NATEG

Ste tudi vi nasedli zgodbi z Ikeo?

Objavljeno 11. april 2014 14.00 | Posodobljeno 11. april 2014 13.42 | Piše: T. L.

Nagradna igra je lažna, če ste všečkali in delili kupon, ki naj bi ga Ikea Slovenija podeljevala, boste zaman čakali na nagrado.

LJUBLJANA – Novica, da švedski pohištveni gigant Ikea prihaja v Slovenijo, je sprožila burne odzive. Novico pa so hitro izkoristili nepridipravi, ki so na facebooku objavili nagradni kupon, s katerim naj bi vsi, ki všečkajo in delijo objavo, od Ikee dobili kupon v vrednosti 100 evrov. 

ZPS: Da, nasedli ste prevari

Nujni podatki in navedeni kontakti ob nagradni igri ne držijo, so po preverjanju ugotovili pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) in dodajajo: »Če ste všečkali in komentirali objavo: da, spet ste nasedli prevari na FB!« 

Preprosto je »spregledati« lažne obljube. Premislite, preden kliknete, preden se spustite v lov za nagrado. Vprašajte se, zakaj bi vam nekdo podaril lepo nagrado, v zameno za en klik, svetujejo pri projektu Varni na internetu.

Nagradne igre na facebooku so postale stalnica, saj jih podjetja na svojih straneh redno organizirajo, pa tudi izzive in natečaje. Eni se pri tem strogih pravil Facebooka držijo bolj, drugi pa manj, ob tem opozarjajo na spletni strani projekta Varni na internetu. Težave se pojavljajo pri lažnih FB-straneh in nagradnih igrah tipa »všečkaj-deli-komentiraj in osvoji vredno nagrado«, kjer se pravila Facebooka ne upoštevajo.

Brez vloženega evra v oglase promocija

»Nenadoma, brez kakršnega koli opisa, se pojavi FB-stran, ki obljublja drage nagrade (pred meseci smo opozarjali na 'nagradno igro', v kateri so 'podarjali' 240 iphonov?!), brez pogojev in pravil sodelovanja, brez navedbe organizatorja oziroma podjetja, ki stoji za nagradno igro, itd. Namen takšnih akcij je zgolj  pridobiti veliko število novih privržencev v zelo kratkem času, obljubljene nagrade pa nikoli ne podelijo. Pa jim to uspeva? Seveda. In to fantastično, vsako podjetje ali društvo lahko samo sanja o takšnih rezultatih – brez enega samega evra, vloženega v oglase. Tipičen primer, kako so prevaranti (ne najdemo ustreznejšega izraza) ažurni, iznajdljivi, predvsem pa dobri poznavalci tega, kaj vžge v Sloveniji, je zadnja lažna nagradna igra 'IKEA Slovenija'.«

Opozorila ne zaležejo

Čeprav Ikea še vsaj dve leti ne bo odprla vrat v Sloveniji, so kljub temu uporabniki facebooka v zadnjih dneh na veliko delili lažni Ikejin kupon. »Ni pomembno, da ni enega samega podatka, kdo je organizator, kako bo nagrada podeljena, kdo plača davek. Na koncu je rezultat vedno enak, ne glede na vsa opozorila, ki jih objavljajo Varni na internetu, Zveza potrošnikov Slovenije in tržni inšpektorat,« še opozarjajo na spletni strani Varni na internetu.

image

Kot vsem navdušencem nad nagradnimi igrami pojasnjujejo pri projektu, so pravila Facebooka za izvedbo nagradnih iger jasna in podjetja jih večinoma tudi upoštevajo, prav tako pa tudi sama jasno označijo in napišejo pravila sodelovanja. »Če sodelujete v kakršni koli nagradni igri, vedno preberite drobni tisk – kdo organizira nagradno igro, kako sodelujete, kako bo določen zmagovalec. Predvsem pa ne nasedajte velikim obljubam,« še svetujejo.

Deli s prijatelji