K HRVATOM PO POSEL

To so naši menedžerji, ki bodo delali biznis na evrobasketu v Zagrebu

Objavljeno 29. avgust 2015 16.52 | Posodobljeno 29. avgust 2015 18.46 | Piše: K. K.

Zavarovalnica Triglav, Pivovarna Laško, Zadrga in Jezerški po posel na EP 2015 v Zagreb.

Melania je uspešna pri dizajniranju ur in nakita

LJUBLJANA, ZAGREB – Posel med Slovenijo in Hrvaško kljub zapletom politike z arbitražnim sporazumom cveti. Štiri slovenska podjetja so po poročanju Dela našla priložnost v delu evropskega košarkarskega prvenstva (EP), ki bo potekalo v Zagrebu. To so Zavarovalnica Triglav, Pivovarna Laško, Zadrga in gostinstvo Jezeršek. Lani je bila z 2,9 milijardami menjava med državama največja doslej. Na Hrvaškem deluje skoraj 3000 slovenskih podjetij, ki k sosedom izvozijo za 1,8 milijarde blaga.

Zavarovalnica Triglav: Pokrovitelj prvenstva

Zavarovalnica Triglav je eden od štirih glavnih pokroviteljev zagrebškega dela EP. »Skupina v Zagrebu bo za nas še posebno zanimiva, ker bodo tam igrale Slovenija, Hrvaška in Makedonija. To bo odlična priložnost za utrditev našega položaja v jugovzhodni  Evropi tudi zaradi moči in ugleda košarke v regiji. Želimo povečati prepoznavnost svoje blagovne znamke, okrepiti ugled in poskrbeti za promocijo storitev in produktov,« pravi Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje v Zavarovalnici Triglav. Zgodbo so posredno nadgradili še pred slabim tednom, ko je Triglav za naslednji dve leti postal generalni sponzor srbske moške košarkarske reprezentance, tamkajšnje kadetske lige in pokala Radivoja Koraća. Gre za celovito strategijo delovanja na trgih regije Adria, ki veljajo za ene najperspektivnejših za rast zavarovalniške panoge.

Pivovarna Laško: Pokrovitelji hrvaške reprezentance

Drugačno strategijo so izbrali v Pivovarni Laško, v kateri so spomladi podpisali dveletno pogodbo o pokroviteljstvu hrvaške košarkarske reprezentance, s tem pa so si odprli še vrata na EP, saj bodo v Zagrebu uradni ponudnik pijač v navijaških kotičkih in v dvorani. V Pivovarni Laško želijo okrepiti položaj na hrvaškem pivovarskem trgu, s tem pa so ubili dve muhi na en mah. Vrata do predtekmovanja EP v Zagrebu jim je odprlo generalno sponzorstvo hrvaške košarkarske zveze do leta 2017, k odločitvi pa jih spodbudila pozitivna izkušnja s prvenstva v Sloveniji. Resda svojih produktov med EP v Zagrebu ne bodo mogli oglaševati v dvorani, a to, kot pravi Jernej Smisl, predstavnik za stike z javnostjo Pivovarne Laško, ni bil njihov glavni cilj, saj merijo predvsem na hrvaški trg. Upajo tudi, da se bo Hrvaška uvrstila na OI.

Smisl pravi: »Svojo zgodbo gradimo od aprila, oglaševanje in vidnost na televiziji smo si zagotovili na vseh tekmah hrvaške reprezentance v pripravljalnem obdobju. Smo namreč njeno uradno pivo in imamo pravico, da igralce uporabljamo v svojih oglasih. Ocenili smo, da je to eden od športov, ki na Hrvaškem pritegne zanimanje ljudi, med EP pa bomo svoje pijače točili v navijaških conah v središču mesta in v dvorani.« Pojasnjuje, da bo strošek, ki ga bodo imeli s projektom, približno dvakrat večji od prispevka organizatorju. Povezan je z aktivacijo sponzorstva, v sklopu katerega so za hrvaški trg izdelali tudi posebno pločevinko, v dvorani bodo pripravili kotiček za poslovne partnerje, na tekme bodo prek nagradnih iger vodili tako hrvaške kot tudi slovenske kupce.

Zadrga: Celostna podoba in komuniciranje

Mariborsko podjetje Zadrga je Fiba letos najela za izdelavo celostne podobe in komuniciranje med celotnim EP; torej tudi v Berlinu, Rigi, Montpellieru in pozneje v Lillu. Gre seveda za podjetja, ki bodo neposredno vpletena v letošnje košarkarsko dogajanje, in to razumejo kot dolgoročno investicijo, povečana poslovna aktivnost pa bo potekala tudi v ozadju, saj so v zadnjih mesecih številna podjetja pokazala zanimanje tudi za zakup najboljših mest v dvorani in bodo EP izkoristila za vzpostavljanje poslovnih stikov. Mariborčani so si po EP 2013 zagotovili sodelovanje z evropsko zvezo, za katero so pozneje pripravljali razne publikacije, Fiba pa jih je lani povabila na razpis za izvajanje komunikacijskih aktivnosti med letošnjim prvenstvom.

»Za nas je to odlična priložnost, pomembno pa je že to, da so nas sploh povabili na razpis, kaj šele, da so nam zaupali projekt. Veliko nas je že delalo v tujini, gradili smo mrežo stikov, a dokler ne dobiš prve priložnosti, da se izkažeš z delom, je težko prodreti,« priznava Žana Vlaisavljevič iz Zadrge, ki je za letošnje EP pripravila celostno podobo in vse oglaševalske materiale. V podjetju upajo, da se jim bo s tem odprla možnost nadaljnjega sodelovanja tudi s francosko in nemško zvezo, ki letos gostita po eno od predtekmovalnih skupin, odpira pa se jim tudi možnost sodelovanja s Fibo pri izvedbi prihodnjih SP in EP. 

Kulinarika Jezeršek: Ekskluzivni šotor

Priložnost so zgrabili tudi v podjetju Jezeršek gostinstvo, ki je bilo pred dvema letoma licenčni partner za gostinsko oskrbo ('catering') EP v Sloveniji, se je za sodelovanje pri organizaciji zagrebške skupine odločilo predvsem zaradi utrjevanja položaja na hrvaškem trgu. Tokrat bodo delali v manjšem obsegu, skupaj z agencijo SV-RSA bodo skrbeli za poslovne goste, za katere bodo ob zagrebški dvorani postavili ekskluziven pogostitveni šotor in jim ponujali različne poslovne pakete. 

»Internacionalizacijo našega podjetja gradimo na dveh zgodbah. Eno so dogodki, kot je EP, za katere se borimo v Evropi in zunaj nje. Drugo pa je stalni posel v okoliških državah, saj imamo na Hrvaškem in v Italiji že stalnega partnerja. Podjetjem bomo med EP omogočili pakete za ogled 10 tekem skupaj s pogostitvijo, torej druženje s poslovnimi partnerji, s katerimi se lahko v neformalnem okolju pogovarjajo o poslu,« je pojasnil poslovni direktor podjetja Jure Jezeršek. Tomaž Ambrožič iz podjetja SV-RSA, ki hrvaškim organizatorjem pomaga pri marketinških aktivnostih, je prepričan, da bi še več slovenskih podjetij razmišljalo o vstopu v pokroviteljsko shemo EP, če bi imeli več časa za odločitve. A po lanski odpovedi prvenstva v Ukrajini in poznejši prerazporeditvi po štirih državah so imeli mnogi pokroviteljske strategije za leto 2015 že razdelane, pozno pa so se projekta lotili tudi Hrvati, saj so trženje EP začeli šele januarja letos.

 

Deli s prijatelji