GOLJUFI

So vodilni ogrožali potnike vzpenjače?

Objavljeno 11. julij 2016 09.00 | Posodobljeno 11. julij 2016 09.00 | Piše: Aleš Andlovič

Iz občinskih sredstev naj bi na vzpenjači plačali dela, ki niso bila izvedena.

»Očitke v celoti zavračam,« je bil včeraj kratek in jedrnat Drago Rataj. Foto: Aleš Andlovič

MARIBOR – Drago Rataj, Srečko Jesenšek in Robertino Ribič. Trojica najbrž najvplivnejših mož nekdanjega turističnega magneta na Mariborskem Pohorju bi včeraj morala ponovno sesti na zatožno klop mariborskega sodišča. A četico predstavnikov medijskih hiš je včeraj pričakal le nekdanji direktor Smučarskega kluba Branik Drago Rataj. Nekdanji vodja Pohorske vzpenjače Srečko Jesenšek ima zdravstvene težave in mora poleg vsega skrbeti še za očeta, ki je pred kratkim preživel možgansko kap, tehnični direktor vzpenjače Robertino Ribič pa je krivdo priznal in se s tožilstvom pogodil za pogojno kazen.

Tudi tokrat je bila tema mariborska krožnokabinska žičnica, Mariborčani jo poznajo pod imenom gondola ali vzpenjača in po njeni nesreči iz poletja 2009. Takrat se je povsem nepričakovano podrl osmi steber, zaradi česar so v globino zgrmele tri gondolske kabine. Tista, v kateri sta bila 16-letnik iz okolice Raven na Koroškem in 17-letnik iz okolice Črne na Koroškem, je padla približno 35 metrov globoko. Nato jo je vlečna naprava vlekla še okrog 70 metrov, med vleko je udarila v betonsko in kovinsko konstrukcijo. Fanta so z reševalnim vozilom odpeljali v mariborsko bolnišnico, kjer so ugotovili, da sta bila na srečo le lažje poškodovana.

Inšpektor Zlatko Bahovec je po nesreči opravil izredni inšpekcijski nadzor in ugotovil, da se je steber porušil zaradi korozijske poškodbe. Prometni inšpektor je razkril, da sta se zaradi rje porušila vezna elementa med linijsko podporo in temelji, kar je povzročilo padec stebra. Tudi kriminalisti so dognali, da je bila za nesrečo kriva korozija stebra. Ovadili so Srečka Jesenška in Robertina Ribiča zaradi kaznivega dejanja ogrožanja posebnih vrst javnega prometa. Medtem ko je Ribič konec leta 2013 krivdo prevzel nase, se posul s pepelom in jo odnesel z osemmesečno pogojno zaporno kaznijo z enoletno preizkusno dobo, pa se je prvi mož vzpenjače izvlekel v zadnjem trenutku. Če bo tako tudi v procesu poslovne goljufije, ki se je s predobravnavnim narokom začel včeraj, bo jasno po sodnih počitnicah, ki trajajo do 15. avgusta.

So ogrožali potnike?

Tožilstvo Rataju, Jesenšku in Ribiču očita, da so se v letih 2008 in 2009 z dvema podjetjema dogovorili, da jim izstavita račune za obnovitvena in protikorozijska dela na stebrih Pohorske vzpenjače, čeprav nikoli niso bila izvedena. Znesek računov v višini nekaj več kot 60.000 evrov je Smučarski klub Branik, ki je takrat upravljal vzpenjačo, nato zahteval in dobil od mariborske občine.

Tožilstvo je Dragu Rataju v zameno za priznanje krivde ponudilo pogojno kazen leta in desetih mesecev zapora s preizkusno dobo petih let. Postavilo mu je tudi pogoj, da v roku enega leta povrne občini polovico povzročene škode – torej več kot 30 tisočakov. 
»Očitke v celoti zavračam,« je sodnici Barbari Nerat kratko in jedrnato sporočil Drago Rataj. Njegov zagovornik Jure Razgoršek je med drugim pojasnil, da je Smučarski klub Branik v vzdrževanje vzpenjače vložil mnogo več sredstev, kot jih je dejansko dobil od občine, zato ta v nobenem primeru ni bila oškodovana. 
Srečka Jesenška na sodišče ni bilo, izvedeli pa smo, da je Robertino Ribič ponovno (še drugič v drugem sodnem procesu) priznal krivdo in se spet pogodil za pogojno zaporno kazen. Se bo tudi v tem procesu zgodilo, da bo tehnični vodja vzpenjače podstavil glavo za svojega nadrejenega?

Zanimivo je, da je tožilstvo ocenilo, da je bila mariborska občina oškodovana za več kot 60.000 evrov, a je mariborski župan Andrej Fištravec na sodišče poslal dopis, da občina v procesu od vseh treh obtoženih s premoženjsko pravnim zahtevkom terja več kot 327.000 evrov. Toliko naj bi bil vložek občine v investicijsko vzdrževanje pohorske gondole v omenjenih dveh letih pred nesrečo. Če se bo izkazalo, da so se vodilni akterji zares dogovarjali o vzdrževalnih delih, ki nikoli niso bila izvedena, bi to lahko pomenilo, da je trojica uporabnike vzpenjače ogrožala. 

Deli s prijatelji