LJUBLJANA – Na trgu se prodaja veliko avtomobilov. Potrošnika, ki je kupil rabljen avtomobil od fizične osebe in se je po devetih mesecih pokvaril, zanima, ali lahko od prodajalca zahteva vračilo kupnine. Prodajalec je reklamacijo že zavrnil.
Ne gre za potrošniško razmerje
Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) pojasnjuje, da ga določbe zakona o varstvu potrošnikov, ki potrošnikom v pravnih razmerjih zagotavlja večjo zaščito, ne ščitijo, ker je avto kupil od fizične osebe. »V opisanem primeru namreč ne gre za potrošniško razmerje. Potrošnik bi lahko zoper prodajalca uveljavljal zahtevek z naslova stvarne napake v skladu z določili obligacijskega zakonika. To pa lahko stori le tako, da v osmih dneh od takrat, ko je bila napaka odkrita, o tem obvesti prodajalca. Napako pa lahko uveljavlja najkasneje v šestih mesecih od nakupa. Žal so roki za uveljavljanje napake v njegovem primeru že potekli,« še dodajajo.
ZPS izpostavlja, da lahko v tovrstnih primerih, ko kupec ne razreši spora s prodajalcem, svoje zahteve – seveda znotraj zakonskih rokov – uveljavlja le še na sodišču.