BONMARK

Trgovina za dan samostojnosti

Objavljeno 26. februar 2017 20.11 | Posodobljeno 26. februar 2017 20.12 | Piše: Bl. Ko.

V starem mestnem jedru Idrije že več kot 25 let posluje trgovinica Bonmark.

Idrijska trgovina Bonmark je znana po bogati ponudbi delikates, predvsem mesnin in sirov. Foto Arhiv Bonmark

Na dan, ko smo Slovenci prvič praznovali dan samostojnosti, je v Idriji na Trgu Sv. Ahacija svoja vrata odprla trgovina Bonmark. Lastnik Iztok Bončina ima lep spomin na tisti 26. december 1991, ko sta z ženo polna optimizma odprla svojo trgovino. Pravi, da so bili ena od redkih, če ne kar edina trgovina v Sloveniji, ki je začela poslovati na dan, ki je pozneje postal praznik vseh Slovenk in Slovencev.

»Z ženo sva se odločila, da bomo podjetje širili postopoma, korak za korakom. Ker je posel dobro stekel, smo bili v kratkem v trgovini štirje zaposleni,« pravi Bončina in poudari, da takrat v Idriji in bližnji okolici še ni bilo trgovskih centrov. Konkurenca v obliki velikih trgovcev in pozneje še diskontnih verig se je v njihovem koncu države začela močneje pojavljati pred dobrimi desetimi leti. Z njihovim prihodom se je začel počasen upad števila malih trgovin, pravi Bončina. »Tudi mi smo bili kmalu prisiljeni zmanjšati število zaposlenih, če smo hoteli preživeti. Najprej s štirih na tri, čez nekaj časa pa na dva. Tako sva danes v trgovini spet samo midva z ženo,« pove sogovornik, ki si je enotedenski dopust nazadnje vzel pred dvajsetimi leti.

Trgovina Bonmark se je usmerila predvsem v ponudbo delikatese, po kateri so znani daleč naokoli. »Delikatesa je področje, po katerem se lahko ločimo od drugih. Veste, olje, testenine, mineralno vodo lahko kupiš povsod in na žalost so ti izdelki v velikih trgovskih centrih cenejši kot pri nas. Ljudje bi najraje kupovali poceni, a dobro, kar pa preprosto ne gre,« meni Bončina in doda: »Žalostno je, ko vidiš, kako se kupec na parkirišče diskonta pripelje v novem avtomobilu, vrednem več deset tisoč evrov, za vsakodnevne nakupe pa ne želi porabiti več kot nekaj evrov.«

Osebni odnos 
in dober nasvet

Druga konkurenčna prednost malih trgovin, kakršna je idrijski Bonmark, je osebni odnos do kupcev. »Pri nas večino strank poznamo, z veseljem z njimi spregovorimo kakšno besedo ali dve. To boste v veliki trgovini težko doživeli. Obenem pa kupcem radi svetujemo – tudi to, kako s kupljenim pričarajo zanimivo kulinarično doživetje,« pravi Bončina.

Kmalu bo v Idriji zrasel še peti trgovski center, ki bo po besedah našega sogovornika zelo verjetno zabil zadnji žebelj v krsto idrijskim malim trgovcem. »Drugje po Sloveniji se vsaj lokalna oblast po svojih močeh bori za obstoj lokalnega, v Idriji na žalost ne, pa čeprav propad malih trgovcev v mestnem jedru pomeni veliko osiromašenje tega območja. Kljub temu v naši trgovini še nismo obupali, čeprav je večina malih kmalu po prihodu velikih zaprla vrata svojih trgovinic,« sklene. 

Deli s prijatelji