LJUBLJANA – Proizvajalci z embalažo in oglaševanjem živil potrošnikov ne smejo zavajati, da je v živilu sestavina, ki je v resnici ni, je odločilo evropsko sodišče. Podjetje Teekanne, proizvajalca čajev, je tožila nemška potrošniška organizacija VZBV zaradi oglaševanja otroškega sadnega čaja Malin z vaniljo, v katerem pa ni bilo ne malin ne vanilje.
Po poročanju Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) so nemški varuhi dosegli, da je razsodba jasen signal živilski industriji: kar je na embalaži, mora biti tudi v izdelku: »Embalaža ne sme zavajati potrošnikov.«
Pričakovanja
Tožbo je VZBV vložil leta 2011, saj je na sprednji strani embalaže otroškega aromatiziranega čaja Felix Himbeer-Vanille Abenteuer slika malin in vaniljevih cvetov ter navedba Sadni čaj z naravnimi aromami in Naravni dodatki. Po mnenju potrošniške organizacije so potrošniki zaradi navedb in slike utemeljeno pričakovali, da bodo v čaju maline in vanilja.
»Čaj v resnici ni vseboval naravnih sestavin in arome malin in vanilje, ampak hibiskus, jabolka, liste borovnice, lupino pomaranče, šipek in naravno aromo z okusom maline in vanilje,« pravijo pri ZPS.
Primer bo zdaj ponovno prevzelo nemško zvezno sodišče.