NA BOLJE

Slovenski potrošniki bolj optimistični

Objavljeno 23. januar 2013 16.55 | Posodobljeno 23. januar 2013 16.57 | Piše: STA, A. L.

Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila v januarju za pet odstotnih točk večja kot decembra lani.

LJUBLJANA – Slovenski potrošniki so spet bolj optimistični. Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila namreč v januarju za pet odstotnih točk večja kot decembra lani. K temu so prispevale predvsem bolj optimistične napovedi potrošnikov o možnosti varčevanja v prihodnjih 12 mesecih. Vrednost tega kazalnika je bila namreč v primerjavi s predhodnim mesecem za sedem odstotnih točk večja, ugotavlja državni statistični urad.

Kazalnik brezposelnosti ostal nespremenjen

Čeprav se je zaupanje potrošnikov na mesečni ravni okrepilo, pa so potrošniki manj optimistični kot januarja lani. Vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov je bila namreč januarja za tri odstotne točke manjša od vrednosti v januarju 2012. Hkrati pa je bila januarska vrednost za pet odstotnih točk večja od povprečja prejšnjega leta. Januarja so se glede na december povečale vrednosti petih kazalnikov, ki izražajo pričakovanja potrošnikov – nespremenjena je ostala le vrednost kazalnika brezposelnost v prihodnjih 12 mesecih.

Vrednosti kazalnikov, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in preteklem stanju, so se prav tako večinoma povečale. Stanje se je v primerjavi s prejšnjim mesecem poslabšalo pri kazalniku splošno gospodarsko stanje v Sloveniji v preteklih 12 mesecih, vrednost kazalnika primernost trenutka za varčevanje pa je ostala nespremenjena.

Več bi namenili za izboljšave v svojem domu

Potrošniki pa so nekoliko bolj optimistični o možnosti izboljšav v svojih domovih. Pri četrtletnem vprašanju o verjetnosti porabe večjih vsot denarja za izboljšavo v svojem domu v prihodnjih 12 mesecih se je vrednost kazalnika v januarju v primerjavi z oktobrom lani povečala za štiri odstotne točke. Glede na isto obdobje prehodnega leta je bila vrednost tega kazalnika večja za šest odstotnih točk, v primerjavi s povprečjem 2012 pa za osem odstotnih točk.

Na vprašanje, kako verjetno je, da bodo v prihodnjih 12 mesecih porabili večje vsote denarja za izboljšave v svojem domu, je pet odstotkov anketiranih odgovorilo, da je to zelo verjetno. Da je to verjetno, jih je ocenilo 18 odstotkov, medtem ko jih je 20 odstotkov menilo, da to ni posebej verjetno. Največji delež, 57 odstotkov, jih je ocenilo, da to sploh ni verjetno.

Deli s prijatelji