PREPOVED POLETOV

»Tisti, ki dobro delajo, bodo oškodovani zaradi nekoga tretjega«

Objavljeno 27. avgust 2012 12.45 | Posodobljeno 27. avgust 2012 21.04 | Piše: A. K., T. L.

V Letalski zvezi Slovenije menijo, da je treba ustrezno rešitev najti takoj.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Potem ko je Javna agencija za civilno letalstvo RS po četrtkovi balonarski nesreči, v kateri so umrle štiri osebe, na svoji spletni strani objavila, da v skladu s priporočilom preiskovalnega organa CAA do nadaljnjega prepoveduje vse komercialne lete z baloni, se je na to odzvala tudi Letalska zveza Slovenije.

»Prepoved je neugodna za vse tiste, ki te lete izvajajo, tako da ne vem, kako se bodo na to odzvali. Jaz za zdaj nisem prejel še nobenega klica ali protesta,« nam je v telefonskem pogovoru povedal generalni sekretar Primož Lajevec.

»Dobro ve, zakaj je to naredil«

Dodaja, da »glavni preiskovalec nesreče zagotovo dobro ve, zakaj je to naredil«. Po njegovih besedah je treba čim prej, če ne takoj, najti rešitev.« Lajevec pravi, če gre pri komercialnem letu z balonom za pomanjkljivosti, tehnične ali zakonodajne, se mora omogočiti njihova takojšnja odprava.

»Vključeni bomo tudi mi«

»Balonarji in podjetja, ki teh pomanjkljivosti nimajo in dobro delajo, bodo namreč oškodovani zaradi nekoga tretjega, ki je delal slabo,« pravi Lajevec, ki dodaja, da bo Letalska zveza Slovenije, kljub temu da se ukvarja s športom in ne komercialnimi poleti, po vsej verjetnosti vključena v reševanje nastalega stanja. 

Turistom bodo morali vračati denar

Generalni sekretar Letalske zveze Slovenije pa je za STA pojasnil, da je v Sloveniji registriranih okoli 50 balonov, od tega med 20 in 25 komercialnih, ki lahko dnevno letijo s potniki. Polet z balonom stane okoli 100 evrov, vsakič lahko z njim poleti, denimo, osem oseb, je odgovoril na vprašanje, koliko bo izpada dohodka balonarjev zaradi prepovedi letenja. Ocen o tem, do kakšnega izpada prihodka lahko pride, pa Lajevec nima. Po njegovem mnenju bodo najbolj oškodovana podjetja oziroma balonarji, ki so odvisni od turizma, saj se turistična sezona bliža koncu in je poletov iz dneva v dan manj. Turistom, ki se v teh dneh vračajo domov in so polet z balonom rezervirali, bodo morali organizatorji vrniti denar, je pojasnil Lajevec.

Sicer pa naj bi bilo več podrobnosti o tragediji znanih v sredo. Odgovorni v agenciji za civilno letalstvo pa se bodo že jutri srečali z balonarji, da bi v danih okoliščinah poiskali najboljšo mogočo rešitev. Direktor slovenske agencije za civilno letalstvo Žiga B. Kotnik je za POP TV dejal, da je taka prepoved običajna v letalstvu, ne upa pa si napovedati, koliko dolgo bodo balonarji kazensko »prizemljeni«.

Pridobitev spričevala obvezna, ministrstvo pa ni izdalo pogojev za izdajo

Direktor agencije za civilno letalstvo Žiga Kotnik je potrdil, da je pridobitev spričevala letalskega prevoznika obvezna tudi za komercialne ponudnike balonarskih poletov. Vendar je obenem pojasnil, da minister, pristojen za promet, ni predpisal natančnejših zahtev, zato se ta člen zakona ne more izvajati.

Javna agencija za civilno letalstvo je namreč v skladu s priporočilom preiskovalnega organa oziroma službe za preiskovanje nesreč na ministrstvu za infrastrukturo do nadaljnjega prepovedala vse komercialne lete z baloni.

Vodja omenjene službe Roman Rovanšek je pojasnil, da so v preiskavi ugotovili, da podjetje, ki je organiziralo polet, ni imelo spričevala letalskega prevoznika oziroma operativnega dovoljenja. Po njegovih besedah celo nihče med komercialnimi prevozniki v Sloveniji nima tega dovoljenja.

Žiga Kotnik je v pogovoru opozoril na 76. člen zakona o letalstvu, ki predvideva, da prosilec za spričevalo agenciji predloži dokaze, da je sposoben operativno in varno voditi predlagano dejavnost.

Da je prevoznik sposoben voditi dejavnost pa agencija ugotovi, če ima prosilec dovolj finančnih sredstev, znanja, strokovnosti, izkušenj, osebja, sredstev, opreme, organizacijo in dokumentacijo - v skladu s predpisanimi pogoji in omejitvami -, da lahko zagotavlja varno delovanje zrakoplovov, kamor spadajo tudi baloni. Natančnejše zahteve, način in postopek pridobitve in podaljšanja veljavnosti spričevala letalskega prevoznika pa predpiše minister, še piše v zakonu.

Odkar velja ta zakon, torej od leta 2001, ni noben minister še izdal teh natančnejših zahtev, prav tako pa tudi noben komercialni ponudnik balonarskih poletov od ustanovitve agencije oktobra 2010 ni zaprosil za izdajo spričevala, je pojasnil Kotnik. Tako so sicer vsi balonarji kršili zakon, a tudi, če bi zaprosili za izdajo spričevala, ga agencija ne bi mogla izdati, saj pogoji niso bili predpisani, je pristavil. (STA)

 

Deli s prijatelji