REŠEVANJE

Slovenija za ekološko plovilo odštela 1,5 milijona evrov

Objavljeno 26. julij 2012 00.28 | Posodobljeno 26. julij 2012 00.26 | Piše: A. L.

Ker so zamujali z dobavo, so Sloveniji priznali triodstotni popust.

Slovensko zunanje ministrstvo bo nestrinjanje izrazilo s protestno noto.

KOPER – Slovenija je za 1,5 milijona evrov kupila novo večnamensko ekološko plovilo s podpornim čolnom. Namenjeno je operativnemu izvajanju rednih preventivnih in interventnih nalog preprečevanja onesnaževanja morja ter pomoči pri zaščiti in reševanju na morju. 

Kupila so ga tri ministrstva

Nabava plovila je sad medministrskega dogovora o organizaciji in zagotovitvi ključnih zmogljivosti za izvajanje državne gospodarske javne službe, vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč v primeru nenadnega onesnaženja morja (SVOM ), ki so ga v letu 2009 podpisali ministri ministrstva za okolje in prostor, ministrstva za promet in ministrstva za obrambo. Naloge s področja varstva obalnega morja so vezane tudi na mednarodne obveznosti države in cilje Resolucije o nacionalnem programu varstva pred naravnimi in drugimi nesrečami v letih 2009 do 2015. V ta namen je predvidena ustanovitev službe za posredovanje ob nenadnem onesnaženju morja, s katero bi se nadgradila obstoječa organizacija izvajanja državne gospodarske javne službe vzdrževanja vodnih in priobalnih zemljišč morja. Podpisniki so s tem dogovorom uredili vse potrebne medsebojne obveznosti za zagotovitev ključnih zmogljivosti oz. nabave novega plovila za to službo. 

Zamujali, Sloveniji zato popust

Finančna sredstva za nakup ekološkega plovila so zagotovili podpisniki dogovora. Nabava je bila  izvedena z mednarodnim javnim razpisom. Kot najugodnejši ponudnik oziroma izvajalec tega  javnega naročila je bilo izbrano podjetje AC Sistemi, d. o. o., Baragova ulica 5, Ljubljana, ki je izdelalo plovilo v Turčiji. Pogodbena vrednost za plovilo in izvedbo usposabljanja je prvotno znašala 1.751.160 evrov, zaradi zamude pri izročilu plovila pa je Slovenija uveljavila pogodbeno kazen in ponujeni dodatni triodstotni popust. Vsota se je tako znižala na 1.523.833 evrov.


Osnovni podatki o plovilu in podpornem čolnu

  • dolžina: 17,5 m
  • širina: 5,2  m
  • teža čolna z opremo: do 60 t
  • ugrez: 1,91 m (ko je čoln obtežen)
  • konstrukcijski material: jeklo (i. e. certificirano za ladje)
  • zaščita trupa: aktivna/katodna
  • propulzijski motor: 2x ladijski dieselski motor z reduktorjem
  • propulzija: 2x vijačna


Osnovni parametri in oprema podpornega čolna

  • Material izgradnje je aluminij.
  • dolžina: 8,2 m
  • pogon 2 x zunajkrmni motor
  • čoln dosega hitrost  25 Nm/h
  • ima lok z navigacijskimi lučmi in z reflektorji
  • v kabini je konzola s krmilom in z osnovnimi prikazovalniki
  • kompas
  • GPS
  • AIS (B-razred)
  • postaja VHF GMDSS

Kaj lahko dela?

Plovilo  ima vgrajeno lastno opremo za posredovanje ob onesnaženjih z olji različnih gradacij in sistem za odstranjevanje trdih plavajočih odpadkov ter plavja z vodne gladine. Na sebi ima zabojnik za sprejem in začasno hrambo odstranjenih odpadkov ter dvigalo za manipulacijo z večjimi kosovnimi odpadki ali predmeti in opremo. Poleg tega ima dva sprejemna tanka za shranjevanje odstranjenih olj in ostalih tekočin z morske gladine.

Uporabno je tudi v primerih nesreč na morju, kot pomoč pri odpravah posledic teh. V ta namen ima zadostno propulzijsko moč motorjev tudi za vleko drugih onesposobljenih manjših čolnov ter preostalih plavajočih predmetov, nevarnih za okolje in plovbo, poroča agencija za okolje (Arso).

Prevzema lahko tudi poškodovance na nedostopni obali

Konstrukcija pramca omogoča operativno uporabo za čiščenje obale, pobiranje prostoživečih zaoljenih organizmov, lahko tudi prevzem poškodovancev na nedostopni obali ( izvedba »landing craft« ).

Na premcu ima možnost namestitve nosilca za montažo tračnega posnemalca za odstranjevanje zelo viskoznih snovi, na sebi ima tračni posnemalec za čiščenje gladine morja. Na krmi je dodatno vgrajena ustrezna vlečna bitva in zaščitni lok za zunajkrmna motorja.

Ima minimalno zaprto kabino, nudi osnovno zaščito dveh članov posadke v vetru in škropljenju morja.

Staro postopoma odprodati

»Obe plovili (ekološko in podporni čoln) pomenita kakovostno dopolnitev in nadgradnjo obstoječe državne opreme, zlasti za operativno izvajanje rednih in interventnih nalog na odprtih predelih morja, kjer z obstoječim starim ekološkim plovilom to ni izvedljivo zaradi zastarelosti in omejenih plovnih sposobnosti le tega. Ko bosta novi plovili v polni funkciji, namerava država stari hitri čoln in ekološko plovilo postopoma odprodati,« so še sporočili iz Arsa.

Deli s prijatelji