ZLORABA SPLETNE BAKE

Sodba: NLB mu mora vrniti pet tisočakov

Objavljeno 24. december 2013 15.34 | Posodobljeno 24. december 2013 15.35 | Piše: Mo. S.

Sodišče je odločilo, da mora banka potrošniku povrniti škodo, ki so mu jo povzročili kriminalci.

LJUBLJANA – Okrajno sodišče v Ljubljani je odločilo, da mora NLB potrošniku vrniti denar, ki mu je bil ukraden z zlorabo njegove spletne banke. »Gre za pomembno zmago za pravice potrošnikov, ki so žrtve spletnih goljufov,« ocenjujejo pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).

Ukradli so mu pet tisočakov

Zgodilo se je decembra 2009, ko je dolgoletni komitent NLB pri dvigu gotovine na bankomatu opazil, da je na računu zabeleženo negativno stanje, vpogled v spletno banko pa je pokazal, da je bilo dobrih 5000 evrov z njegovega računa nakazano na neznani račun. Potrošnik je naročil blokado svoje spletne banke, kaznivo dejanje prijavil policiji in od banke v skladu z zakonom zahteval vračilo ukradenega zneska.

Pravico našel šele na sodišču

Banka je njegovo zahtevo za vračilo denarja zavrnila, saj po njenem mnenju ni primerno zaščitil svojega računalnika in ni prepoznal lažne spletne strani banke, zato naj bi bil ravnal malomarno in do povračila ni upravičen. Po pritožbi mu je poravnalni svet v okviru Združenja bank Slovenije ugodil, a se je spor nadaljeval vse do sodne dvorane.

Sodišče na prvi stopnji je tožbi in stališču, da potrošniku ni možno očitati hude malomarnosti v zvezi z uporabo spletne banke oziroma s hrambo varnostnih elementov, v celoti ugodilo, banka pa mu je dolžna povrniti vso škodo, ki presega 150 evrov, torej na njegovem računu vzpostaviti tako stanje, kot bi bilo, če zlorabe ne bi bilo.

Deli s prijatelji