LJUBLJANA – Poročali smo, da so direktorja nekoč uspešne letalske družbe Linxair Nikolo Musiča v začetku februarja prijele ruske oblasti, neuradno zaradi zapadlih dolgov Linxaira. Musič naj bi namreč nekemu ruskemu upniku dolgoval več sto tisoč evrov. Nekoč uspešna družba, ki je prevažala predsednika države, premierja, ministre in podjetnike, je bila že leta 2012 godna za stečaj, Musič pa za zaposlene kar 16 mesecev ni plačal prispevkov za socialno varnost, dolžan jim je ostal tudi do 12 plač.
Za več kot 1,9 milijona evrov prevozov
Zdaj pa je na dan prišel še podatek, da je Linxair v času vlade Boruta Pahorja po podatkih Supervizorja opravil za več kot 1,9 milijona evrov letalskih prevozov za naročnike iz javnega sektorja, vozovnice pa kupoval pri agenciji Escape, ki je v lasti Romana Horvata, partnerja nekdanje vodje premierjevega kabineta Simone Dimic.
O povezavah med letalskim prevoznikom vlade, ministrov in drugih v času premierja Boruta Pahorja, Dimičevo in podjetjem njenega partnerja se je do zdaj veliko namigovalo. Horvat je namreč v Kosezah kupil stanovanje od družbe Ganamm, katere direktor in četrtinski lastnik je Nikola Musič, ki je tudi solastnik Linxaira in danes že nekdanji direktor, piše Delo.
Musič: To je popolno naključje
Horvatovo podjetje Escape je poslovno sodelovalo z Linxairom v času, ko je ta prevažal državne funkcionarje, pa tudi že prej. To je priznal tudi Musič, ki je pojasnil, da sta Linxair in Escape poslovala že pred tem, prav tako je zatrdil, da je »popolno naključje«, da je prav Linxair postal vladni prevoznik, da Dimičeva s tem ni imela nič in da so bili tako in tako izbrani na javnem razpisu, češ da so imeli novo in veliko floto. Musič je prav tako potrdil podatek, da je Linxair pri agenciji Escape naročal letalske vozovnice za pilote, ki so potovali z rednimi letalskimi linijami.
Specifični pogoji
V sedanjem kabinetu predsednice vlade so pojasnili, da se je Linxair pridružil skupnemu javnemu naročilu za izvajanje letalskih prevozov z letali, ki imajo do dvanajst sedežev. Razpis je februarja 2009 izvedlo ministrstvo za javno upravo, izbran pa je bil Linxair, s katerim je bila maja istega leta sklenjena krovna pogodba za dveletno obdobje. Po izteku te je nov razpis oziroma skupno javno naročilo za prevoze z letali, ki imajo do dvanajst sedežev, marca 2011 objavila agencija za javno naročanje. Spet je bil izbran Linxair in junija 2011 je bila z njim podpisana krovna pogodba za pet mesecev.
Dokumentacija navedenih razpisov kaže, da so utegnili biti pogoji Linxairu pisani na kožo, saj sta oba vsebovala tale pogoj: »Ponudnik mora imeti v svoji floti vsaj tri poslovna letala z naslednjo kapaciteto sedežev: vsaj enega z najmanj osmimi sedeži, vsaj enega z najmanj 10 sedeži, vsaj enega z najmanj 12 sedeži.«