o čemer priča tudi trend rasti priključkov IP-telefonije.
Operaterji IP-telefonijo praviloma ponujajo v cenovno ugodnih paketih z drugimi elektronskimi komunikacijskimi storitvami, kot so širikopasovni dostop do interneta, IP-televizija in mobilna telefonija.
Zgornje navedbe potrujejo tudi podatki, da je bila zabeležena rast aktivnih uporabnikov mobilne telefonije, zvečanje penetracije fiksnega širikopasovnega dostopa do interneta, večje pa je tudi število optičnih priključkov po domovih ter delež televizijskih IP-priključkov.
Več kot polovica gospodinjstev fiksnih telefonov ne bi zamenjala
Novembrska raziskava Apeka je pokazala, da bi skoraj 20 odstotkov gospodinjstev storitev klasične telefonije zamenjalo za IP-telefonijo. Največ bi jih zamenjavo opravilo zaradi cene, osem odstotkov, če bi imeli na voljo več informacij o storitvi, in en odstotek zaradi dodatnih možnosti. Za zamenjavo se ne bi odločilo 52 odstotkov gospodinjstev, ker je ne potrebujejo. Fiskno telefonijo v enaki meri uporabljajo upokojenci in zaposleni.
Največji tržni delež na področju fiksne telefonije in IP-telefonije ima družba Telekom Slovenije. Po števili priključkov IP-telefonije ji sledijo Telemach, Amis, In.life, Sonftnet, Teleing, T-2 in Tušmobil.