VOYO

Trik, kako do denarja, ali nepoštena poslovna praksa?

Objavljeno 17. december 2011 08.00 | Posodobljeno 17. december 2011 08.00 | Piše: A. L.

Po 14-dnevnem brezplačnem obdobju uporabnik samodejno postane naročnik.

Prostori POP TV

LJUBLJANA – Na nas se je obrnil bralec, ki meni, da podjetje Proplus s storitvijo Voyo ni pošteno do potrošnikov. Ponujajo namreč 14-dnevno brezplačno uporabo storitve, a po poteku tega časa storitev samodejno preide na plačljivo. To pomeni, če uporabnik ne želi postati naročnik plačljive storitve, jo mora sam prekiniti še pred iztekom brezplačnega obdobja. Bralec je prepričan, da bi moralo biti ravno obratno: po pretečenem obdobju bi morali uporabnika vprašati, ali želi postati naročnik plačljive storitve. »Ljudje pozabljamo, poleg tega pa verjetno le redki berejo splošne pogoje,« opozarja bralec.

Berite splošne pogoje

Po pomoč smo se obrnili na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS), kjer sicer pravijo, da je o omenjenem vse jasno zapisano v splošnih pogojih: »Potrošnikom zato še enkrat polagamo na srce, naj pred sklenitvijo katerega koli posla dobro preberejo splošne pogoje in preverijo, ali so v njih kakršne koli nejasnosti oziroma pasti, ki bi lahko privedle do nepričakovanih stroškov.«

V primeru storitve Voyo bi pričakovali, da ponudnik potrošnika ob koncu promocijskega obdobja obvesti in ga jasno povabi k plačljivi storitvi, pravijo na ZPS.

Podobno trdijo tudi v podjetju Proplus, kjer so prepričani, da so uporabniki že v prvem koraku prijave transparentno seznanjeni, da 14-dnevni brezplačni dostop po preteku 14 dni samodejno preide v aktivno naročnino Voyo. Na vprašanje, zakaj se niso odločili za možnost, ko uporabnika po preteku brezplačnega obdobja pozovejo k naročniškemu razmerju, pa pravijo: »Osredotočili smo se na maksimalno enostavno uporabniško izkušnjo in ne obremenjujemo naročnika z večkratnim izpolnjevanjem/posredovanjem podatkov.« Poleg tega pa po preteku naročnika s SMS-sporočilom opozorijo na plačljivost Voyo storitve, trdijo.

Proti samodejnemu prehodu

Boštjan Okorn iz ZPS pravi, da si prizadevajo, da bi telekomunikacijski in tudi preostali ponudniki pri svojem delu zagotavljali čim večjo transparentnost in potrošniku pred sklenitvijo pogodbe natančno, brez drobnega tiska, razodeli, pod kakšnimi pogoji jo sklepajo. »Hkrati pa smo tudi proti samodejnemu prehodu od brezplačnega k plačljivemu dostopu. V primeru storitve Voyo bi pričakovali, da ponudnik potrošnika ob koncu promocijskega obdobja obvesti in ga jasno povabi k plačljivi storitvi,« pravi Okorn. 

ZPS odkrila še eno mogočo past

V ZPS so opazili v splošnih pogojih še eno mogočo past: »V zadnjem poglavju (Spremembe), kjer ponudnik storitve potrošnika poziva, naj redno pregleduje, ali je prišlo do sprememb v splošnih pogojih, kar je prav tako v nasprotju z zagotavljanjem transparentnosti. Kljub temu da gre za sorazmerno majhne zneske, bomo ponudnika storitve Voyo obvestili o našem nestrinjanju z njegovimi pogoji in ga pozvali, naj netransparentne dele pogodbe spremeni.«

»Spremembe, vezane na splošne pogoje, v primeru, kot ga navajate, so običajno vsebinske narave in nujne za izvajanje, ker so podrejene drugim določbam pravnih organov, ki jih moramo spoštovati (npr. Sprememba zakona o medijih, ZVOP). Vsekakor pa ne spreminjamo temeljnih prvin storitve, kot so na primer logika delovanja, ponudba in splošen komercialni model delovanja. Z vidika dostopnosti in ažurnosti je to zagotovo najboljša pot. Internet je namreč  izjemno dinamičen medij, zato smo mnenja, da je najboljša poslovna praksa ta, da naročnike ažurno obveščamo prek enotnega dokumenta, ki je kadar koli dostopen na internetu in v katerem povzemamo aktualno stanje naše storitve,« so v odgovoru še odpisali iz Proplusa.

Deli s prijatelji