ZNIŽANO

Tudi tako trgovci privabijo kupce

Objavljeno 27. julij 2014 20.35 | Posodobljeno 27. julij 2014 20.36 | Piše: P. J.

Ste pozorni, ko kupujete na razprodajah?

Fotografija je simbolična

LJUBLJANA – Na tržnem inšpektoratu že leta ugotavljajo, da razprodaje tekstilnih izdelkov in obutve niso več to, kar so bile. Trgovci se lahko sami odločajo, ali bodo uvedli razprodajo, popuste ali znižanje. Andrejka Grlić iz tržnega inšpektorata opozarja, da v primeru, ko se trgovci odločijo za popust ali znižanje, zanje ne veljajo določila 28. člena zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot).

Na nas se je obrnila bralka, ki je poslala fotografijo, s katere na prvi pogled ni jasno razvidno, za koliko so znižane hlače. »Piše, da so znižane za 50 odstotkov, vendar cena ni toliko nižja,« je zapisala. A vendar, če bolje pogledamo letak ob hlačah, je na drobno pod oznako »–50 %« zapisano še »do«. Na inšpektoratu pravijo, da je blago opremljeno v skladu z določili in da je razvidno, za kaj gre, ter dodajajo, da drži, da je treba »malo bolje pogledati«.

image
Bi opazili napis »DO«? Foto: bralka Maja

Grlićeva pravi, da se je definicija termina »povprečen potrošnik« v zadnjem letu precej spremenila in da so se spremembam na trgu poleg trgovcev prilagodili tudi potrošniki, ki »zelo dobro poznajo svoje pravice«. Pojasnjuje še, da pogosto pride do zmede takrat, ko imajo mednarodne blagovne znamke na etiketah različne cene za različne države.

Sicer pa je tržni inšpektorat v prvih dneh razprodaj opravil preglede pri 67 trgovcih, kršitve pa so ugotovili v 15 primerih. V enem primeru trgovec ni opredelil časovnega trajanja akcije, v enem primeru so bile cene zapisane v premajhni velikosti, v dveh primerih pa izdelki niso bili označeni s ceno pred razprodajami.

Ste tudi opazili kaj nenavadnega? Pošljite nam fotografijo prek spodnjega obrazca.

Deli s prijatelji